Premiery miesiąca - luty 2019
Jump Force (PC, Xbox One, PlayStation 4) |
---|
15 lutego |
Jump Force kontynuuje trend łączenia popkulturowych światów w bijatykach! Tym razem studio Spike Chunsoft postanowiło umieścić na Ziemi bohaterów takich mang, jak Naruto czy Dragon Ball – bohaterów zarówno tych dobrych, jak i o złowrogich zamiarach. Aby nie dopuścić tych złych do zawładnięcia nad światem, dobrzy muszą się połączyć w jedną drużynę i stoczyć szereg pojedynków.
W ten oto sposób lądujemy na kilkunastu trójwymiarowych arenach i, wybierając jedną z kilkudziesięciu postaci (m.in. Naruto, Sasuke, Monkey D. Luffy czy Friez), musimy rozprawiać się z podstawianymi oponentami. Każdy z wojowników posiada sporą gamę ruchów, w tym wyjątkowe ataki specjalne.
Far Cry: New Dawn (PC, Xbox One, PlayStation 4) |
---|
15 lutego |
Far Cry: New Dawn to bardzo bliski krewny wydanego w zeszłym roku Far Cry 5. Nie tylko przez przynależność do tej samej marki, ale przez liczne podobieństwa natury gameplayowej – w końcu New Dawn korzysta nawet z tej samej mapy!
Formalnie mamy do czynienia z kolejną częścią serii, choć tytułowi Ubisoft Montreal bliżej do spin-offa w rodzaju Far Cry: Primal. Akcja gry rozgrywa się 17 lat po wydarzeniach widzianych w „piątce”. Przez ten czas teren Ameryki Północnej był świadkiem ataku nuklearnego, w rezultacie którego ziemia poddana skażeniu rozpoczęła okres „wielkiego rozkwitu” – teren zaczęła przejmować bujna roślinność, stąd ta niecodzienna wizja „postapokalipsy” w wykonaniu deweloperów.
Własnoręcznie wykreowanym bohaterem – lub bohaterką - stawimy czoła dwóm czarnoskórym bliźniaczkom - Mickey oraz Lou. Siostry stoją na czele bandytów zwących się Highwaymen.
Rozgrywka jest wierną kopią piątej odsłony serii. Z drobną różnicą, ponieważ do dyspozycji oddano nam wyłącznie fragment Hope County, z uwagi na utrzymujące się zabójcze promieniowanie zagrażające życiu. Dalej kontrolujemy postać z kamerą osadzoną w perspektywie pierwszoosobowej, a wykonując zadania główne w otwartym świecie przeplatamy je aktywnościami pobocznymi rozsianymi po mapie - można rzec, standard. Nowość stanowi możliwość plądrowania zdobytych posterunków, oferując łupy w zamian za utratę kontroli nad placówką. Renegaci powrócą do niej w przyszłości ze zwiększonymi posiłkami bardziej się przy tym fortyfikując.
Nie zabrakło elementów nawiązujących do innych gatunków - cRPG czy survivalu. Mamy zatem do czynienia np. z rozwojem bohatera za pomocą punktów umiejętności oraz craftingiem. Ulepszymy w ten sposób nie tylko uzbrojenie, ale również osady (w tym drugim przypadku korzystając z pomocy specjalistów). Ponadto wszystkie pojazdy wykorzystują zasoby zdobywane podczas wcześniej wspomnianego plądrowania posterunków.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler