Outlast II (PS4)

ObserwujMam (7)Gram (2)Ukończone (4)Kupię (1)

Outlast II (PS4) - recenzja gry


@ 07.05.2017, 00:16
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Nie do końca rozumiem natomiast to, jak wykreowano poszczególne rozdziały. Początkowo bardzo mocny nacisk twórcy położyli na przeciwników. Jest ich mnóstwo, bezustannie musimy się przekradać i po pewnym czasie robi się to lekko irytujące. Później, mniej więcej w połowie, rozgrywka ulega zmianie. Jest znacznie mniej przekradania się i przeciwników, co sprawia, że klimat delikatnie podupada. Nie jest co prawda nigdy tak, że nie czuje się strachu, ale wolałbym aby emocje dozowano sprawniej, czyli przez całą grę w podobnych ilościach.

Lokacje opracowano ciekawie, choć odrobinę monotonnie. Zwiedzamy m.in. wioskę, las, osadę, jaskinię, a także kopalnię. Zabrakło mi natomiast jakiegoś konkretnych rozmiarów kościoła, albo kaplicy. Czegoś, z czego główny bohater musiałby się wydostać, przemierzając jakieś naprawdę wyjątkowe architektonicznie wnętrza. Najczęściej przebywamy niestety na wolnym powietrzu, biegając gdzieś pomiędzy budynkami lub drzewami. Nigdy nie czułem znużenia, ale liczyłem po prostu na coś więcej.

Nie do końca usatysfakcjonowały mnie też łamigłówki. W Resident Evil VII zrobiono to zdecydowanie lepiej i czasem trzeba było pomyśleć, aby utorować sobie drogę dalej. W Outlast II ograniczono się do tego, że musimy poszukać jakiegoś grata, np. haka. Brakuje czegoś ciekawego - wymagającego przemierzenia większego obszaru albo dłuższej chwili pomyślunku. Dało się to zdecydowanie konkretniej rozwinąć.

Czysto technicznie, projekt Red Barrels jest dobrze przygotowany. Oprawa wizualna jest na nieco wyższym poziomie niż w przypadku pierwowzoru, głównie ze względu na to, że deweloperzy przygotowali całkiem niezłe efekty specjalne. Często widzimy świetnie zrealizowane oświetlenie, posępnie prezentujące się cienie itd. Grafika bardzo dobrze buduje klimat.

Wtóruje jej genialna ścieżka dźwiękowa. Fantastycznie w jej przypadku prezentuje się zarówno udźwiękowienie, jak i dubbing oraz muzyka. Każdy, najdrobniejszy nawet dźwięk dobiegający do uszu grającego potrafi zjeżyć włos na głowie. Ogromna pochwała należy się też osobie odpowiedzialnej za utwór, który słyszymy uciekając. Genialnie straszny i sprawiający, że jeszcze szybciej uciekamy ku najbliższej skrytce.

Podsumowując, Outlast II to solidna kontynuacja i survival horror pełną gębą. Szkoda, że twórcy nie rozwinęli niektórych rozwiązań i dziwnie dawkują emocje, ale pomijając to udało im się przygotować naprawdę grywalny produkt. Solidna oprawa, mroczny klimat, ciągłe zaszczucie i wyjątkowo pokrętna opowieść to składniki wystarczające do tego, by przygoda Blake’a pochłonęła każdego entuzjastę gatunku. Ja bawiłem się przerażająco dobrze!


Długość gry wg redakcji:
11h
Długość gry wg czytelników:
18h 4min

oceny graczy
Dobra Grafika:
Jest postęp w stosunku do jedynki, grafika jednak niczym nie rozbraja.
Genialny Dźwięk:
Po prostu genialny!
Dobra Grywalność:
Bawiłem się bardzo dobrze, szkoda jednak, że twórcy zbyt mocno zaczęli, a później ostro przystopowali.
Dobre Pomysł i założenia:
Brakuje rozwinięcia wcześniej stosowanych rozwiązań.
Dobra Interakcja i fizyka:
Fizyka to nic wyjątkowego. Gra natomiast pochłania bez reszty.
Słowo na koniec:
Outlast II wyszło dobrze, szkoda natomiast, że twórcy nie rozwinęli niektórych koncepcji i sprawniej nie dawkują emocji. Zbyt szybko jest ostro, a później nieco za spokojnie.
Werdykt - Dobra gra!
Screeny z Outlast II (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoskoala30   @   14:21, 21.06.2017
Mógłby mi ktoś pomóc zatrzymałem się w Outlascie 2 tuż po zdjęciu z krzyża i szukam kamery i nie pojawia mi się scenka dialogowa cytuje:Zabij ich roztrzaskaj te ignoranckie czerepy .Dlatego też potem,wskakując do wody nie mogę zanurkować.
0 kudoskoala30   @   14:50, 21.06.2017
tak zerkałem i sceny dialogowej nie ma przed kłodą
0 kudosbigboy177   @   14:52, 21.06.2017
Po spadnięciu z kłody i wskoczeniu do wody powinieneś dostrzec w oddali latarki. Kucnij wtedy (o ile dobrze pamiętam) albo się połóż i poczekaj aż wszyscy odejdą. Dopiero wówczas wyjdź i kieruj się do przodu, a znajdziesz kamerę.
0 kudoskoala30   @   14:53, 21.06.2017
Nie wiem co to jest za problem? wszystko do tej pory było ok
0 kudoskoala30   @   14:55, 21.06.2017
własnie przed kłodą nim wskoczę do wody nie ma sceny dialogowej. W poradniku jest napisane bym szedł za postacią aż do barykady własnie tej postaci nie ma nie pojawia mi się.
0 kudoskoala30   @   15:04, 21.06.2017
Nawet jak zaczynam od innego rozdziału dochodząc do Golgoty pojawia się ten sam błąd
0 kudosbigboy177   @   15:18, 21.06.2017
Czyli dochodzisz do kłody i wpadasz do wody czy nie? Bo szczerze to nie bardzo rozumiem w którym momencie utknąłeś. Czy w obozie, gdzie musisz poczekać aż pojawi się przerośnięta pokraka czy w wodzie, kiedy widzisz w oddali poszukujących Cię ludzi, po tym jak spadniesz z kłody.
0 kudoskoala30   @   15:43, 21.06.2017
pokraka mi sie nie wyświetla
0 kudoskoala30   @   15:43, 21.06.2017
w oddali nie ma właśnie ludzi
0 kudoskoala30   @   15:44, 21.06.2017
przed skokiem do wody i przed kłodą nie ma pokraki
0 kudosbigboy177   @   15:45, 21.06.2017
Może głupie pytanie, ale próbowałeś wyłączyć i włączyć grę?
0 kudoskoala30   @   16:36, 21.06.2017
próbowałem wszystkiego i nic
0 kudoskoala30   @   16:43, 21.06.2017
zostaje mi tylko wszystko usunąć save itd i zacząć od nowa bo nie wiem czemu tak jest
Dodaj Odpowiedź