O ile na początku to my kontrolowaliśmy przebieg sezonów/pór roku, o tyle w nominalnej części gry to ile trwa dany okres decyduje czas – dokładnie ok. 5 dni! W tym czasie możemy po prostu zwiedzać mapę i brać udział w kolejnych konkurencjach. To, ile ich jest w danej kategorii (wyścigi przełajowe, rajdowe, uliczne, crossowe – o nich trochę więcej poniżej) determinuje nasz poziom. Jednocześnie wykonujemy tzw. misje sezonowe. Są to w gruncie rzeczy te same zawody, w których braliśmy już udział (acz nie musieliśmy oczywiście), ale specjalnie oznaczone i z konkretnymi wytycznymi – dla przykładu zajmij miejsce w pierwszej trójce ścigając się z Drivetarami na poziomie ponadprzeciętnym.
Każda z ikon na mapie (oprócz zawodów pokazowych, omawianych stronę wcześniej) może być rozegrana w kilku wariantach – solo, w kooperacji (ze znajomym), online lub jako pojedynek 1 na 1 z żywym oponentem. Do tego dorzućmy rozbudowany komponent sieciowy polegający na tym, że domyślnie trafiamy do sesji z kilkudziesięcioma żywymi przeciwnikami (w testowanej przedpremierowej wersji aż takich tłumów nie było), a w jej trakcie możemy między inni wywołać kogoś do pojedynku 1 na 1. Powoduje to, że "usieciowienie" jest tu niezwykle silne i nie każdemu musi przypaść do gustu.
W kwestii wyścigów, mamy do dyspozycji takie warianty jak nielegalne wyścigi, crossowe zmagania po obrzeżach miast, przełaje (jeden z fajniejszych, bardziej szalonych odmian przejazdów przez znane miejsca) oraz typowe „asfaltowe” ściganie się, nazwane tutaj sprintami. Jednak na mapie znajduje się dużo więcej ikon – pozostałe reprezentują wszelkie poboczne aktywności, których tutaj jest zatrzęsienie! Są specjalne odcinki tras, gdzie możemy zmierzyć średnią prędkość przejazdu i porównać się na tablicach wyników zarówno ze znajomymi, jak i ludźmi z całego świata; niszczenie tablic, odnajdywanie opuszczonych modeli aut, czy też miejsca do wykręcania jak najbardziej szalonych kombinacji punktowych driftem! Wszystko jest skrzętnie zapisywane i podliczane w naszym profilu. Fani nabijania wszelakich punktów będą wniebowzięci!
Co ciekawe, w większości przypadków możemy wybrać dowolne auto, a sztuczna inteligencja się do nas dostosuje. Mówię tu przede wszystkim o klasie pojazdu. Czasami oczywiście musimy stawić się na linię startu z konkretnym typem auta – gdy zawody wymają np. sedanów.
A propos pojazdów, to w Forza Horizon 4 mamy do dyspozycji blisko 450 wiernie odwzorowanych fur – zarówno najnowszych cudów techniki ze stajni Pagani, jak i historycznych wytworów producentów z brytyjskimi korzeniami, jak Aston Martin czy Jaguar! Do tego dochodzą oczywiście kokpity, bo widok zza kierownicy to obowiązkowy punkt w grach wyścigowych. Każdy z samochodów jest oczywiście w pełni modyfikowalny – zarówno z wewnątrz (osiągi) jak i zewnątrz. Zmiana koloru czy materiału użytego do lakierowania nie stanowi żadnego problemu; możemy nawet dołożyć przedni i tylni spoiler czy stworzyć zupełnie autorski styl z naklejkami oraz innymi elementami ozdobnymi i podzielić się nim z innymi graczami, by podziwiali nasz zmysł artystyczny!
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler