Sleeping Dogs (PC)

ObserwujMam (117)Gram (31)Ukończone (79)Kupię (14)

Sleeping Dogs (PC) - recenzja gry


@ 26.08.2012, 12:19

Lato powoli dobiega końca, a wraz z nim – mam nadzieję – sezon ogórkowy. Lipiec i sierpień nie przyniosły zbyt wielu intrygujących premier (co najwyżej garstkę przyjemnych tytułów) i jeszcze do niedawna sądziłem, że już nic nie ma szans tego stanu rzeczy odwrócić.

Lato powoli dobiega końca, a wraz z nim – mam nadzieję – sezon ogórkowy. Lipiec i sierpień nie przyniosły zbyt wielu intrygujących premier (co najwyżej garstkę przyjemnych tytułów) i jeszcze do niedawna sądziłem, że już nic nie ma szans tego stanu rzeczy odwrócić. A tu proszę – Square Enix zaserwowało nam naprawdę miłą niespodziankę na koniec sierpnia i – nie boję się powiedzieć – chyba zarazem jedną z największych niespodzianek tego roku. Sleeping Dogs wprawdzie zapowiadało się na przyzwoity kawał kodu, ale nie przypuszczałem, że okaże się tytułem aż tak dopracowanym i wciągającym.


Więcej filmów z Sleeping Dogs


Sleeping Dogs jest relatywnie klasycznym sandboxem osadzonym w czasach współczesnych, wyraźnie inspirowanym mega-popularnym GTA. Tym razem porzucamy jednak amerykańskie metropolie, a poznajemy klimat typowo wschodni, bowiem akcja gry ulokowana została w sławnym (z różnych powodów) Hongkongu. Wprawdzie wspomniałem o silnych nawiązaniach do GTA, ale absolutnie nie można zarzucić Square upatrywania sukcesu w skopiowaniu popularnej marki i przeniesieniu jej na grunt orientalny. Nic z tych rzeczy. Sleeping Dogs jest zdecydowanym krokiem naprzód na gruncie produkcji sandboxowych i mimo licznych i wyraźnych inspiracji (różnymi grami), jest produktem oryginalnym i silnie wyróżniającym się na tle swoich odpowiedników gatunkowych.

Sleeping Dogs (PC)

Głównym bohaterem jest niejaki Wei Shen – policjant pracujący pod przykrywką gangstera, a jego zadaniem jest zebranie dowodów koniecznych do rozpracowania i aresztowania bossów lokalnych triad. W jaki sposób przebiegnie jego niebezpieczna misja oczywiście nie ma sensu mówić, sami bowiem zobaczycie jeśli będziecie zainteresowani produkcją. Ważne jednak, że Sleeping Dogs może pochwalić się jednym z najciekawszych scenariuszy ostatnich miesięcy. Mamy do czynienia z brutalną, dojrzałą i ciężką historią, pełną moralnych dylematów i grubo zakrojonej intrygi. Zetkniemy się z licznymi, głębokimi i zapadającymi w pamięć personami, które autentycznie żyją, mówią w charakterystyczny dla siebie sposób i prowadzą typowe dla siebie (często rewelacyjne!) dialogi. Być może troszkę zawiodło mnie zakończenie historii, ale nie zmienia to faktu, że fabuły nie powstydziłby się wysokiej klasy filmowiec – to naprawdę mocna (i jedna z wielu) strona Sleeping Dogs!

Sleeping Dogs (PC)

Sam Hongkong zaprojektowano jako miasto dość duże, chociaż akurat nie starano się stworzyć wielkiej metropolii, po której non stop musielibyśmy błądzić. Podzielono go na cztery, odmiennych rozmiarów dzielnice, które w sumie składają się na w pełni zadowalające połacie terenu. Również sama kreacja tegoż osobliwego miasta zasługuje na pełne uznanie. Znajdziemy tu masę charakterystycznych obiektów i budowli, tętniące życiem ulice, cechujące Chiny markety, porty, odwiedzimy też sporo, rezydencji, dyskotek, apartamentów, świątyń… I jak to w sandboxach bywa, metropolia pełna jest różnych sklepów odzieżowych (z bardzo licznymi i różnorodnymi ubraniami!), budek z jedzeniem, czy salonów samochodowych (modeli aut i motocykli jest autentycznie masa, od pojazdów „rodzinnych”, po super nowoczesne bryki sportowe). Oczywiście samochody są dla nas niezbędnym środkiem lokomocji, a podróż ułatwia sprawnie działający system nawigacji. Wystarczy tylko wskazać na mapie miejsce docelowe, a odpowiedni "szlaczek" i dodatkowe oznakowania drogi wskażą optymalną (i zgodną z przepisami) trasę. Gdy natomiast nie będziemy mieli cierpliwości do własnoręcznego prowadzenia wehikułu, wystarczy złapać taksówkę i wskazać kurs – gra od razu przeskoczy do punktu przeznaczenia. Wszystko to rozwiązano bardzo dobrze i sprawnie!


Screeny z Sleeping Dogs (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbat2008kam   @   20:06, 26.08.2012
Cytat: Fox46
Nie porównuj tej gry do GTA to najgłupsze co można zrobić.

- obie gry osadzono w otwartym świecie
- obie są sandboksami oferującymi misje poboczne i dodatkowe atrakcje
- w obu głównym motywem są gangsterskie porachunki
- w obu do naszej dyspozycji oddano mnóstwo maszyn, którymi możemy poruszać się do woli

Jedyna różnica polega na tym, że w Sleeping Dogs kierujemy poczynianiami policjanta, a zniszczone mienie publiczne ma wpływ na liczbę punktów ''reputacji'' przyznawanych po misji. No i w Sleeping Dogs zaimplementowano prosty system rozwoju bohatera.

Dlaczego nie można porównać obu gier, skoro wywodzą się z tego samego gatunku?
0 kudosSzajch   @   20:12, 26.08.2012
Bat - dodaj jeszcze, że Sleeping Dogs jest nastawione na walkę wręcz. Strzelanie jest bardzo poboczne i szczerze mówiąc, jakby go nie było, nikt by nie zauważył.
0 kudosLoczek3545   @   20:58, 26.08.2012
Ale ty @Fox masz dziwne rozumowanie Poirytowany Dumny .
0 kudossilverkin   @   21:17, 26.08.2012
Co on ma?

Po przeczytaniu recenzji stwierdzam, że przydałoby się odłożyć trochę kasiorki...
0 kudosDirian   @   21:29, 26.08.2012
Nie wiem czemu, ale po demku mam wrażenia, że w tej grze jest za dużo walki wręcz i szybko ona się staje mocno monotonna. Czy na dłuższą metę ciągłe lanie po ryju nie staje się monotonne?
0 kudosLoczek3545   @   21:58, 26.08.2012
Jak dla mnie nie, masz szkołę sztuk walki i po przyniesieniu czegoś (ja wiem ale nie chcę spoilerować, choć nie wiem czy to by był jakiś... Dumny ) mistrzowi on Cię uczy nowych kombo więc się nie znudziszSzczęśliwy.
0 kudosSzajch   @   22:42, 26.08.2012
Cytat: Dirian
Nie wiem czemu, ale po demku mam wrażenia, że w tej grze jest za dużo walki wręcz i szybko ona się staje mocno monotonna. Czy na dłuższą metę ciągłe lanie po ryju nie staje się monotonne?

Zależy od tego, co lubisz. Ja zawsze jarałem się Yakuzą 4, więc Sleeping Dogs to perfect dla mnie.
0 kudosFox46   @   01:37, 27.08.2012
Cytat: bat2008kam
Cytat: Fox46
Nie porównuj tej gry do GTA to najgłupsze co można zrobić.

- obie gry osadzono w otwartym świecie
- obie są sandboksami oferującymi misje poboczne i dodatkowe atrakcje
- w obu głównym motywem są gangsterskie porachunki
- w obu do naszej dyspozycji oddano mnóstwo maszyn, którymi możemy poruszać się do woli

Jedyna różnica polega na tym, że w Sleeping Dogs kierujemy poczynianiami policjanta, a zniszczone mienie publiczne ma wpływ na liczbę punktów ''reputacji'' przyznawanych po misji. No i w Sleeping Dogs zaimplementowano prosty system rozwoju bohatera.

Dlaczego nie można porównać obu gier, skoro wywodzą się z tego samego gatunku?


Owszem masz racje, ale to nie zmienia faktu że Sleeping Dogs idzie znacznie dalej aniżeli GTA. Wnosi całkiem sporo nowego do tego gatunku, swoją innowacyjnością i różnorodnością i nie tylko. Nie zapominaj że Slepping Dogs to gra na faktach, co sprawia że fabularnie jest bardzo mocna. Ale ci którzy nie pogłębiali się w fabułę aż tak bardzo, by odkryć jej sekrety powiedzą że fabuła jest co najwyżej tylko Dobra/średnia.
Mimo to ja uważam inaczej, fabularnie to najlepszy Sandbox na rynku jak i pod wieloma innymi aspektami.

A gra o wiele bardziej nawiązuję do yakuzy oraz innych gatunków gier aniżeli do samego GTA.
0 kudosbinio1   @   07:22, 28.08.2012
No no wielkie dzieło to fakt no i grafika daje radę ale na pc. Na konsolach jest przeciętnie to kolejna gra która dosadnie pokazuje jak słabe są dzisiejsze konsole. Mam tylko nadzieję że uda mi się do jesieni wymienić pc'ta bo na konsole niema co liczyć. 8.5/10 za grafikę to trochę mało. Jest naprawdę bogato i jeszcze otwarty świat dużo się dzieje. minimum 9/10. Ocena końcowa jak na takie dzieło to przy tych wydawanych popelinach czy innych nudnych maxach paynach to mizernie. W tej chwili najlepsze dzieło tego roku.
0 kudosDirian   @   11:47, 28.08.2012
Cytat: binio1
Ocena końcowa jak na takie dzieło to przy tych wydawanych popelinach czy innych nudnych maxach paynach to mizernie. W tej chwili najlepsze dzieło tego roku.


9/10 to słaba ocena? ;>
0 kudosbinio1   @   22:42, 31.08.2012
Cytat: Dirian
Cytat: binio1
Ocena końcowa jak na takie dzieło to przy tych wydawanych popelinach czy innych nudnych maxach paynach to mizernie. W tej chwili najlepsze dzieło tego roku.


9/10 to słaba ocena? ;>


Może nie ale mód tej gry każe dać jej 10/10 i to z zaskoczenia Uśmiech
0 kudoshunter   @   17:17, 13.09.2012
Przyjme sejwa po misji "zemsta" ale zeby byla misja z 2 etapem kozaka.

Nie mam ochoty meczyc sie z tym spartolonym sterowaniem bo rozwale PC Uśmiech
0 kudoskuba04195   @   18:19, 11.12.2012
Kurdę nie wiem co kupić, czy lepiej sleeping dogs czy NFS HP ? ktoś doradzi ? :>
0 kudospatrykg3   @   17:35, 10.03.2013
daje 9,5/10 świetna fabuła naprawdę wciąga Szczęśliwy
PS: Dla mnie GTA tylko trochę podobne Szczęśliwy Szczęśliwy Szczęśliwy
Dodaj Odpowiedź