Gothic II (PC)

ObserwujMam (1540)Gram (466)Ukończone (636)Kupię (43)

Gothic II (PC) - recenzja gry


@ 29.08.2006, 00:00

Wprawdzie bohaterski bezimienny pokonał Śniącego i zniszczył barierę, ale nie oznacza to końca kłopotów. Nasz heros leżał przez okrągły miesiąc pod gruzami świątyni (która zawaliła się po zniszczeniu demona), aż w końcu czarodziej Xardas sprowadził go powrotem do siebie dzięki swemu kunsztowi magicznemu.

Wprawdzie bohaterski bezimienny pokonał Śniącego i zniszczył barierę, ale nie oznacza to końca kłopotów. Nasz heros leżał przez okrągły miesiąc pod gruzami świątyni (która zawaliła się po zniszczeniu demona), aż w końcu czarodziej Xardas sprowadził go powrotem do siebie dzięki swemu kunsztowi magicznemu. Bezimienny jednak po miesiącu „odpoczynku” znów musi wracać do czynnej służby: Śniący bowiem, swoim ostatnim krzykiem rozpaczy wezwał potężne smoki, które zagrażają Khoronis. Chcąc nie chcąc, my musimy owe gady pokonać… i tu zaczyna się nasza nowa przygoda.

Zacznę troszkę nietypowo, bo od opisywania oprawy wizualnej. Rzecz jasna nadal prowadzimy naszego bohatera z widoku trzeciej osoby (chociaż mamy możliwość spojrzenia z jego oczu) – w tym względzie nic nie uległo zmianie. Jakość grafiki poprawiła się jednak wręcz niesamowicie: wprawdzie pierwsza lokacja w której zaczniemy przygodę (a jest to wieża Xardasa), nie robi na nas większego wrażenia, ale wystarczy jedynie ją opuścić, aby na naszych ustach zawitał uśmiech. Oglądając bowiem świat gry, jednocześnie możemy podziwiać jego bogactwo i realizm. O ile w części pierwszej przyroda prezentowała się raczej smętnie (z racji miejsca w którym przebywaliśmy), to tutaj doświadczymy prawdziwego piękna krajobrazowego. Wystarczy dołożyć do tego tętniący życiem świat znany z poprzedniej odsłony aby wiedzieć, iż wizualnie gra prezentuje się „fenomenalno-genialnie”. Wszyscy tutaj coś robią: to uprawiają rolę, to piją piwo, pracują, to rozmawiają czy ćwiczą się w wojennym fechtunku. Dla niezorientowanych w temacie gry – w Gothic oczywiście jest podział na dzień i noc, oraz występują różne warunki pogodowe. Nie ma mowy, aby odczuć tutaj drętwotę. Doprawdy: mimo, iż wiadome było czego się spodziewać po G2, to i tak oglądając to, czuje się ogromne zaskoczenie!

Gothic II (PC)

Rozwój naszej postaci przebiega w sposób identyczny, jak w odcinku pierwszym. Nawet bezimienny zaczyna praktycznie od poziomu zerowego, bowiem miesiąc pod gruzami przyprawił go o drobną amnezję i prawie wszystko co umiał, zapomniał. Tak czy owak, wygląda to ponownie w sposób taki, iż przy każdym awansie na wyższy poziom dostajemy dziesięć punktów umiejętności, które możemy rozdysponować na nasze statystyki (siła, zręczność, mana ) oraz umiejętności. Cechy głównego bohatera są odpowiedzialne za obrażenia jakie zadajemy, oraz za to, jakiej jakości broń możemy wziąć do ręki. Jeśli chodzi o umiejętności, to mamy ich tutaj naprawdę bardzo dużo: wytrenujemy się w walce bronią jednoręczną, dwuręczną, postrzelamy z łuku i z kuszy, poznamy 6 kręgów magii, zręcznie zbierzemy trofea z zabitych zwierząt, staniemy się alchemikami, kowalami, czy stworzymy własne runy z zaklęciami... zostać możemy nawet złodziejem. Opcji jest tutaj od groma, z góry jednak zaznaczam, że nie ma szans nauczyć się wszystkiego. Wynika to przede wszystkim z tego, że kosztuje to wszystko wiele punktów umiejętności, które z czasem coraz trudniej zdobyć. Aby cokolwiek rozwinąć, dokładnie tak samo jak w części 1, należy spotkać odpowiedniego nauczyciela. Czasem jednak jest tak, że osoba ucząca udziela lekcji jedynie człekom, należącym do jej gildii – tak więc przystąpienie do jednego stowarzyszenia zamyka drogę do nauki niektórych umiejętności (o gildiach za chwilę). Np. nie przynależąc do gildii magów, nie nauczymy się nigdy rzucać czarów. Przynależąc z kolei do czarodziejów, nigdy nie posiądziemy mistrzowskich umiejętności we władaniu bronią.


Screeny z Gothic II (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudossebogothic   @   13:32, 18.02.2011
Gothic II jest jeszcze lepszy od "jedynki", jeżeli to w ogóle możliwe. Zniknęło parę błędów z G1, a doszło mnóstwo nowych rzeczy, przede wszystkim wytwarzanie run, mieczy i eliksirów. Grafika została trochę poprawiona, a efekty czarów jeszcze ładniej wyglądają.
Gra ma trochę inny klimat od "jedynki" i bardzo dobrze. Jesteśmy już w wolnym świecie, więc okoliczności się zmieniają. W "dwójce" jesteśmy jeszcze bardziej wolni: jest więcej możliwości rozwiązania questów. Jednego questa możemy wykonać na różne sposoby. Świat jest jeszcze większy, pojawiają się nowe stronnictwa. Muzyka klimatem nawiązuje do poprzedniej części w niektórych utworach. Pojawiają się jednak całkiem nowe i niezwykle pasujące do lokacji i sytuacji utwory. Polski dubbing jest jak zwykle świetny.
To wszystko sprawia, że gra ma klimat i chce się w nią grać bez przerwy. Dobrze też, że twórcy nie postanowili kopiować "jedynki", aby utrzymać klimat. Stworzyli grę w owym świecie a klimat świata Gothic pozostał.
0 kudosLehita   @   13:35, 18.02.2011
Więc dla czego nie zgadzasz się z tym co napisałem o "G 1"W takiej szacie graficznej i sterowaniu jedynka jeszcze bardziej by zyskała w oczach młodych graczy , którzy zaczynają swą przygodę z tego typu grami Uśmiech
0 kudosFox46   @   13:42, 18.02.2011
UP: tylko młodzi gracze zobaczą taką grafikę i powiedzą Blleeee ale SHIT nie gram w to.
0 kudossebogothic   @   13:43, 18.02.2011
No, ale myślałem, że chodzi ci o większy przeskok. Choćby, aby Gothic 1 miał grafikę taką jak w Arcanii. Mając grafikę z G2, G1 nie straciłby klimatu (oczywiście zachowując mroczną kolorystykę). W końcu to ten sam silnik, a Gothic wyglądałby jeszcze ładniej. Z taką zmianą się zgadzam. Choć nie zaprzeczam, że większy skok także mógłby się udać np. na grafikę podobną jak w Arcanii.
0 kudosFox46   @   13:46, 18.02.2011
To musiałby naprawdę wyjść jakiś mega patch robiony przez amatorów dobrych amatorów graficznych któryz zmienili by całą szatę graficzną.
0 kudossebogothic   @   13:49, 18.02.2011
@Fox46: Albo gra stworzona zupełnie na nowo, na nowym silniku.
0 kudosLehita   @   14:15, 18.02.2011
A czemu nie . Wyszło by to tylko na dobre ( mam nadzieję )Z tym że pierwotni twórcy stracili do niej prawa , więc raczej kicha Smutny
0 kudosBubtownik   @   16:43, 11.08.2013
Na minus:
-Żadnych poważniejszych minusów nie stwierdzono.


To jest chyba pierwsza gra,którą widzę na tym forum bez minusówSzczęśliwy
0 kudosKetny123   @   11:19, 17.11.2013
Gothic 2 to istne cudo gra, grafika choć nie za dobra to mi to nie przeszkadza jakoś szczególnie i chętnie w to gram. Oczywiście nie ma takiej gry na świecie bez minusów, które w Gothicu też są i nie da się niestety tego ukryć... Ale jak wspomniałem gra genialna, fabuła i klimat to główne zalety Gothica.
PLUSY:
1. Klimat, który znacznie pomaga nam dostrzec piękno Gothica.
2. Fabuła bez dwóch zdań jest imponująca z licznymi wyzwaniami dla naszego bohatera i zwrotami akcji.
3. Świetnie dobrane postacie i bohaterowie którzy jeszcze bardziej przekonują do Gothica.
4. Grałem w polską wersję Gothica i stwierdzam że to jedna z niewielu gier gdzie dubbing jest dobrze dobrany do postaci.
MINUSY:
1. Jak wspomniałem wiele bugów jak np. można przejść strażników bokiem, lub niektóre postacie widzą nas przez ściany...
2. Niestety gdy jest się magiem tylko na początku gry gra stanowi wyzwanie, ale później wszystkich można zabić takimi zaklęciami jak: Fala Śmierci, Przywołanie Demona lub Ognisty Deszcz.
Więcej zastrzeżeń nie mam i to jest przykład IDEALNEGO RPG dla wszystkich dzisiejszych gier z których większość nie dorasta GOTHICOWI to pięt.
Dodaj Odpowiedź