Koniec Irrational Games - Ken Levine zabiera 15 pracowników i zaczyna nowy projekt
Smutne wieści dotarły dziś do nas z obozu Kena Levine'a i jego studia Irrational Games. Okazuje się, że wybitnie utalentowany wizjoner oraz projektant serii BioShock porzucił firmę i wraz z zaufaną grupką współpracowników odszedł z Irracjonalnych, by zająć się nowym wyzwaniem.
Materdea @ 18.02.2014, 22:18
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨💻
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
pc, ps3, xbox 360, inne
Smutne wieści dotarły dziś do nas z obozu Kena Levine'a i jego studia Irrational Games. Okazuje się, że wybitnie utalentowany wizjoner oraz projektant serii BioShock porzucił firmę i wraz z zaufaną grupką współpracowników odszedł z Irracjonalnych, by zająć się nowym wyzwaniem. Planuje przygotować coś, co oferować będzie większe możliwości kilkukrotnego ogrywania, a jednocześnie będzie także dysponować intrygującą fabułą. Nowy projekt powstanie pod skrzydłami Take-Two, w zupełnie nowym studiu.
"Zamykam Irrational Games, jakie znacie. Zaczynam mniejsze, bardziej przedsiębiorcze studio w Take-Two. To oznacza, że rozstaję się ze wszystkimi, prócz około 15-pracownikami Irrational. Nie ma dobrego sposobu na to, aby kogoś zwolnić i postaramy się, aby ludzie opuszczający firmę mieli możliwie jak najwięcej wsparcia" - napisał Levine w specjalnym oświadczeniu.
Deweloper nie zdradził konkretnie o co chodzi i co zamierza robić w przyszłości, a zatem nie wiemy czy planuje poświęcić się projektom indie, czy po prostu na chwilę obecną nie potrzeba mu aż tak liczebnej drużyny. Levine opowiada, że chciałby się skupić na czymś nowym, czymś co oferować będzie budowanie bardziej bezpośrednich relacji z fanami. Chce także publikować nową zawartość elektronicznie. Kiedy pierwszy raz wpadł mu do głowy ten pomysł, wiedział, że konieczny będzie długi etap projektowania, a to, w branży oznacza najczęściej spore cięcia kadrowe. Mniejszy zespół łatwiej ogarnąć i dlatego zostanie przy nim tylko piętnaście osób.
"Kiedy pierwszy raz zacząłem kontemplować co chcę zrobić, stało się dla mnie jasne, że potrzebny będzie długi etap projektowania. Wstępnie, myślałem, że jedynym sposobem na podjęcie wyzwania jest klasyczny startup, byłem skłonny podjąć ryzyko. Ale po rozmowie z Take-Two, przekonali mnie, że nie ma lepszego sposobu na brnięcie do celu, aniżeli w ich szeregach. W końcu to oni uwierzyli i wspierali BioShock".
Apropo BioShock, likwidacja Irrational Games wcale nie oznacza końca serii. Prawa do marki posiada Take-Two i to właśnie oni zajmą się jej dalszym rozwojem, w taki, czy inny sposób.
Na koniec pozostaje życzyć Kenowi jak największej liczby sukcesów! No i czekamy na nowy projekt jego świeżo założonego studia!
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler