Ciekawymi funkcjami wprowadzonymi przez dodatek Wampiry są nowe umiejętności, ściśle zarezerwowane dla wampirów. Nocni łowcy potrafią m.in. czytać w myślach innych simów, co pozwala im przewidzieć niektóre sytuacje, a poza tym często prowadzi do różnych zabawnych sytuacji. Nie mogło zabraknąć oczywiście zamiany w nietoperza, a jeżeli osiągniemy wyższy poziom wtajemniczenia, to będziemy mogli nawet wpływać na myśli innych albo poruszać się pod postacią mgły. Najpierw czekają nas jednak godziny studiowania wampirzej wiedzy, korzystając z internetu lub specjalnych ksiąg. Generalnie opcji związanych z interakcjami czy wampirzymi umiejętnościami jest tu całkiem sporo i zejdzie nam trochę czasu na odkrycie wszystkiego - za to niewątpliwie należy twórców pochwalić.
Nie mniej możliwości mamy przy kreacji wymarzonego domu dla wampira. Deweloperzy postarali się i oddali w nasze ręce sporo nowych, tematycznych dekoracji (pajęczyny, winorośle, gargulce czy nagrobki), w efekcie czego osoby z bujną wyobraźnią mogą wykreować klimatyczne domostwa, niczym z dobrego filmu grozy. Szkoda natomiast, że jest stosunkowo mało unikatowych obiektów do interakcji - kilka trumien i piszczałkowe organy to jednak trochę bieda.
Początkowo całkiem ciekawie wypada nowa lokacja stworzona z myślą o krwiopijcach - Forgotten Hollow. To składająca się z 5 parceli mroczna dolina, położona wśród górskich wzniesień. Panuje tam niemal cały czas mrok, stwarzający idealne warunki bytowe dla naszych podopiecznych. Jest też bardzo klimatycznie, za sprawą odpowiednich dekoracji. Niestety szybko odkrywamy, że lokacja zawodzi, bo prócz małego placu spotkań, nie ma tam zbyt wiele do roboty.
Sumując to wszystko, Wampiry to jednak całkiem solidny dodatek, czy jak woli wydawca, "pakiet rozgrywki". Wprowadzenie do The Sims 4 krwiopijców przynosi ze sobą sporo ciekawych interakcji i całkiem fajnie urozmaica zabawę. Finalną ocenę całości psuje trochę dość uboga liczba nowych unikatowych przedmiotów, z którymi simowie mogliby wejść w interakcję, a także - na dłuższą metę - niezbyt interesująca dzielnica, przynajmniej jeśli chodzi o możliwości spędzania w niej wolnego czasu. Z drugiej strony, rozwój naszych wampirów i zabawa ich umiejętnościami, a także wiele zabawnych sytuacji z tego wynikających, są solidnym argumentem do inwestycji w dodatek.
Dobra |
Grafika: Grafika taka jak w podstawce - wciąż przyjemna dla oka. |
Dobry |
Dźwięk: Jest okej, jak w każdych Simsach. |
Świetna |
Grywalność: Simsy, jak Simsy... kto lubi, ten będzie zachwycony, kto hejtuje, ten i tak nie zagra. |
Dobre |
Pomysł i założenia: Wampiry wnoszą całkiem solidny powiew świeżości do rozgrywki. |
Świetna |
Interakcja i fizyka: Sterowanie w grze, jak zwykle jest banalne. |
Słowo na koniec: The Sims 4: Wampiry to całkiem solidne rozszerzenie. Dla fanów podstawki, pozycja obowiązkowa. |
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler