Kolejna klimatyczna zajawka SOMA - najnowszego projektu twórców Mrocznego Obłędu

SOMA to kolejne dzieło studia Frictional Games odpowiedzialnego za bardzo udany survival horror, zatytułowany Amnesia: Mroczny Obłęd.

@ 13.12.2013, 16:58
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4

Kolejna klimatyczna zajawka SOMA - najnowszego projektu twórców Mrocznego Obłędu

SOMA to kolejne dzieło studia Frictional Games odpowiedzialnego za bardzo udany survival horror, zatytułowany Amnesia: Mroczny Obłęd. Na temat gry na chwilę obecną wiemy bardzo niewiele, ale wszystkie opublikowane do tej pory zajawki, łącznie z najnowszą, widniejącą poniżej, prezentują się wyjątkowo klimatycznie. Twórcy zapowiadają też, że potraktują graczy, jako osoby dorosłe. Nie będzie nam nic wciskane, sami będziemy szukać sensu w wykreowanym na potrzeby projektu świecie.

Żeby nieco nakreślić klimat produkcji deweloper zdradził filozofię, która towarzyszy mu podczas procesu dewelopingu. Jest tego sporo do przeczytania, ale zdecydowanie warto. Bo, choć informacje są enigmatyczne, już teraz budują wyjątkowy klimat. Zerknijcie zresztą poniżej. Najpierw na opis projektu, a następnie na zwiastun, który znajdziecie na samym dole niniejszego newsa.

"SOMA będzie rozważać takie tematy, jak świadomość oraz natura istnienia. Moglibyśmy to zrobić w formie scenek przerywnikowych oraz długich konwersacji, ale zdecydowaliśmy się tego nie robić. Chcemy aby gracz został pochłonięty przez te tematy, a dyskusja by powstała w nich samych."

"Upychanie informacji w głowy graczy wydaje nam się nieodpowiednie. To, co mnie ekscytuje w tematyce gry, to że gracz bierze aktywy udział. Jest mnóstwo książek i filmów, które podejmują podobne tematy, ale gry zapewniają zaangażowanie, które brak innym mediom. Chcemy to wykorzystać na tyle, na ile się da."

Kolejna klimatyczna zajawka SOMA - najnowszego projektu twórców Mrocznego Obłędu
"Nie zmuszamy gracza do tego, aby zwracał uwagi na istotne wydarzenia, poprzez jakieś scenki i im podobne, ale zakładamy, że samodzielnie zbadają teren i rozważą wszystkie możliwości. My po prostu ustawiamy pewne wydarzenia, pewną sytuację, ale to gracz kontroluje swoje działania."

"To oznacza, że pozwolimy graczom robić głupie rzeczy, nawet, jeśli trochę to zepsuje doświadczenia. Dla przykładu, jeśli pominiesz rozmowę z osobą, posiadającą ważne informacje, będą po prostu zdani na siebie. A jeśli dostaną podpowiedzi o tym, że nadchodzi niebezpieczna istotna, będą musieli zdecydować czy chowanie się jest odpowiednim krokiem."

"Chcemy aby narracja przebiegała płynnie i intuicyjnie, ale nie będziemy zmuszać graczy do podejmowania nieracjonalnych decyzji. Środowisko jest ustawione tak, aby brać je na poważnie, liczymy na to, że gracze tak właśnie zrobią."


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosOgnistyNatsu   @   19:10, 13.12.2013
Już sam zwiastun wywiera ogromne wrażenie, więc myślę że będzie to naprawdę porządny survival horror.
0 kudosFox46   @   22:16, 13.12.2013
Może być dobry tytuł dobrze że postanowili wydać też na jakaś konsolę a nie tylko na PC.
0 kudosKreTsky   @   13:40, 14.12.2013
Zapowiedz brzmi intrygujaco, a po zajawce widac, ze bedzie mroczno. Zapowiada sie bardzo ciekawie.
0 kudospetrucci109   @   11:35, 17.12.2013
Czekam z niecierpliwością na ten tytuł. Bezwzględnie muszę w niego zagrać !
Dodaj Odpowiedź