Mass Effect: Andromeda (XBOX One)

ObserwujMam (8)Gram (2)Ukończone (5)Kupię (2)

Recenzja gracza - Mass Effect: Andromeda (XBOX One)


mrwrobelos @ 22:10 24.03.2017
"mrwrobelos"

Witajcie czytelnicy! Od razu na wstępie mówię, że jestem dopiero po 15 godzinach rozgrywki, ale z racji tego, że dużo osób zastanawia się czy kupić tą grę postanowiłem napisać trochę o niej. (#BrakSpoilerów)



Animacje twarzy:

Zacznę od największego hype na animacje twarzy. Widziałem dużo screenów na grupach na FB czy filmiki na YT związane z tym. Po piętnastu godzinach gry nie przeszkadzały mi te animacje, jak dla mnie były one mało zauważalne, może z 3 razy zauważyłem w cutscenkach uciekające gałki oczne bohaterów, nie ma żadnych "nerwo-tików" jak to niektórzy nazywają. Jeśli jednak przeszkadza Wam to, radzę poczekać na patch poprawiający animacje, który jak samo studio obiecało ma się pojawić w najbliższym czasie.

Fabuła, dialogi:

Mógłbym tutaj pisać o spoilerach, ale nie ma po co. Ogólnie z każdą minutą gry byłem co raz bardziej to zaciekawiony co się będzie dalej działo. Misje poboczne są na prawdę ciekawe, jest coś na podobie Wiedźmina 3, czyli misje poboczne, to te które są bardziej rozbudowane. Przykładem jest np. Podejrzanie turianina o morderstwo swojego przełożonego. Całe zadanie gdyby iść tylko za nim, trwało by około 15-20 minut. Polubiłem tą grę właśnie za to, że można poświęcić kilka godzin na odciągnięcie się od wątku fabularnego na rzecz zrobienia tych zadań. Drugim typem zadań jest nam już pewnie znane "porozmawiaj, poszukaj, zbierz, oddaj". Już przy 3-4 godziny gry dostajemy kilka takich misji, które są raczej do wykonania w kilku miejscach i czasie. System dialogów równiez się trochę zmienił, moim zdaniem jest lepiej, więcej wyborów, KAŻDY TWÓJ WYBÓR JEST ZAPAMIĘTANY, NAWET TEN NAJMNIEJSZY! Przykładem jest rozmowa na początku ze swoim ojcem, a następnie pogadanie z naszym kolegą, który po prostu pyta o przebieg tej rozmowy. Skłamałem, a on mi to wypomniał. Wtedy już poczułem klimat tej gry, że będzie trzeba się wczuć na maxa w rolę Rydera i pamiętać swoje decyzje, nawet te najmniejsze.

W grze bardzo ważne są relacje między rasami (ludzie,kroganie,turianie,salarianie i asari). To my czyli ludzie jesteśmy Pionierem więc tak na prawdę wedle naszego gustu decydujemy które rasy są dla nas ważniejsze. na chwilę obecną osiedliłem tylko jedną planetę i są tam ludzie, więc nie wypowiem się jak to jest z przydziałami innych ras.

Statek, załoga:

Statek wygląda wyśmienicie, zrobił na mnie pioronujące wrażenie. W każdym zakamarku jest jakaś opcja. Studio zapatrzyło nas również w terminal załogi, gdzie każdy może pisać o czym i z kim chce. Niby taki mały smaczek, ale cieszy. Nasz zespół również jest bardzo dobrze zbudowany, każda postać ma inny charakter, więc nie każdego możemy lubić z naszej załogi. Misje lojalnościowe również są, ale chwilowo żadnej jeszcze nie wykonałem więc się nie wypowiem jak one przebiegały i jak było po nich.

Grywalność, optymalizacja:

Krajobrazy są piękne, można podziwiać je godzinami. Każdy szczegół został zadbany, nawet minimalne rysy na skałach. Postacie są również dobrze zaprojektowane, nie spotkałem się z żadnymi dziwnymi ruchami podczas rozmów czy walki. Niestety, ale przyznaję, że podczas jazdy i strzelania do nas kiedy jesteśmy w Nomadzie, gra czasami zawiesza się na 1-2sekundy co jest trochę irytujące (podczas piechoty nigdy gra mi się nie zacięła!), ale na szczęście nigdy nie crashowało mi gry. Strzelanie jest wykonane bardzo dobrze, skoki i tym podobne robią na mnie bardzo dobre wrażenie!

PLUSY:

-Wciągająca fabuła

-Wciągające zadania poboczne

-Świetna grafika

-Dobrze dobrana muzyka

-Świetnie zaprojektowani kompani, i pod względem graficznym jak i charakteru

-Świetne dialogi z konsekwencjami

-Przyjemna jazda Nomadem

-Relacje między gatunkami

-Autozapisy co kilka minut, dzięki którym możemy szybko wybrać np. inną ścieżkę rozmowy

MINUSY:

-Czasami zawiesza się gra na parę sekund (zero crashów)

-APEX, czyli zadania z użyciem sił pomocniczych (może dlatego że ciągle mi ta funkcja się buguje)

-Irytujące przemieszczanie się między planetami

-Czasami niewidoczne napisy

Moja ocena końcowa jest jak najbardziej na TAK. Obejrzyjcie u kogoś na youtubie let's play z tej gry (polecam SargeThePlayer), jeśli na prawdę przeszkadzają Wam animację twarzy to polecam poczekać z parę tygodni na patcha i grać z wesołym nastawieniem, bo jak najbardziej fabuła strasznie wciągająca! Zapowiada się na kolejne zarywanie nocek na rzecz Andromedy!

EDIT 1:

Własnie zasiedliłem planete o nazwie Voeld, spędziłem na niej gdzieś z 10h wykonując wszystkie misje. Nie żałuje ani sekundy spędzonej tam. Misje są strasznie ciekawe i robiące napięcie.


oceny graczy
Genialna Grafika:
Tylko podziwiać!
Genialny Dźwięk:
Świetna dobrana muzyka
Świetna Grywalność:
Raz za ile 1-2 sekundowe ściny
Werdykt - Genialna gra!
Screeny z Mass Effect: Andromeda (XBOX One)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   22:42, 24.03.2017
Mam bardzo podobną ocenę po 8h grania, przy czym ten nowy model podróżowania między planetami jest dla mnei bardzo na tak - teraz czujemy odległości. Wiesz i widzisz skąd dokąd się przemieszczasz.

BTW: Dziś podniosłem wszystkie ustawienia na Ultra i... gra śmiga bez przycięć.
0 kudosmrwrobelos   @   09:52, 25.03.2017
Cytat: shuwar
Mam bardzo podobną ocenę po 8h grania, przy czym ten nowy model podróżowania między planetami jest dla mnei bardzo na tak - teraz czujemy odległości. Wiesz i widzisz skąd dokąd się przemieszczasz.

BTW: Dziś podniosłem wszystkie ustawienia na Ultra i... gra śmiga bez przycięć.


Masz rację, na początku grania zrobiło to też na mnie wrażenie, ale teraz po tych ponad 15h gry trochę nie chce mi się czekać tych 15-20sekund Dumny
0 kudosTheCerbis   @   10:05, 25.03.2017
Cytat: shuwar
BTW: Dziś podniosłem wszystkie ustawienia na Ultra i... gra śmiga bez przycięć.
Ale przy ilu klatkach?
0 kudosshuwar   @   14:15, 25.03.2017
Włączyłem licznik klatek w Nvidia experience i... widzę 60 z chwilowymi spadkami do 55... Może na innych lokalizacjach będą większe spadki, ale jeśli nie spadnie poniżej 30, to będę zadowolony.
0 kudosTheCerbis   @   15:27, 25.03.2017
To dobrze. Daj znać jeśli spadłyby bardziej i w jakich sytuacjach.
0 kudosshuwar   @   16:52, 25.03.2017
No zdarzały się właśnie przed chwilą większe spadki, kiedy po raz pierwszy pojawiałem się w jakimś miejscu, w którym porozrzucane są różne elementy. Spadało... ale tylko czasami do 50 klatek. Szczerze? Gdyby nie licznik, nie zauważyłbym tego.
0 kudosTheCerbis   @   17:24, 25.03.2017
To daj znać jeśli będzie poniżej 40. Dumny
0 kudoslogan23   @   19:53, 25.03.2017
Animacja nie jest tragiczna miałem kilka. Momentów że coś się działo z animacją ale machnąłem na to ręką ale fabuła na razie jest ok.
0 kudosshuwar   @   22:53, 25.03.2017
15h za mną. Nadal jest bosko.

Cytat: TheCerbis
To daj znać jeśli będzie poniżej 40. Dumny

Co do spadku klatek. Tak była jedna sytuacja, tuż po crash'u (jak na razie był tylko jeden). Po nim chyba cały komp dostał czkawki i jedna z cut scenek dostała spadków do 35 / 40 klatek, ale moim zdaniem to wina wcześniejszego zwisu. Pewnie gdybym zrestartował kompa (oczyścił tym samym pamięć) nie miałoby to miejsca.

Nadal utrzymuje mi się 55-60 klatek, z rzadka spada do 50, ale to naprawdę bardzo rzadko... i to wszystko w Ultra i przy dynamicznych scenach. Naprawdę niezła optymalizacja im wyszła.

@logan: czyżbyś dostał właściwy klucz ze sklepu?
0 kudoslogan23   @   02:53, 27.03.2017
Co w z tym kluczem. Nie miałem Crasha ale miałem spadki fps i zwrócę na jedną rzecz uwagę. Podczas pracy w oknie. Miałem chyba sporę spadki płynności oraz parę śmiesznych sytuacji z animacją.Sklep się spisał i już piątek o dwunastej dostarczyli klucz z Polską wersją językową.
0 kudosshuwar   @   08:01, 27.03.2017
No widzisz, czyli dali radę z kluczem. A jak wrażenia?
Dodaj Odpowiedź