WWE Day of Reckoning (GC)

ObserwujMam (2)Gram (3)Ukończone (0)Kupię (1)

WWE Day of Reckoning (GC) - recenzja gry


@ 16.05.2006, 00:00
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Ostatnie czasy dla fanów wrestlingu nie były zbyt dobre… nie pojawiło się wiele gier tego typu, a te które zostały wydane nie były zbyt dobre. Lecz teraz dla wszystkich posiadaczy GameCube nadeszła dobra wiadomość…Firma Yuke zakończyła już prace nad swoim nowym dzieckiem… grą zatytułowaną WWE Day of Reckoning.

Ostatnie czasy dla fanów wrestlingu nie były zbyt dobre… nie pojawiło się wiele gier tego typu, a te które zostały wydane nie były zbyt dobre. Lecz teraz dla wszystkich posiadaczy GameCube nadeszła dobra wiadomość…Firma Yuke zakończyła już prace nad swoim nowym dzieckiem… grą zatytułowaną WWE Day of Reckoning. Dla wszystkich fanów gry WrestleMania XIX nowa produkcja Yuke nie powinna sprawiać żadnych problemów ponieważ system kontroli poczynaniami naszych zapaśników jest prawie identyczny. Mimo tego iż rozgrywka jest bardzo szybka to system zadawania ciosów jest opracowany w taki sposób że łatwo możemy zaplanować, jak chcemy skonstruować nasze następne serie. Jest to bardzo dobre ponieważ dokładnie wiemy co chcemy zrobić, a nie po prostu walimy bezsensownie w przyciski mając nadzieję że wyjdzie nam z tego rąbania coś dobrego.

WWE Day of Reckoning (GC)

Kontrolowani przez komputer przeciwnicy nie należą do głupich… Potrafią oni bardzo świetnie kontrować nasze uderzenia, będzie to na nas wymuszać niezłe kombinowanie i bardzo dobre planowanie naszych ruchów jeśli będziemy chcieli wygrać mecz. Oczywiście nie wszyscy przeciwnicy będą mieli takie same umiejętności… jedni lepiej będą blokować a słabiej uderzać, inni natomiast będą o wiele lepsi w walce a raczej słabi w kontrowaniu. Jedyne czego możemy być pewni to fakt iż na pewno będziemy musieli się skupić podczas walk bo wystarczy chwila nie uwagi, aby otrzymać serię, która przekreśli nasze szanse na zwycięstwo.

W Day of Reckoning znajdziemy kilka nowych elementów, których jeszcze nie mogliśmy zobaczyć we wcześniejszych grach z tematyką Wrestlingu: nowy system balansowania gracza podczas walki oraz ruchy wykonywane z tzw. rozpędu. Kiedy np. przegrywamy podczas walki, i zostaliśmy już w zasadzie przygwożdżeni do ziemi, wskaźnik niebezpieczeństwa zaczyna migotać a nasz wskaźnik rozpędu (czyli: momentum) spada bardzo nisko. Jeśli uda nam się podnieść i nacisnąć przyciski które pojawią się nad wskaźnikiem momentum wykonamy ruch który sprawi że nasz przeciwnik dostanie niezły odlot, a nasz wskaźnik momentum podskoczy znów na maximum. Mimo tego iż ruchy takie są bardzo mocne i wyrządzają ogromne szkody przeciwnikowi, to możesz je wykonać tylko raz i nie masz nigdy 100% pewności że po wykonaniu ruchu z rozpędu, zwyciężysz całą walkę.

Drugą innowacją jest jak wspomniałem system balansowania i wagi. Wielkość i ciężar twój i twojego przeciwnika mają ogromny wpływ na to jakie ciosy możesz wykonywać i na to, jakie będą rezultaty tych ciosów. Jeśli np. walczysz z przeciwnikiem o wiele większym i cięższym od ciebie wpłynie to na pewno na twoje możliwości podnoszenia go. Oczywiście mały zapaśnik podniesie większego od siebie, lecz będzie to wymagało trochę pracy. Jak będziesz chciał podnieść przeciwnika pojawi się nowy wskaźnik który będzie rósł jeśli będziesz naciskać przycisk za to odpowiedzialny… Gdy wskaźnik osiągnie wartość maxymalną, będziesz mógł wykonać rzut.

WWE Day of Reckoning (GC)

Gra posiada wiele zalet, lecz autorzy nie ustrzegli się także kilku wad. Jedną z nich może być np. średnio dopracowany system wykrywania uderzeń, jeśli np. nie jesteś odpowiednio ustawiony możesz nie trafić w leżącego przeciwnika. Kolejną wadą może być lekko wybrakowana sztuczna inteligencja przeciwników, pomimo tego że zachowują się oni bardzo dobrze, to jednak w rozgrywkach grupowych, partner zachowuje się nie zbyt inteligentnie.

Najciekwaszym elementem rozgrywki jest tryb kariery. W Day of Reckoning fabuła, jeśli można to oczywiście tak nazwać, jest całkiem ciekawie opracowana. Na początku tworzymy sobie bohatera, którego następnie będziemy mogli poprowadzić na szczyt sławy. Na początku spotykasz pana Vincenta K. McMahona. Dowiadujesz się od niego że słyszał o tobie wiele dobrych rzeczy, i jest zainteresowany podpisaniem z tobą umowy na występy w WWE. Oczywiście ty bez zastanowienia zgadzasz się i zaczynasz swoją długą drogę do sławy.

W grze znajdziemy ponad 40 zapaśników nad którymi możemy przejąć kontrolę. Oprócz tego mamy również edytor postaci, na wypadek gdyby autorzy zapomnieli o naszej ulubionej postaci.


Pod względem oprawy, Day of Reckoning jest zrobiony bardzo dobrze. Zapaśnicy wyglądają świetnie. Mają bardzo dobrze wykonane ubrania, na ich twarzach znaleźć możemy wiele cech charakterystycznych dla prawdziwych postaci, a ich animacja jest o wiele lepsza od tego co do tej pory mieliśmy szansę zobaczyć. Ciosy wykonywane przez zapaśników robią bardzo dobre wrażenie, a uderzenia wykonywane przy użyciu broni wręcz wgniatają w fotel. Mimo tego że autorzy nie ustrzegli się kilku drobnych błędów to jednak całość oprawy graficznej prezentuje się świetnie.

WWE Day of Reckoning (GC)

W grze znajdziesz utwory wykonywane przez wiele gwiazd lat 90-tych. Szkoda tylko że utworów jest tak nie wiele… Prócz muzyki dźwięki w grze wykonane są przyzwoicie… nie stoją na najwyższym poziomie, ale wykonane są całkiem dobrze.


Długość gry wg redakcji:
0h
Długość gry wg czytelników:
nie podano

oceny graczy
Świetna Grafika:
Dobry Dźwięk:
Genialna Grywalność:
Świetne Pomysł i założenia:
Świetna Interakcja i fizyka:
Słowo na koniec:
Werdykt - Świetna gra!
Screeny z WWE Day of Reckoning (GC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?