Red Dead Redemption II (PS4)

ObserwujMam (46)Gram (17)Ukończone (23)Kupię (13)

Red Dead Redemption II (PS4) - recenzja gry


@ 29.11.2018, 00:20
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Na Red Dead Redemption 2 czekaliśmy naprawdę długo. Czy było warto? Czy Rockstar podobał zadaniu i spełnił oczekiwania? Sprawdźmy!

Red Dead Redemption II trafiło do sklepów w zeszłym miesiącu. Z naszą recenzją dość długo zwlekaliśmy ze względu na to, iż chcieliśmy projekt sprawdzić naprawdę dokładnie. Często jest bowiem tak, że przebrnięcie przez główny wątek fabularny zapewnia inne doznania niż ukończenie gry na 100%. Wiecie jednak co? W przypadku Red Dead Redemption II nie ma większej różnicy, choć nie jest też tak, że dostaliśmy dzieło idealne, diament pozbawiony wad. Otóż nie. Jest garść elementów, które deweloperzy mogli zrealizować nieco inaczej.

Głównym bohaterem Red Dead Redemption II jest bandzior o imieniu Arthur Morgan. Wydarzenia, jakie przyjdzie nam obserwować rozgrywają się przed fabułą „jedynki”. Mamy rok 1899 (12 lat przed tym, co działo się w pierwszej części), czyli czas wielkich zmian. Obserwujemy powolną transformację i powolne chylenie się ku końcowi tzw. Dzikiego Zachodu. W jego miejsce wkracza kapitalizm, nowoczesne maszyny oraz grube pieniądze. W takim świecie nie ma już miejsca dla bandziorów, przynajmniej dla tych pokroju Arthura Morgana oraz Johna Marstona – głównego bohatera „pierwszego” Red Dead Redemption.

Jako że ze scenariusza nie chciałbym zdradzać zbyt wiele, wiedzcie jedynie, że, jak na Rockstar Games przystało, został on poprowadzony wybornie. Zaczynamy od krótkiego prologu, w którym nasz bohater, jako członek gangu Dutcha, brnie przez pokryte grubym śniegiem szczyty. Celem jest miasto Valentine, a konkretniej jego okolice. Na miejscu naszym zadaniem jest dbanie nie tylko o siebie, ale także o pobratymców. Musimy więc pomagać im, gdy mają tarapaty, zapewniać pożywienie, kiedy przyciśnie ich głód itd. Nasze postępy ilustruje między innymi narastający dobrobyt w obozie, a także ciągle rosnący budżet na mniejsze i większe wydatki.

Fabuła w Red Dead Redemption II przedstawiana jest za sprawą wyśmienicie wyreżyserowanych scenek przerywnikowych. Mimo że jest ich sporo (na szczęście deweloperzy nie przesadzili), każdą ogląda się z ogromnym zaangażowaniem. Dzieje się tak ze względu na wyśmienitą grę aktorską oraz nietypowe podejście studia Rockstar do zatrudnianych aktorów. Deweloper nie chce żadnych znanych imion i nazwisk, albowiem tylko dzięki unikatowym głosom – nierozpoznawalnym – możliwe jest osiągnięcie pełnej imersji. Odpowiednie „czucie” budują też najazdy kamery, zmiany kadrów i inne sztuczki charakterystyczne dla kinematografii.

Pomimo tego że przerywniki są podstawową metodą prezentacji opowieści w grze, twórcy tak skonstruowali otaczający nas wirtualny świat, że również w nim jest wiele różnych interesujących informacji. Czasem może to być jakiś dziennik, innym razem mocno wygadany przechodzień próbujący zaczepić nas w trakcie podróży. Ogólnie warto z NPC’ami rozmawiać. Wielu z nich chętnie dzieli się bowiem interesującymi detalami, czasem nawet związanymi z jakimś łupem, tudzież skarbem. Niektórym można pomóc, a inni będą próbowali nas wykorzystać. Świat RDR2 autentycznie żyje i bezustannie zaskakuje.


Screeny z Red Dead Redemption II (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosmatrix1   @   14:25, 30.11.2018
Ślamazarna. Brak fanu ze strzelania i jego problemy. Po raz setny animacja oskorowania zwierzyny. Brak szybkiego teleportowania się w wybranym miejscu na mapie. Tylko długie galopowanie. Przed i po misji przygotowanie konia, nakarmienie, polowanie, sprzątanie (ala simsy) Bug polegający że , że jeżeli wsiądziemy na nie swojego konia w wiosce i zaraz z niego z siądziemy to zaraz mamy list gończy i stróżów prawa. A w konsekwencji więzienie bo w siedliśmy i za raz z siedliśmy z konia. Oceniam grę 6/10
1 kudosBubtownik   @   19:01, 30.11.2018
Ukończyłem i jestem zdruzgotany jak genialna jest to gra. Dla mnie wszystko w tej grze zagrało. Od fabuły, postaci, gameplay'a po zadania poboczne czy do bólu klimatyczne podróże.

Fabularnie gra nie jest jakoś odkrywcza czy innowacyjna, ale samo prowadzenie fabuły strasznie mi się podoba. Arthur jest bohaterem jakich uwielbiam w grach. Trochę cyniczny, trochę arogancki ale zawsze służy pomocą i jest totalnym bad-ass'em.

Spoiler
W momencie kiedy okazało się, że jest chory na gruźlice to wiedziałem, że umrze (choć było widać, że coś się święci już w tropikach na Guarmie, czerwona twarz, kaszel itp) i nawet nie było co się łudzić, że będzie inaczej bo leków na to cholerstwo jeszcze nie było. Najbardziej mnie boli jak umarł. Jak szczur, zostawiony sam sobie. Każe uciekać Marstonowi, a sam praktycznie ostatkiem sił walczy i umiera przy wschodzie słońca. Strasznie mnie ta scena zasmuciła. A co do Marstona to w sumie całkiem dobrze się nim grało

To jak zmienia się Dutch na przestrzeni gry i jak patrzymy na jego upadek jest kluczowe. Od przywódcy za którym każdy skoczyłby w ogień, stał się po prostu skur*****synem, który dbał tylko o siebie i który zawsze "miał plan". A może John miał racje i pokazał prawdziwego siebie. W sumie sam nie wiem, ale jego upadek jako lidera grupy był duży i pociągnął sporo ofiar. Przez jego idiotyczne decyzje zginęło mnóstwo ludzi z gangu jak Lenny czy Hosea



Jeśli chodzi o sam gameplay to totalnie nie mam zastrzeżeń. Przed premierą czy krótko po niej można było wyczytać w moich postach obawy na temat tego, że martwię się o te realistyczne mechaniki, dbanie o konia o głównego bohatera czy powolną rozgrywkę, ale okazało się że nie ma absolutnie o tym mowy bo wszystko jest strasznie naturalne i nie wymuszone. Mamy chwilę i jesteśmy w obozie? To może zjemy posiłek i napijemy się kawy, a przy okazji porąbiemy drewno. Po długiej podróży na swoim koniu (moja Płotka Szczęśliwy) warto go poklepać i dać coś na ząb w podziękowaniu ot takie proste.
System strzelania. Od GTA IV model strzelania w grach R* bardzo mi się podobał i nigdy nie mogłem się porządnie nastrzelać bo bym tak dobry i tym razem jest równie świetny jak nie lepszy. Bardzo podoba mi się pomysł z ręcznym przeładowaniem nowego naboju do komory po wystrzale. Genialny pomysł. Soundtrack gry to istny majstersztyk. To co leci wzmacnia wydźwięk sytuacji, a do tego jest to mega klimatyczne.
Tak na koniec to uważam, że czas gry toczy się trochę za późno bo w RDR2 widzimy praktycznie końcówkę czasów rewolwerowców, bandytów czy gangów, a chciałbym zobaczyć RDR w tzw. "gorączce złota". Aczkolwiek miło było zobaczyć tą przepaść między takimi dziurami jak Valentain czy Rhodes, a Saint Denis.

Jeśli chodzi o jakieś minusy to mhhh w sumie nic co by wpływało na całokształt na odbiór całej gry. Można tu dać raggdola jak lecimy kilka metrów przez konia bo ten zahaczył o kamyczek czy system kar, gdzie potrącenie gościa na ulicy ściąga nam na głowę całą masę stróżów prawa...a najlepsze jak pomyliły mi się guziki i zamiast "przywitać się" złapałem typa za szyje. Efekt? Glin tyle jak bym napadł na bank. Ale to takie pierdoły, że nie miały dla mnie większego znaczenia.

Osobiście daje 10/10 bo jak ta gra na to nie zasługuje to mało która zasługuje. Nie ma gier idealnych i takich nie będzie. Możecie przestać się łudzić. Dla mnie 10 oznacza, że gra wybija się ponad to co powstało do tej pory i jest to poważny kandydat do gry generacji. W moim rankingu obok Wiedźmina 3 to właśnie RDR2 jest grą generacji. Teraz czeka na mnie nowy GoW więc bardzo możliwe, że do tego grona dołączy. Ot tyle ode mnie.

Ale bym zagrał w remaster RDR1 na PS4. Nigdy go nie ograłem, a dla jednej gry nie chce mi się kupować kolejnego pudła Szczęśliwy

0 kudosmatrix1   @   14:27, 01.12.2018
Osobiście daje 10/10
To zobacz jak wyglądają testy on-line. Wywalanie z gry, błędy
Nawet jak na test to słabo gra 6/10
3 kudosbigboy177   @   14:45, 01.12.2018
Prawie 90 godzin przegrałem, bo piszę jednocześnie poradnik i nie wywaliło mnie z gry ani raz. Nie zauważyłem też żadnych rażących błędów, a jakieś drobnostki pokroju przeskakującej animacji itd. zdarzają się strasznie sporadycznie. Może ludzie grają na jakiś piratach albo mają mocno wymęczone konsole - nie wiem.
1 kudosBubtownik   @   15:06, 01.12.2018
A co mnie online interesuje jak dla mnie to gra "strikte" singlowa.... Po za tym z doświadczenia wiem, że jakakolwiek dyskusja z Tobą nie ma sensu.
0 kudosMicMus123456789   @   21:33, 01.12.2018
Cytat: matrix1
o zobacz jak wyglądają testy on-line. Wywalanie z gry, błędy


To chyba piszesz o trybie multi, którego właśnie trwa beta. Z singla nic nie wywala, sam też ogrywam tytuł.
0 kudosego78th   @   21:48, 29.03.2021
Nie ma co za dużo pisać. Dla takich tytułów kocham gry. Arcydzieło.
Dodaj Odpowiedź