Battlefield 4: kolejny patch dla PS4 już gotowy, DICE wyjaśnia też na czym polega błąd ''śmiertelnej kuli''

Battlefield 4 wciąż zawiera sporą ilość błędów, DICE jednak bezustannie pracuje nad kolejnymi aktualizacjami, eliminującymi napotkane problemy.

@ 07.12.2013, 12:47
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps4

Battlefield 4: kolejny patch dla PS4 już gotowy, DICE wyjaśnia też na czym polega błąd ''śmiertelnej kuli''

Battlefield 4 wciąż zawiera sporą ilość błędów, DICE jednak bezustannie pracuje nad kolejnymi aktualizacjami, eliminującymi napotkane problemy. Jedna z nich zadebiutowała w dniu wczorajszym, a dotyczy edycji przeznaczonej dla konsoli PlayStation 4. Dzięki łatce rozgrywka stała się bardziej zbalansowana, wyeliminowany został też bug, który powodował, że jeden strzał, z najprostszej nawet strzelby, był w stanie natychmiastowo zlikwidować przeciwnika (niezależnie od miejsca trafienia).

"Ta mała aktualizacja, została wypuszczona po to, aby jak najszybciej wyeliminować błąd "śmiertelnej kuli". Już przygotowujemy kolejną aktualizację dla PS4, która zawrze więcej zmian i poprawek, skupi się też na stabilności projektu. Pozostańcie czujni." - czytamy w oficjalnym oświadczeniu DICE, opublikowanym na łamach Battleloga.

W tym samym wpisie opublikowano również listę poprawek, dotyczących aktualnej łatki:

Poprawiono błąd "śmiertelnej kuli" (z ang. one-hit kill), który sprawiał, że obrażenia z jednego pocisku były zwielokrotniane, co sprawiało, że normalne strzelby były w stanie zabijać jednym strzałem, a nie takie były nasze założenia.
Poprawiono błąd, który był w stanie zawiesić grę, jeśli grający miał bardzo dużą liczbę przyjaciół.
Włączyliśmy dźwięk podczas nagrywania filmów.

Zmian niestety nie ma wiele, ale ważne, że deweloper zlikwidował pierwszy z wymienionych bugów. Był on dość poważny, a jego dokładny opis przedstawili deweloperzy.

"Widzimy raporty od ludzi, którzy sądzą, że błąd wciąż istnieje, opisują, że 'Wyszli zza rogi i nagle zginęli'. Ważne jest aby zrozumieć, że to nie jest ten sam błąd, to inny problem, nad którym pracujemy. Aby zrozumieć różnice musimy posłużyć się interpolacją."

Battlefield 4: kolejny patch dla PS4 już gotowy, DICE wyjaśnia też na czym polega błąd ''śmiertelnej kuli''
"Widzieliśmy problemy, kiedy kula podróżowała w stronę oponenta i powodowała obrażenia w jednej klatce, a następnie w kolejnej. W ten sposób jedna kula wywoływała dwukrotne obrażenia, jeśli trafiała w cel pomiędzy klatkami. Ten błąd został właśnie usunięte. Drugi problem, dotyczący ginięcia nim jeszcze zobaczysz przeciwnika, to inna bestia. Aby go wyjaśnić potrzebny nam termin interpolacji - pozwala on określić twoje położenie w świecie gry. Czasami kamera ukazująca śmierć inicjowana jest zanim odpowiednie pakiety danych dotrą i zostaną interpolowane przez twoją kamerę. To daje poczucie, że zostałeś zabity jednym strzałem, kiedy ktoś wyskoczył zza rogu budynku. Znaleźliśmy już problem i będziemy go likwidować w kolejnych aktualizacjach."

Opis dość zamotany, ale przypuszczam, że chodzi o to, że obraz dociera do gracza z opóźnieniem. Przeciwnik rzeczywiście się pojawia, strzela, a następnie znika, kamera zaś tego nie wychwytuje, przeskakując natychmiast do widoku, inicjowanego po zaliczeniu zgonu.

Tak, czy tak, dobrze wiedzieć, że DICE znalazło źródło buga i niedługo kolejny babol będzie wyeliminowany.

Sprawdź także:
Battlefield 4

Battlefield 4

Premiera: 29 października 2013
PC, PS3, XBOX 360, PS4, XBOX ONE

Battlefield 4 to kolejna odsłona jednej z najbardziej popularnych serii strzelanek. Za jej opracowanie ponownie odpowiada studio EA DICE. Podobnie jak w przypadku pop...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKreTsky   @   13:09, 07.12.2013
Hehe ciekawe ile jeszcze czasu zajmie, az gra zacznie byc wolna od wszelkich bugow. Ale przynajmiej jest kandydat do popeliny roku za wydanie nie grywalnej gry ;]
0 kudosderm   @   21:33, 07.12.2013
Cytat: KreTsky
Hehe ciekawe ile jeszcze czasu zajmie, az gra zacznie byc wolna od wszelkich bugow. Ale przynajmiej jest kandydat do popeliny roku za wydanie nie grywalnej gry ;]


Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to,że ta "popelina" kandyduje do gry roku w kategorii strzelanek i nie jako niegrywalna ale najlepsza.Czesław dobrze śpiewał,że dziwny jest ten świat.
0 kudosKreTsky   @   21:42, 07.12.2013
Ano wesolo bedzie, jak wygra gra z badziewnym singlem i niesprawnym multi ;]