Two Worlds II (PC)

ObserwujMam (205)Gram (84)Ukończone (68)Kupię (68)

Two Worlds II (PC) - recenzja gry


@ 02.12.2010, 14:41

Przyznam szczerze, że czekałem na premierę Two Worlds II. Wprawdzie pierwsza część polskiej produkcji nie była idealna i w wielu aspektach odbiegała od standardów światowych, ale mimo wszystko, okazała się całkiem nie najgorszym klonem takich produkcji jak chociażby Morrowind.

Przyznam szczerze, że czekałem na premierę Two Worlds II. Wprawdzie pierwsza część polskiej produkcji nie była idealna i w wielu aspektach odbiegała od standardów światowych, ale mimo wszystko, okazała się całkiem nie najgorszym klonem takich produkcji jak chociażby Morrowind. Na szczęście, studio Reality Pump wyciągnęło wnioski ze swoich wcześniejszych, chybionych rozwiązań i druga odsłona Dwóch Światów jest tworem zdecydowanie lepszym od swojego pierwowzoru. Oczywiście nie obeszło się bez pewnych wpadek, ale nie oszukujmy się – Two Worlds II jest produktem na światowym poziomie, znacznie przewyższającym jakością np. wydanego niedawno Gothica 4, wypadającego po prostu biednie przy naszym rodzimym dziele.



Akcja gry kontynuuje scenariusz części pierwszej. Znanego z jedynki bohatera spotykamy całe pięć lat później, tym razem w nieco mniej przyjaznych okolicznościach. Chłopak, wraz ze swoją siostrą Kirą, został bowiem pojmany przez złego Gandohara i jest przetrzymywany w jego fortecy. Rzecz jasna, protagoniści nie są zniewoleni „ot tak” - ich uwięzienie ma ścisły związek z przywołaniem groźnego bóstwa mieszkającego w ciele Kiry. Kiedy jednak sytuacja wydaje się już skrajnie beznadziejna, banda orków krzyżuje plany Gandohara i odbija z jego rąk męską część rodzeństwa. Od tej chwili, czekają nas kolejne perypetie zmierzające do uratowania świata i – oczywiście – naszej siostry. Wprawdzie zdążyłem już zapoznać się z opiniami, jakoby tutejsza fabuła miała być scenariuszem złym i słabym, ale osobiście nie mam wobec niej aż tak negatywnych odczuć. Może faktycznie jest nieco „płytka” i średnio przedstawiona, ale z całą pewnością nie gorzej niż w przypadkach wielu innych, bardzo popularnych tytułów.

Two Worlds II (PC)

Jedną z charakterystycznych cech pierwszej odsłony Two Worlds był duży i otwarty świat. I jak się okazywało, trochę zbyt duży, zbyt otwarty i zbyt wtórny, co niestety utrudniało jego eksplorację. W „dwójce” naprawiono ten stan rzeczy i wykreowano znacznie czytelniejsze przestrzenie. Nadal mamy co prawda do czynienia z dużymi połaciami terenu, ale są one znacznie lepiej zagospodarowane. Mimo że miasta dzielą względnie duże odległości, podróżowanie między nimi pozwala na odwiedzenie wielu ciekawych miejsc i podziwianie wyjątkowo atrakcyjnych widoków. Co ważne, twórcy nie rzucili gracza na środek całkowicie otwartego świata, co właśnie miało miejsce w pierwszym Two Worlds i potrafiło strasznie przytłoczyć odbiorcę. W części drugiej uniknięto tego rozwiązania, poprzez stopniowe udostępnianie kolejnych ziem wraz z postępem fabularnym. Najważniejsze przy tym jest jednak to, że każdorazowo otwierają nam się na tyle duże terytoria, że w żadnym wypadku nie mamy poczucia jakiegoś „odizolowania”. Wszystko udało się naprawdę świetnie wyważyć!


Screeny z Two Worlds II (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRavnarr   @   12:48, 31.12.2010
Co Ty wygadujesz za bluźnierstwa? Akurat Arcania nie ma nic wspólnego z Gothickiem, to jakaś pomyłka w ogóle jest. W cRPG naprawdę nie grafika jest najważniejsza.
0 kudosbat2008kam   @   13:00, 31.12.2010
W gruncie rzeczy gry są do siebie dosyć podobne Uśmiech . Także jakościowo większych różnic nie ma Uśmiech . Ale jako Polak urodzony w Polsce i władający polskim językiem, mówię wam:

Two Worlds II is better Dumny .

A tak w ogóle, to ani to, ani to nie przypadło mi zanadto do gustu. cRPG-i, które są sprytnie zakamuflowanymi hack'n'slashami, nigdy mnie nie kręciły... Mowa tu także o Gothicu 3. Dzięki Bogu Wiedźmin wyrywa się tym standardom...
0 kudosRavnarr   @   14:38, 02.06.2011
Udało mi się w końcu TW 2 zainstalować. I pojawił się problem z grafiką - czy główny bohater i reszta ludzi powinien mieć twarz jak Mike Meyers - białą i bez wyrazu? Chyba nie. Co więcej, tworząc postać nie mogłem modyfikować większości detali twarzy. Patch zainstalowany, więc nie wiem, o co chodzi. No i czasami niebo dziwnie miga, są problemy z jasnością ekranu, mimo korekcji gamma... No i wywaliło mnie przy jednym z pierwszych dużych filmików.
0 kudosLehita   @   19:21, 02.06.2011
Ja tak miałem przed patchem , ale potem nie było problemów Konsternacja Z twarzą też miałem kłopot , ale potem strzałki na klawiaturze dobrze działały Uśmiech
0 kudosRavnarr   @   19:37, 02.06.2011
Problem rozwiązany. Wystarczyło... zmniejszyć jakość grafiki Zdziwiony Teraz za to mam problem z kontrastem, niektóre lokacje są aż białe, a z kolei w podziemiach nic nie widać. Co lokacja muszę ręcznie ustawiać korekcję gamma. Ale mimo to gra mi się bardzo przyjemnie. Wstyd przyznać, ale... przyjemniej niż w nowego Wiedźmina Zawstydzony
0 kudosLehita   @   19:42, 02.06.2011
To prawda . Teraz to bardziej doceniam . A lokacje w jaskiniach zawsze są ciemne . Bez pochodni w większości z nich to nie ma co szukać . Zawsze trzeba mieć jakąś pod ręką , a i drobiazgi się przydają jeżeli trafisz na labirynt Pokręcony Puszcza oko
0 kudosRavnarr   @   19:44, 02.06.2011
A, właśnie - nie mam animacji ognia. Ani wody. Bohater pływa w powietrzu Poirytowany Nie wiem teraz, co jest nie tak, sterowniki mam aktualne.
0 kudosLehita   @   00:18, 10.10.2011
I dobrze , bo obydwie części są tego warte , a nachodzi "piracki dodatek" Pokręcony Puszcza oko Uśmiech
0 kudosAndziorka   @   01:38, 10.10.2011
Na mnie na półce czeka pierwsza część jeszcze, jak pogram i się spodoba to zastanowię się nad 2 Uśmiech
0 kudosRavnarr   @   09:27, 17.05.2012
Po ponownym podejściu do gry, nawet z działającą już grafiką, muszę stwierdzić... zieeeeew... Gra jest nudna i wtórna, pełna irytujących bugów, jazda konno to tortura, podobnie naprawdę głupiutka fabuła, co jest już erpegowym grzechem numer 1. Nie polecam, jak ktoś jeszcze nie kupił. Lepiej zagrać w Skyrima Szczęśliwy
0 kudossebogothic   @   20:24, 24.01.2014
W opcjach interfejsu można zmniejszyć ikonki ekwipunku, dzięki czemu inwentarz robi się znacznie przejrzystszy i dużo wygodniej się z niego korzysta. Dodatkowo możemy wyłączyć autocelowanie przy korzystaniu z łuku oraz magii, a także wyłączyć animację przeszukiwania przeciwników, więc część drobnostek można dostosować do własnego stylu gry.
0 kudosKrecikOwsik   @   22:20, 23.02.2014
Nie miałem okazji grać w pierwszą część ale właśnie ukończyłem drugą i nie rozumiem powszechnej opinii, że gra jest nudna. Poza czasem, który był potrzebny na przyzwyczajenie się do nieco chaotycznego interfejsu, gra to sama przyjemność.
Jeśli chodzi o plusy: ładne animacje głównego bohatera (walka, skoki), porządna grafika (szczególnie do gustu mi przypadło oświetlenie), minigry (poczynając od kradzieży, przez granie na instrumentach, kończąc na jeździe konnej, której początkowo w ogóle nie potrafiłem opanować), rozwój postaci, MAGIA (jeden z najciekawszych sposobów jej zastosowania), nie odczuwa się trudności w zdobywaniu kolejnych poziomów, różnorodność broni, crafting, fabularnie ciekawe questy poboczne, klimat lokacji (szczególnie w rozdziale III) i prowadzony z humorem dziennik.
Z minusów: dialogi (jedne nagrane ciszej, inne głośniej, niektóre zupełnie bez emocji), potwory wyłaniające się znikąd, interfejs, mało jasne instrukcje w samouczku, symbole bez wyjaśnień, mała różnorodność modeli postaci i pomieszczeń, poza potworami pusty świat (nie licząc miast), banalna fabuła.
Mimo tych kilku minusów moim zdaniem gra jest świetna a biorąc pod uwagę stosunek jakość/cena (kupiłem ją za 5zł w Saturnie) to gra jest znakomita.
0 kudosmikhail01   @   22:29, 23.02.2014
Grałem w jedynkę, bardzo mi się podobała, pomimo głupawej fabuły. Dwójka od miesiąca jest zainstalowana i czeka na rpg-owy głód.
0 kudossebogothic   @   09:02, 24.02.2014
Ja też na razie z singlem sobie czekam, pograłem tylko trochę. Teraz od czasu do czasu gram w multi.
Dodaj Odpowiedź