Komentarze deweloperów na temat przejęcia Oculus Rift przez platformę Facebook

Kilka dni temu fasadami branży wstrząsnęła informacja o transakcji, jaką przeprowadził Marc Zuckerberg, właściciel Facebooka.

@ 27.03.2014, 11:55
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, sprzęt

Komentarze deweloperów na temat przejęcia Oculus Rift przez platformę Facebook

Kilka dni temu fasadami branży wstrząsnęła informacja o transakcji, jaką przeprowadził Marc Zuckerberg, właściciel Facebooka. Za kwotę dwóch miliardów dolarów społecznościowa platforma zakupiła firmę Oculus, a więc ludzi pracujących od dłuższego czasu nad goglami wirtualnej rzeczywistości.

Nie wszystkim jednak ten pomysł się spodobał. Pierwszym z krytyków okazał się twórca gry Minecraft, który w kilka chwil po publicznym ogłoszeniu decyzji o przejściu Oculusa pod skrzydła Facebooka, anulował swój projekt na ten system. W sieci pojawiło się jednak wiele więcej wypowiedzi na temat wspomnianej transakcji. Głos zabrali inni deweloperzy, pracujący nad grami na system VR. Tim Sweeney, założyciel firmy Epic Games, zapowiedział że to zbyt wczesna panika, wywołana bezpodstawnie.

"VR, a więc wirtualna rzeczywistość, to technologia która jest w stanie przekonać do siebie miliony graczy na całym świecie. Dla Oculusa, aby przewodzić stawce, potrzebny był konkretny fundament, w postaci stabilnego koncernu, który pozwoli na dalszy rozwój. Transakcja Facebooka to właśnie osiągnie".

Komentarze deweloperów na temat przejęcia Oculus Rift przez platformę Facebook

W nieco innym tonie na temat wartości gier wideo wypowiedział się autor wspomnianego Minecrafta, a więc Markus "Notch" Persson. Uważa on, że los producentów gier na platformy społecznościowe jest niepewny. Facebook pozwalał im zabłysnąć w świecie gier, ale równie szybko o nich zapominał, a same projekty okazywały się być bardzo niestabilne. Oznaczało to szafowanie grami społecznościowymi, a sami twórcy nie mogli skupić się na ukończeniu własnych projektów.

"Deweloperzy już wcześniej pracowali nad gram na popularnego Facebooka, a tytuły odnosiły jakiś tam sukces. Działało to jednak krótkofalowo, ponieważ platforma nie przywiązywała wagi do jednostkowych projektów. Zbyt często zmieniano zdanie, szafowano grami, aby trafić w wymagania swojej społeczności."

Panika w sprawach finansowych nie jest wskazana. Zuckerberg podjął z pewnością przemyślaną, podpartą obliczeniami i statystyką decyzję. Pozwoli to Oculusowi stanąć w szranki z koncernem Sony, który próbuje wdrożyć podobną technologię. Japoński gigant ma za sobą wieloletnie doświadczenie, mnóstwo wykwalifikowanych inżynierów, zaufanie graczy, deweloperów i wydawców. Pamiętajmy jednak, że w tej branży liczy się również zasobność portfela, taj cechy Facebookowi odmówić nie sposób.

A jakie jest Wasze zdanie w temacie? Chętnie je poznamy, a zatem zachęcamy do komentowania poniżej.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosUxon   @   12:42, 27.03.2014
No dobra, ich produkt, więc mogą sobie z nim robić co im się podoba. Tylko co z ludźmi, którzy nie mają konta na fejsbuku? Będzie możliwość zasmakowania Oculus Rift bez zaśmiecania komputera tym szmatławcem? To jedno. Poza tym przypuszczam, że cała sprawa odbije się niekorzystnie tak dla producentów gier, ze względu na różnorakie ograniczenia, jak i samych graczy (pochodna powyższego). Póki co jakichś konkretów nie ma, więc można jedynie spekulować, ale mam wrażenie, że ta technologia się tylko zmarnuje pod tymi skrzydłami.
0 kudosFox46   @   13:58, 27.03.2014
Jak już pisałem kupimy te google i będziemy nim serfować po FC i grać w gry Szczęśliwy. A tak na serio to okularki są teraz pod jedną wielką niewiadomą.