Wiedźmin - Pierwsze wrażenia


Sloiiik @ 23:35 11.10.2007
"Sloiiik"

25. 09.

25.09.2007 CD PROJECT WIEDŹMIN WARSZAWA
„Zaprawdę powiadam wam, oto nadchodzi wiek miecza i topora, wiek wilczej zamieci.”

Cytat ten doskonale odwzorowuje moje odczucia względem powstającej przez ponad cztery lata gry, zatytułowanej „Wiedźmin”, a z angielskiego „The Witcher”.

Gdy kilka dni temu dowiedziałem się, że dane mi będzie odwiedzić ekipę CD Projekt RED, ucieszyłem się jak małe dziecko na widok cukierka. Pełen nadziei na własnoręczne przetestowanie gry, udałem się do legowiska elity polskich programistów, gdzie prawie od razu zostałem posadzony przed komputerem. Tak oto rozpoczęła się moja czterogodzinna przygoda z betą tytułu, nie bez kozery zapowiadanego na najlepszy RPG mijającego roku.



Czas, który spędziłem przed monitorem, okazał się wystarczający, żeby z pełnym przekonaniem napisać, iż szykuje się prawdziwy hit. The Witcher pokazuje graczowi brutalny i pełny konfliktów rasowych świat, gdzie nie liczy się czyjeś życie, lecz pieniądze i stan społeczny. Jednym słowem, klimat książek Sapkowskiego został wspaniale przeniesiony na „blaszany” ekran naszego komputera.

Wiele tysięcy lat przed narodzinami Geralta, ziemie północnych królestw zamieszkiwały elfy, krasnoludy, gnomy i inne humanoidalne stwory. Każda z ras osiedliła się w wybranych przez siebie rejonach i starała nie zapuszczać się na obce tereny. Ziemia zapewne dalej spokojnie kręciłaby się wokół własnej osi, gdyby nie ludzie – nowa rasa,w odczuciu starych mieszkańców uważana za nie cywilizowaną, słabą formę życia, która sama niedługo wyginie. Ci jednak, z czasem rośli w siłę i liczebność, zmuszając tym samym rdzennych mieszkańców do stopniowego wycofywania się z zamieszkałych przez nich od lat ziem.



Czas, w którym żył wiedźmin, można nazwać wiekiem ostatniego buntu starych ras. To Elfy, krasnoludy czy gnomy – choć darzące się wzajemnie niechęcią – łączyły swe siły, by pokazać nowym swą niezależność. Na pomoc "nieludziom" przyszli najeźdźcy z południa, obiecując wolne państwo w zamian za partyzanckie sabotowanie defensorów. Sytuacja po wojnie nie uległa jednak zmianie, stare rasy dalej niepewnie patrzą w przyszłość, a ludzka nienawiść do wszystkiego co odmienne i nieczłowiecze, ciągle się pogłębia. W takich oto czasach przyszło żyć kolejnemu odmieńcowi, Geraltowi z Rivii, który jako dziecko został przygarnięty przez kastę wiedźminów. Lata morderczych treningów i sztucznie wywoływanych mutacji spowodowały, że z chorowitego blondynka stał się on słynnym Białym Wilkiem, pogromcą wszelakiej maści potworów. Mutacja nie powiodła się jednak w stu procentach, dzięki czemu Geralt miast posłusznie wypełniać rozkazy, ma swoje własne zdanie, sumienie oraz system wartości. Po ukończeniu szkolenia w jednej z ostatnich wiedźmińskich twierdz – Kaer Morhen – wyrusza na szlak. Podczas swej podróży niejednokrotnie wplątuje się w wiele konfliktów na tle politycznym i rasowym.

Tak pokrótce można opisać historię świata wykreowanego przez Andrzeja Sapkowskiego w siedmiotomowej „Sadze o Wiedźminie”.

The Witcher przenosi nas do świata niekończących się wyborów, gdzie to gracz decyduje, po jakiej stronie konfliktu ma stanąć oraz komu zaufać. Większość podjętych decyzji wpłynie na przyszłe wydarzenia i nierzadko dosyć poważnie da się nam we znaki. Dla przykładu, wykonując misje w kanałach, przyjąłem pomoc członka zakonu płonącej róży, który w niedalekiej przyszłości wstawił się za mną u strażników pilnujących bramy. Wiedźmin to jednak nie tylko same wybory, to również ciekawe questy, fenomenalny system walki czy realizm zachowań NPCów.

Sprawdź także:

Wiedźmin

Premiera: 25 października 2007
PC

Wiedźmin to pierwsze, naprawdę rozbudowane RPG zbudowane w całości w Kraju nad Wisłą. Produkcja oferuje nie tylko wciągający wątek fabularny, ale także świetną mechanikę ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?