Cogs (MOB)

ObserwujMam (1)Gram (0)Ukończone (0)Kupię (0)

Cogs (MOB) - recenzja gry


@ 03.06.2012, 10:43
Kamil "zvarownik" Zwijacz

Cogs to kolejna niezależna produkcja, która zawitała na niedzielny obiadek. Nie jest to danie najświeższej próby, bo pochodzi jeszcze z 2010 roku, ale warto przyjrzeć się mu bliżej, bo przypomniała mi o starych układankach, które w sumie do tej pory można spotkać w czasopismach dla dzieci.

Cogs to kolejna niezależna produkcja, która zawitała na niedzielny obiadek. Nie jest to danie najświeższej próby, bo pochodzi jeszcze z 2010 roku, ale warto przyjrzeć się mu bliżej, bo przypomniała mi o starych układankach, które w sumie do tej pory można spotkać w czasopismach dla dzieci.


Więcej filmów z Cogs


Na początku trzeba sobie uświadomić, że jedyną słuszną wersją produkcji Lazy 8 Studios, jest ta na smartfony. Być może sterowanie nie jest tak wygodne, jak na komputerach, bywają problemy z przekręceniem bryły, ale to właśnie w tym przypadku mamy najbliżej oryginalnej, plastikowej i niewielkiej zabawce, więc działa tutaj tak zwana nostalgia. No, ale mniejsza z tym, bo i tak w każdym przypadku zabawa jest bardzo przyjemna.

Zasady są stare jak świat. Jest pole, na którym znajdują się elementy, z których należy ułożyć ścieżkę, to trzeba przeprowadzić parę napędzającą mechanizm, to poukładać poszczególne tryby, które uderzą w dzwoneczek, itd.. Nasze pole manewru jest jednak bardzo wąskie, bo tylko jedno miejsce jest wolne. Należy więc przesuwać fragmenty w ten sposób, by jak najszybciej i przy jak najmniejszej ilości ruchów, wykonać zadanie.

Cogs (MOB)

W odróżnieniu od fizycznej zabaweczki, tutaj mamy trójwymiarowe maszyny, które można do woli obracać. Na jednych układach wystarczy złożyć do kupy tylko jedną stronę, inne wymagają już kilkukrotnego łamigłówkowania, które finalnie doprowadzi do startu urządzenia. Poszczególne levele odblokowują się w miarę naszych postępów. Za zmieszczenie się w wyznaczonym czasie dostajemy złote śrubki, za jego przekroczenie srebrne i brązowe, wszystkie wymagane są do wkroczenia na wyższy poziom, więc czasami trzeba powracać do już zaliczonych zadań i poprawiać swoje wyniki.

Twórcy w nasze ręce oddali dwa tryby zabawy. Pierwszy to bezkompromisowe przechodzenie następujących po sobie plansz, w którym nie musimy zwracać specjalnej uwagi na nasze umiejętności, prędzej czy później i tak się uda. Jatka zaczyna się przy wyzwaniach, gdzie zegar tyka nieubłaganie, albo należy się zmieścić w określonej ilości ruchów - zazwyczaj jest ich bardzo ograniczona ilość.

Cogs (MOB)

Oprawa graficzna nie należy do najbardziej skomplikowanych i porywających. Są nieźle wymodelowane konstrukcje, charakteryzujące się jednolitą brązowawą kolorystyką, a na końcu jakieś delikatne animacje odlatującego pseudo samolotu i innego dziwactwa. Nic specjalnego, dodatkowo, rażą trochę delikatne ząbki, ale da się przeżyć. Oprawa dźwiękowa wieje stoickim spokojem i koi, szargany kolejnymi wyzwaniami, mózg.

Tak, jak prawdziwe zabaweczki tego typu, tak i Cogs nie wciąga na długie godziny. To typowa rozrywka na krótkie spotkania, włączyć, zaliczyć poziom lub dwa i wracamy do pracy. Nie jest to też propozycja dla miłośników akcji i przygody, tylko dla osób lubujących się w wykorzystywaniu szarych komórek. Gra oczywiście nie posiada żadnej fabuły, ale nie sposób się do tego przyczepić, bo niby na jakiej podstawie?

Cogs (MOB)

Nie jest to najwybitniejsza i najbardziej wymyślna forma spędzania wolnego czasu, ale jako chwilowy przerywnik od codzienności, sprawdza się całkiem znośnie. Nie wyobrażam sobie bym miał chęć siedzieć przy tym przed monitorem, ale tak, jak wspominałem na początku, na telefonach jest ok, bez hitu, świeżości i zachwytu, jednak nie oczekujmy od gier za każdym razem, że muszą być niesamowite, porządną porcją taniego drobiu także idzie się najeść do syta.


Długość gry wg redakcji:
0h
Długość gry wg czytelników:
8h 0min

oceny graczy
Dobra Grafika:
Gdyby nie to ząbkowanie, to byłoby nawet bardzo ładnie.
Dobry Dźwięk:
Miła i przyjemna dla ucha.
Dobra Grywalność:
Dobra i wciągająca na chwilowe spotkania.
Dobre Pomysł i założenia:
Stara jak świat układanka.
Dobra Interakcja i fizyka:
Po kilku godzinach ma się już dosyć.
Słowo na koniec:
Cogs bardzo dobrze sprawdził się na telefonach. Sterowanie nie jest do końca precyzyjne, grafika nie powala, ale nie przeszkadza to w dobrej zabawie przez kilka godzin.
Werdykt - Dobra gra!
Screeny z Cogs (MOB)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   11:02, 03.06.2012
Gierkę już jakiś czas temu widziałem w akcji i przyznam, że jest genialna w swej prostocie Uśmiech Miło można przy niej spędzić czas.
0 kudosroxa175   @   11:07, 03.06.2012
Czytając o tych indyku przypomniała mi się taka stara gra, w którą kiedyś grałam: Crazy Machines, fajnie się w to kiedyś grało Uśmiech
0 kudosdudek90r   @   00:03, 04.06.2012
Cytat: roxa175
Czytając o tych indyku przypomniała mi się taka stara gra, w którą kiedyś grałam: Crazy Machines, fajnie się w to kiedyś grało Uśmiech


Potwierdzam. Ja również kiedyś pogrywałem w Crazy Machines i sporo czasu można spędzić nad niektórymi planszami Dumny Co do Cogs to na pewno chętnie sprawdzę tytuł Uśmiech