Seria Ratchet & Clank cieszy się wciąż ogromną popularnością

Nie ulega wątpliwości, że jeśli deweloper przez pewien czas ciągle klepie tę samą serię, w pewnym momencie jej fani mogą po prostu poczuć zmęczenie.

@ 08.09.2012, 11:06
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
ps3, psv

Seria Ratchet & Clank cieszy się wciąż ogromną popularnością

Nie ulega wątpliwości, że jeśli deweloper przez pewien czas ciągle klepie tę samą serię, w pewnym momencie jej fani mogą po prostu poczuć zmęczenie. Co ciekawe, nie jest to regułą, a ekipa odpowiedzialna za sagę Ratchet & Clank znalazła sposób na to, by ich kolejne produkcje przyciągały do siebie graczy i ich pieniądze, rzecz jasna.

W trakcie rozmowy z redakcją Eurogamer, Ted Price ze studia Insomniac Games powiedział, że kluczem do sukcesu jest pozostawanie w ramach ogólnych założeń, ale jednocześnie wprowadzanie do każdej kolejnej odsłony garści nowych elementów.

"Produkcję Ratcheta zaczęliśmy od wrzucenia do jednego kotła dziesiątek różnych pomysłów, jeśli chodzi o mechanikę rozgrywki, mini-gry itd., to był po prostu zbiór elementów połączonych w jedną całość. Wraz z upływem czasu staliśmy się lepsi w skupianiu naszych gier na konkretnych założeniach, ale mimo wszystko seria zawsze była rozbudowana w kwestii mechaniki rozgrywki."

"Tworząc Ratchet & Clank: Full Frontal Assault postanowiliśmy powrócić do oryginalnej mechaniki, ale jednocześnie wrzucić coś nowego, w tym przypadku zabawę przypominającą tower defense. Z tego właśnie powodu zrezygnowaliśmy z wielu innych bajerów, pokroju walk w kosmosie, czy chodników magnetycznych. Nie sprawdziłyby się one tutaj zbyt dobrze."

W rozmowie, Price zapowiedział też, że ich kolejne produkcje, w tym Outernauts oraz Fuse będą najpewniej seriami, ponieważ firma uwielbia tworzyć kontynuacje. Chcą tego fani ich gier, a jednocześnie każde kolejne wydanie jest coraz bardziej dopracowane.

Sprawdź także:
Fuse

Fuse

Premiera: 28 maja 2013
PS3, XBOX 360

Fuse to całkiem nowa produkcja studia Insomniac Games odpowiedzialnego między innymi za bardzo popularne serie Ratchet & Clank oraz Resistance. Obie dedykowane były tylko...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdenilson   @   12:50, 08.09.2012
Nintendo ma swojego Mario i Legends of Zelda to Sony ma swoją serię Ratchet & Clank i zawsze one będą się dobrze sprzedawać.
0 kudosmareczek_89   @   17:11, 11.09.2012
I bardzo dobrze robią. W obecnych czasach już nie jedna gra popadła w zapomnienie. Nie raz było że część 1 i 2 były hitami a np. w części 3 wydawcy odeszli od ogólnych założeń gry i nie skończyło się za dobrze to dla gry i były rozczarowania. Akurat w przypadku Ratchet & Clank Sony nie zawodzi jak na razie.