Premiery miesiąca - listopad 2018
Hitman 2 (PC, Xbox One, PlayStation 4) |
---|
13 listopada |
Hitman 2, już od niezależnego (lecz z wydawcą projektu – firmą Warner Bros.) studia IO Interactive, to klasyczne rozszerzenie formuły zaproponowanej w 2016 roku. Sam Hitman, czyli Agent 47, przeszedł drobną metamorfozę w stosunku do swoich poprzedniczek, na co wskazywał sam tytuł pozbawiony wszelkich dodatków. Otrzymaliśmy quasi-reboot serii, w którym łysy zabójca stawał przed nowymi wyzwaniami, nieobarczony jednocześnie spuścizną historii z pozostałych odsłon.
Rozgrywka w "dwójce" pozostała bez większych zmian. Świat gry został skonstruowany w taki sposób, aby dawał jak największą swobodę grającemu. To od nas zależy jaką ścieżkę w dotarciu do celu obierzemy i którym sposobem go wyeliminujemy. Możemy to zrobić wykorzystując broń, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby spożytkować np. z trutkę na szczury albo garotę, włączając w to kontekstowe zabójstwa przy korzystaniu z elementów otoczenia. Pojedyncza mapa może oferować ich nawet kilkanaście.
Jedną z najistotniejszych zmian jest zrezygnowanie z dość kontrowersyjnego modułu biznesowego związanego z dystrybucją gry, a opartego na epizodach – tym razem wszystko wyląduje w jednym pliku, podczas jednego dnia premiery.
Fallout 76 (PC, Xbox One, PlayStation 4) |
---|
14 listopada |
Fallout 76 robi w serii niemałe zamieszanie – czy może raczej rewolucję. I to bynajmniej nie kuchenną. Autorzy, Bethesda Game Studios, choć traktują to dzieło jako poboczne względem pełnoprawnych odsłon, to jednak zdecydowali się na zupełnie nowy patent, osadzając rozgrywkę w sieciowym świecie. Krótko mówiąc – nowy Fallout jest wyłącznie wieloosobowy!
Fallout 76 historię osadza ćwierć wieku po wojnie nuklearnej, która stworzyła z Ziemi jeden wielki grobowiec – czyli w 3002 roku. Jesteśmy, co sugeruje tytuł, mieszkańcami krypty o numerze 76 przy samym Waszyngtonie. Zadaniem członków tej społeczności jest właśnie opuszczenie schronienia po 25 latach i sprawdzenie powierzchni pod kątem przyszłego osadnictwa.
Jak już zostało wspomniane, świat wypełniony jest żywymi graczami, niemniej jednak nie będziemy spotykać ich zbyt często w związku z rozmiarami mapy – ta ma być blisko czterokrotnie większa od tej zaprezentowanej w Fallout 4. Na tak rozległym terytorium dostaniemy kilka zróżnicowanych regionów wypełnionych zadaniami i pobocznymi aktywnościami. Oprócz tego powróci znany z „czwórki” narzędzie C.A.M.P. pozwalające tworzyć własne zabudowania.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler