Cities: Skylines - After Dark (PC)

ObserwujMam (5)Gram (2)Ukończone (1)Kupię (0)

Cities: Skylines - After Dark (PC) - recenzja gry


@ 28.09.2015, 12:59
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!

Bardzo udany city-builder z marca bieżącego roku doczekał się po kilku miesiącach od premiery pierwszego, większego rozszerzenia. After Dark, bo o nim mowa, o dziwo nie wprowadza jednak trybu nocnego do Skylines, bo ten otrzymali wszyscy posiadacze podstawki w ramach darmowej aktualizacji, ale z pewnością urozmaica zabawę po ciemku.

Bardzo udany city-builder z marca bieżącego roku doczekał się po kilku miesiącach od premiery pierwszego, większego rozszerzenia. After Dark, bo o nim mowa, o dziwo nie wprowadza jednak trybu nocnego do Skylines, bo ten otrzymali wszyscy posiadacze podstawki w ramach darmowej aktualizacji, ale z pewnością urozmaica zabawę po ciemku. A to nie koniec atrakcji.



After Dark to przede wszystkim nowa zawartość. Najciekawszą opcją zdają się być specjalizacje dla dzielnic handlowych, które pozwalają przekształcić je w tętniące nocnym życiem imprezownie, rozpoczynające swoją działalność po zmroku. Drugą możliwością są dzielnice plażowe - umiejscowione na wybrzeżach przyciągają turystów, chętnie korzystających z wypożyczalni skuterów wodnych, molo czy licznych restauracji.

Zapadnięcie zmroku na pierwszy rzut oka przynosi jedynie wizualne zmiany, ale gdy zagłębimy się w szczegóły, odkrywamy wiele smaczków. Jeżeli odpalimy grę po aktualizacji na starym zapisie, gdzie mamy potężną metropolię, to po zajściu słońca za horyzont może czekać na nas niemiła niespodzianka - rozbłyśnięcie na ulicach tysięcy latarni, jak i oświetlenia setek budynków, powoduje gigantyczny wzrost zapotrzebowania na energię elektryczną. Nagle więc okazuje się, że nasze elektrownie przestają dostarczać wystarczającej ilości prądu, więc trzeba położyć większy nacisk na jego produkcję. W nocy kwitnie też przestępczość, stąd przydadzą się dodatkowe patrole policji, czy też wprowadzony w dodatku zakład karny. Ten pełni rolę nie tylko izolacji więźniów od społeczeństwa, ale pozwala także "wyleczyć" ich z dotychczasowej profesji. Wcześniej bowiem, po osadzeniu na komisariacie, przestępca po chwili go opuszczał i dalej pozostawał bandziorem.

Cities: Skylines - After Dark (PC)

Studio Colossal Order przygotowało ponadto kilka usprawnień w sferze transportu. Najciekawszym są ścieżki rowerowe, z których mieszkańcy bardzo chętnie korzystają - czy to rekreacyjnie, czy w celu dojazdu do pracy. Jeżeli stworzymy drugi Amsterdam, to zmniejszymy emisję spalin, przy jednoczesnym odkorkowaniu zapchanych dotychczas w godzinach szczytu tras. Przydatny okazuje się też terminal autobusowy, pozwalający sprawnie łączyć kilka linii. Pojawiają się także taksówki, choć ich użyteczność finalnie okazuje się być raczej przeciętna, zarówno dla komunikacji, jak i budżetu miasta. Przydatny jest za to nowy rodzaj drogi, z wyznaczonym pasem wyłącznie dla autobusów i taxi - jego obecność, przy odpowiednim rozplanowaniu, wyraźnie usprawnia działanie komunikacji miejskiej.

Gracze stawiający na rozwój turystyki powinni zainteresować się międzynarodowym portem lotniczym, będącym większym odpowiednikiem standardowego lotniska, posiadającym dodatkowo podziemną stację metro. Z innych nowych budynków pojawia się m.in. potężniejszy port towarowy.

Powiedzenie "brzydka jak noc" okazuje się być zupełnie nieprawdziwe w Skylines. Twórcy, wprowadzając tryb nocny, usprawnili nieco oprawę wizualną. Choć gra nadal pod tym względem nie zachwyca, to pewne poprawki w oświetleniu, wraz z bijącą z setek ulicznych latarni poświatą mają w sobie to coś, co sprawia, że z dumą podziwiamy naszą metropolię po zachodzie słońca. A także w jego trakcie, gdy stopniowo słabnie blask, chowającej się za czubkami drapaczy chmur, złocistej kuli.

Cities: Skylines - After Dark (PC)

Pewnym problemem After Dark jest współpraca z modami, które potrafią zwyczajnie nie działać po zainstalowaniu nowego rozszerzenia. Część modyfikacji musiałem zupełnie wyrzucić, bo aplikacja nie pozwalała mi nawet zacząć nowej gry przy ich obecności, inne zaś działały, ale były to raczej pojedyncze mody. Pozostaje trzymać kciuki za to, by autorzy naszych ulubionych rozwiązań pokusili się o ich aktualizację.

After Dark okazuje się być niezłym rozszerzeniem, ale w sumie nic ponad to. Ścieżki rowerowe czy specjalizacje dla dzielnic handlowych to całkiem przemyślane propozycje, podobnie jak oddzielny pas dla komunikacji miejskiej. Reszta nowości jest już nieco mniej istotna, w efekcie czego powstaje pytanie, czy 15 euro, jakie życzą sobie twórcy za dodatek, to aby nie zbyt wygórowana kwota? Tym bardziej, gdy tryb nocny otrzymujemy w ramach darmowej aktualizacji, co jest miłym krokiem ze strony Colossal Order, ale jednocześnie strzałem w stopę, zmniejszającym opłacalność zakupu DLC.


Długość gry wg redakcji:
0h
Długość gry wg czytelników:
80h 0min

oceny graczy
Świetna Grafika:
Nocne oświetlenie i miasto przy zachodzie słońca wyglądają super.
Dobry Dźwięk:
Ta sama muzyczka, co w podstawce.
Świetna Grywalność:
Skylines wciąż wciąga.
Dobre Pomysł i założenia:
Kilka ciekawych usprawnień, ale mimo wszystko dodatek mógł wnieść więcej zawartości.
Świetna Interakcja i fizyka:
Wygodny i intuicyjny interfejs.
Słowo na koniec:
Przyzwoity dodatek, ale o kilka euro za drogi.
Werdykt - Dobra gra!
Screeny z Cities: Skylines - After Dark (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?