Główny programista Watch_Dogs uważa, że ilość klatek na sekundę jest bardzo ważna
Od momentu debiutu konsol nowej generacji bardzo dużo mówi się i pisze o rozdzielczościach oraz liczbie klatek na sekundę, jakie są one w stanie wygenerować.
bigboy177 @ 17.04.2014, 13:41
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360, wiiu, ps4, xbox one
Od momentu debiutu konsol nowej generacji bardzo dużo mówi się i pisze o rozdzielczościach oraz liczbie klatek na sekundę, jakie są one w stanie wygenerować. Do tej pory prym w obu tych kwestiach wiedzie PlayStation 4, które najczęściej radzi sobie nieco lepiej, aniżeli Xbox One. Jedną z gier, które to udowadniają jest Watch_Dogs (na PS4 wyższa rozdzielczość, niż na XONE), a deweloper tegoż tytuł podkreśla, że FPS-y (klatki na sekundę) "są bardzo ważne dla rozgrywki".
Temat podjął nie byle kto, bo główny programista Ubisoft Montreal, Francis Boivin. Rozmawiał on z ekipą portalu GamingBolt, a podczas wywiadu mocno podkreślał jak ważna jest liczba generowanych przez konsolę ramek obrazu. Powiedział też słów kilka na temat rozwiązań poprawiających jakość oprawy, zastosowanych w Watch_Dogs.
"Klatki na sekundę są bardzo ważne jeśli chodzi o rozgrywkę, o sterowanie. To nie jest coś, na czym można oszczędzać" - powiedział Boivin.
"Watch_Dogs korzysta z tej samej technologii wygładzania krawędzi w post-processingu na Xbox One i PlayStation 4. W przypadku każdej ramki, nakładany jest na nią specjalny filtr SMAA. Prócz tego, wygładzamy obrazek jeszcze bardziej, korzystając z czasowego rozwiązania; tj. poprzez ponowne wyświetlanie każdego piksela w pozycji, w której był na poprzedniej ramce, a następnie przepuszczając go przez heurystykę opracowaną specjalne dla gry, pozwoliło nam to jeszcze mocniej wygładzić krawędzie".
Jaki jest rezultat końcowy przekonamy się już niedługo. Premiera Watch_Dogs zaplanowana została bowiem na końcówkę maja. Projekt trafi wówczas do posiadaczy komputerów PC (tutaj wymagania sprzętowe) oraz konsol Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 i PlayStation 4.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler