David Douillet Judo (PC)

ObserwujMam (4)Gram (2)Ukończone (0)Kupię (2)

David Douillet Judo (PC) - recenzja gry


@ 31.10.2006, 00:00

Gry komputerowej traktującej o judo nie zrobiono chyba jeszcze nigdy w całej historii elektroniki! Choćby więc z tego względu, David Douillet Judo jest grą wartą uwagi i przyjrzenia się, jak ta dyscyplina sportowa przedstawia się w wirtualnej rzeczywistości.

Gry komputerowej traktującej o judo nie zrobiono chyba jeszcze nigdy w całej historii elektroniki! Choćby więc z tego względu, David Douillet Judo jest grą wartą uwagi i przyjrzenia się, jak ta dyscyplina sportowa przedstawia się w wirtualnej rzeczywistości.

Ten akapit poświęcę dla tych, którzy nie mieli zbyt wielkiej styczności z judo i nie znają zbyt dokładnie zasad tego sportu. Jeśli więc co-nieco masz pojęcie jak owa dyscyplina wygląda, to przejdź od razu do akapitu kolejnego. Do rzeczy: przede wszystkim trzeba Wam wiedzieć, iż w judo nie ma kopnięć, uderzeń pięściami, gryzienia itp. Aby walkę wygrać, należy przeciwnika rzucić tak, aby spadł na plecy (judocy ubrani są w kimona, za które się wzajemnie chwytają). W zależności od tego, im bliżej tych „pleców” on będzie, tak przyznaje się punkty – odpowiednio o najniższego: koka, yuko, waza-ari (2 waza-ari kończą walkę), oraz ippon, który oznacza natychmiastowe zwycięstwo rzucającego. Judo składa się także z tzw. „parteru”, czyli walki w pozycji, w której obydwoje przeciwnicy nie opierają się dwiema stopami o matę. W „parterze” wygrać można na 3 sposoby: po pierwsze, przytrzymując „pacjenta” na plecach przez 25 sekund (tak zwane „trzymanie”), oraz poprzez założenie mu dźwigni na staw łokciowy, lub „uduszenie” go (w takim przypadku rzecz jasna, przeciwnik musi się poddać, jeśli chce uniknąć zrobienia sobie krzywdy). Warto Wam jeszcze wiedzieć, iż za zbyt statyczną walkę, za wychodzenie poza matę czy za nieprzepisowe techniki, sędzia ma prawo ukarać nas karą punktową (czterokrotne zwrócenie uwagi jest równoznaczne z ipponem dla „tego drugiego”). Myślę, że taka wiedza o judo powinna już Wam wystarczyć…

David Douillet Judo (PC)

W celu wygrania pojedynku, wykorzystać możemy łącznie 37 technik, w których mamy 35 rzutów i 2 sztuczki „parterowe”. O ile liczba rzutów jest rzeczywiście spora (do tego jedną technikę wykonywać można na kilka różnych sposobów), to parter został wręcz śmiesznie wyeliminowany. Wykonać możemy jedynie jedną dźwignie i jedno duszenie. Nie ma nawet trzymań! Dla gry to wielka strata, tym bardziej, że judo w dużej mierze składa się z parteru. Stójka jest jednak dość bogata, chociaż brakło tutaj też kilku ciekawych i popularnych rzutów.

Sama walka w niewielkim stopniu przypomina tą, którą doświadczamy w tradycyjnych bijatykach. Otóż aby wykonać technikę, musimy wystukać odpowiednią kombinację klawiszy (wśród nich są 4 strzałki kierunku oraz 3 przyciski odpowiadające za rzut). Wygląda to tak, że na dole ekranu mamy tabelkę z sugerowanymi trzema rzutami, w której to kombinacje się wyświetlają, ikony przycisków „jadą” ku środkowi, a my musimy owe przyciski wcisnąć na klawiaturze w odpowiednim momencie. Im bliżej takiego momentu jesteśmy, tym nasz rzut będzie skuteczniejszy. Nie jest jednak powiedziane, że „kto pierwszy, ten lepszy”. Nawet jeżeli to przeciwnik rozpoczął akcje pierwszy, cały czas mamy możliwość skontrowania go, jeżeli w odpowiedniej chwili poprawnie wciśniemy dane klawisze.


Screeny z David Douillet Judo (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?