Arma III (PC)

ObserwujMam (20)Gram (5)Ukończone (4)Kupię (9)

Arma III (PC) - recenzja gry


@ 16.09.2013, 13:43
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻

Na świeże dzieło czeskiego studia Bohemia Interactive można patrzeć przez pryzmat zarówno fana całej serii, wiernego wielbiciela militariów i żołnierskiego losu, jak i mniej wprawionego, rzekłbym laika, dla którego strzelanie to coś między Battlefieldem, a Call of Duty.

Na świeże dzieło czeskiego studia Bohemia Interactive można patrzeć przez pryzmat zarówno fana całej serii, wiernego wielbiciela militariów i żołnierskiego losu, jak i mniej wprawionego, rzekłbym laika, dla którego strzelanie to coś między Battlefieldem, a Call of Duty. Choć nie w stu procentach, to spora część mnie przynależy do tej drugiej grupy. W ten sposób też starałem się ocenić trzecią odsłonę Army, która pomimo wielu usprawnień względem poprzedniczek, ma również kilka wad i niedoskonałości.



Przyznając się bez bicia, muszę powiedzieć, iż wszystkie poprzednie odsłony tejże marki obeszły mnie szerokim łukiem. Właściwie, to ja je w znacznym stopniu zignorowałem, ale nie w tym rzecz. Chodzi o moje nastawienie do produktu południowych sąsiadów – nie oczekiwałem cudów, cudów też nie otrzymałem. Dostałem za to całkiem solidny, pozbawiony większych bugów (zaznaczam – większych) tytuł, który potrafił wciągnąć mnie na tyle, bym spędził w nim kilkanaście godzin najpierw w becie, a teraz w pełnej wersji.

Arma III to zupełne przeciwieństwo „dwójki”. Oferuje odmienne miejsce akcji, klimat, ale także wiele nowych rozwiązań. Akcja przenosi nas do 2028 roku i choć mamy do czynienia z militarną przyszłością, to przedstawiono ją w zupełnie inny sposób, niż np. w Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier. Brak tutaj niewidzialnych ciuszków, nanotechnologii i tego typu zagrywek.

Arma III (PC)

Deweloperzy do użytku oddali dwie greckie wyspy – Stratis oraz Altis. O ile pierwsza jest zdecydowanie mniejsza od drugiej, o tyle właśnie Altis może pełnić rolę godnego reprezentanta produkcji Bohemii. Przeogromna, wprost doskonała do umieszczenia tam baz wojskowych, bezdroży, ruin starożytnej architektury, opuszczonych budynków oraz lasów (mimo to dominują górzysto-łyse tereny) – tutaj przede wszystkim czuć śródziemnomorski klimat. To po prostu gigantyczny teren działań, na którym spotyka się setka graczy przy okazji walk w trybie multiplayer. Ale nie tylko, bowiem twórcy oprócz sprawnego wariantu sieciowego, pokazują mechanizmy dla typowych singli w misjach nazwanych „Showcases”. To nic innego jak ładnie wypunktowane oraz zaprezentowane najważniejsze „ficzery” gry. Co ciekawe, Arma III pozwoli na rozegranie kampanii fabularnej, podzielonej na trzy epizody – pierwszy z nich zadebiutuje jeszcze w październiku. Deweloperzy, decydując się na taki ruch, powodują troszkę zamieszania i więcej gigabajtów do pobrania, ale w moim odczuciu wszystko jedno, czy zdecydowali się na niego, bo nie mieli czasu na stworzenie tego rodzaju zabawy, czy im się nie chciało. Arma III to przede wszystkim fajny serwer i ciekawi ludzie do współpracy. Wręcz wymogiem staje się posiadanie 2-3 kumpli do aktywnego spędzania czasu na jednym z kilkuset „dedyków”. Dlaczego? Otóż jak wiadomo, samotna zabawa w trybie wieloosobowym – który już z nazwy powinien dawać nam do myślenia – nie sprawia żadnej przyjemności.

Arma III (PC)

Pomijając aspekty socjalne, istotny jest fakt poprawienia wielu mechanizmów rozgrywki. Na samo czoło tej listy usprawnień wybija się całkowicie przemodelowana animacja postaci. Element kulejący w całym cyklu, tutaj został wykonany perfekcyjnie. Możliwości prowadzenia ostrzału przez kierowanego wojaka zawstydzają wszystkie dzisiejsze wojenne FPS-y – półprzysiad, marsz, trucht, sprint. Jest sporo tego i, jeśli chcesz taktycznie podejść do powierzonego ci zadania, Arma III umożliwia to w całej rozciągłości.


Screeny z Arma III (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   20:34, 16.09.2013
Trochę skopali że w ogóle dali wybrakowaną grę bez kampanii dla pojedynczego gracza. I tak naprawdę gra nie przypomina finalną wersję tylko taką Bete 2
0 kudoswisniaboss   @   21:43, 18.09.2013
A ja nadal bawię się modem DayZ do dwójki :> Kupić trójki nie kupię, lecz gra nie jest zła z tego co wyczytałem w recenzjach u nas i za granicą.
0 kudoskudi88   @   12:34, 22.09.2013
jednak widać że gra przymula Szczęśliwy
0 kudosdabi132   @   18:41, 17.10.2013
Cytat: wisniaboss
A ja nadal bawię się modem DayZ do dwójki :> Kupić trójki nie kupię, lecz gra nie jest zła z tego co wyczytałem w recenzjach u nas i za granicą.

No nie jest zła, sporo misji stworzonych przez innych graczy już sprawdziłem i niektóre są na prawdę świetne. A co do DayZ to nie podoba mi się ten mod. Wcześniej w Armę grało niewielu graczy, tych którzy lubią takie gry. Po wyjściu tego moda, pojawiła sie cała masa "fanów" Army. Dobrze, że już DayZ stał się osobną produkcją
@kudi88 a w jakim sensie gra przymula? Graficznym?
Dodaj Odpowiedź