Seria Ratchet & Clank cieszy się wciąż ogromną popularnością
Nie ulega wątpliwości, że jeśli deweloper przez pewien czas ciągle klepie tę samą serię, w pewnym momencie jej fani mogą po prostu poczuć zmęczenie.
bigboy177 @ 08.09.2012, 11:06
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
ps3, psv
Nie ulega wątpliwości, że jeśli deweloper przez pewien czas ciągle klepie tę samą serię, w pewnym momencie jej fani mogą po prostu poczuć zmęczenie. Co ciekawe, nie jest to regułą, a ekipa odpowiedzialna za sagę Ratchet & Clank znalazła sposób na to, by ich kolejne produkcje przyciągały do siebie graczy i ich pieniądze, rzecz jasna.
W trakcie rozmowy z redakcją Eurogamer, Ted Price ze studia Insomniac Games powiedział, że kluczem do sukcesu jest pozostawanie w ramach ogólnych założeń, ale jednocześnie wprowadzanie do każdej kolejnej odsłony garści nowych elementów.
"Produkcję Ratcheta zaczęliśmy od wrzucenia do jednego kotła dziesiątek różnych pomysłów, jeśli chodzi o mechanikę rozgrywki, mini-gry itd., to był po prostu zbiór elementów połączonych w jedną całość. Wraz z upływem czasu staliśmy się lepsi w skupianiu naszych gier na konkretnych założeniach, ale mimo wszystko seria zawsze była rozbudowana w kwestii mechaniki rozgrywki."
"Tworząc Ratchet & Clank: Full Frontal Assault postanowiliśmy powrócić do oryginalnej mechaniki, ale jednocześnie wrzucić coś nowego, w tym przypadku zabawę przypominającą tower defense. Z tego właśnie powodu zrezygnowaliśmy z wielu innych bajerów, pokroju walk w kosmosie, czy chodników magnetycznych. Nie sprawdziłyby się one tutaj zbyt dobrze."
W rozmowie, Price zapowiedział też, że ich kolejne produkcje, w tym Outernauts oraz Fuse będą najpewniej seriami, ponieważ firma uwielbia tworzyć kontynuacje. Chcą tego fani ich gier, a jednocześnie każde kolejne wydanie jest coraz bardziej dopracowane.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler