Ghost of Tsushima - wszystko co wiemy o samurajskiej superprodukcji studia Sucker Punch


LuKaS77PL @ 12:43 17.06.2018
Łukasz "LuKaS77PL" Konieczny

WALKA oraz UMIEJĘTNOŚCI


  • Trzy kluczowe słowa, jakimi studio Sucker Punch określa system walki to „błoto, krew i stal”;
  • Tworzony system walki ma charakteryzować „brutalna precyzja” i zaplanowane działania – samurajowie byli doskonale wyszkoleni, nie marnowali energii na niepotrzebne ruchy, a każdy ich atak był przemyślany;
  • Dla stworzenia jak najbardziej autentycznego styku walki współpracowano z rozmaitymi konsultantami oraz ekspertami w kendo (sztuki walki wywodzącej się z szermierki japońskich samurajów);
  • W systemie walki gracz ma poczuć sporo napięcia i odczuwać, że jest o kilka kroków od śmierci - twórcy tłumaczą to tym, że "nie poczujemy jak to jest być samurajem, jeśli nie będziemy czuć zagrożenia";
  • Jin posługuje się swoim bazowym stylem samurajskim, lecz porzuca część jego technik, na rzecz „brutalnej gracji skrytobójcy”;
  • Bohater posługuje się liną z hakiem, która nie jest częścią samurajskiego stylu walki, lecz musi tę technikę opanować, aby zabijać po cichu;
  • System rozwoju postaci zaoferuje dwa drzewka umiejętności: Drogę Samuraja oraz Drogę Ducha;
  • Drzewko samuraja jest dostępne od początku gry - pozwoli na rozwijanie takich zdolności, jak m.in. walka mieczem, łucznictwo i obrona;
  • Drzewko ducha odblokowujemy wykonując odpowiednie zadania, przydzielone do poszczególnych jego rozgałęzień; do takowych należą, np. skradanie się, zwinność oraz alchemia;
  • Jako przykład rozwoju Drogi Ducha podano wykonywanie zadań dla alchemika. Trzeba je zrealizować, by uzyskać dostęp do szeregu umiejętności związanych z tworzeniem mikstur i innych przedmiotów alchemicznych;
  • W świecie gry spotkamy rozmaite postacie niezależne, od których możemy się uczyć umiejętności Drogi Ducha – nauczymy się posługiwania bronią miotaną, jak shurikeny, kunai; oraz korzystania z alchemii (trucizny, tworzenie mikstur, przedmioty wybuchowe), a także posługiwania liną z hakiem, umożliwiającej wielowymiarową eksplorację;
  • Jeśli chodzi o główną broń Jina, na ten moment ujrzeliśmy wyłącznie katanę, lecz prawdopodobnie skorzystamy również z innych.

ROZGRYWKA oraz EKSPLORACJA


  • Jin może przemierzać świat gry konnomoże przyzwać konia o imieniu Nobu (działa to podobnie jak w Wiedźminie 3);
  • Będzie można korzystać z różnych stroi oraz zbroi, zarówno, jeśli chodzi o Drogę Samuraja, jak i Drogę Ducha;
  • Wspinanie się po budynkach jest szybsze niż w serii Assassin’s Creed – przyczynia się do tego linka z hakiem;
  • Pełne zbroje samuraja ograniczają możliwości bohatera, gdyż nie może on w nich pływać, nurkować, ani wspinać się, a jedynie podskakiwać. Są to zestawy sprawdzające się najlepiej w bezpośredniej walce, oferujące wysoki współczynnik obrony i ataki ze sporymi obrażeniami;
  • Możemy oczywiście mieszać elementy pancerza z różnych zestawów. Da się w dowolnym momencie zmienić zbroję samurajską na zbroję ducha i odwrotnie;
  • Możemy skorzystać ze snu, aby przyspieszyć upływ czasu;
  • Dzięki przewijaniu czasu, jesteśmy w stanie zdecydować czy rozegramy misję w nocy, czy za dnia - twórcy zalecają za dnia działać jako Samuraj, natomiast odzienie Ducha wykorzystywać nocą, lecz możemy oczywiście zrobić inaczej.

ZADANIA oraz INTERAKCJA


  • Misja zaprezentowana na pokazie podczas konferencji firmy Sony na targach E3 jest jednym z wielu zadań pobocznych;
  • Główny wątek skupia się na starciu Jina i mongolskich sił;
  • Spotkamy mnóstwo postaci niezależnych, a większość z nich zaoferuje zadania poboczne;
  • Twórcy przygotowują bardzo dużą ilość rozmaitych opowieści – całkiem możliwe, że części z nich nie odkryjemy;
  • W otwartym świecie gry napotkamy posterunki mongolskiej armii, które możemy przejmować, lecz zwykłe pozbycie się wrogów, jak w przypadku gier Ubisoftu (Assassin’s Creed, Far Cry), tutaj nie wystarczy. Po jakimś czasie wrogowie powrócą i będą ponownie okupować lokację, np. daną wioskę;
  • Aby sukcesywnie przejmować dane miejsca musimy wykonywać związane z nimi misje;
  • Niektóre zlecenia można wykonywać wyłącznie w rynsztunku Samuraja lub Ducha;
  • Otrzymywanie zadań również będzie powiązane z naszym wyposażeniem. Zleceniodawca widzący nas w samurajskiej zbroi nie zleci nam roboty typowej dla skrytobójcy.

Na ten moment to by było na tyle, jeśli chodzi o podstawowy zarys Ghost of Tsushima. Jak widać, twórcy czerpią inspiracje z innych popularnych produkcji z ostatnich lat, głównie jeśli chodzi o mechanikę i budowę świata. Można jednak zauważyć, że rozwijają mnóstwo autorskich pomysłów, a znane rozwiązania próbują modyfikować na swój unikalny sposób.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosTheCerbis   @   01:01, 19.06.2018
Gdybym miał PS4 to bym czekał. Uśmiech
0 kudosangryJOE   @   18:13, 22.06.2018
Wygląda na to, że Sony mówi do swoich klientów w taki sposób ?
Jak chcesz grać w Crossplay z innymi platformami jak xbox czy PC czy Nintendo,
to musisz kupić xbox albo PC albo Nintendo,

Ciekawe, kto na tym straci ?
MS czy Sony.
Na zachodzie widać zhejtowali PS4.
Jestem ciekaw jakie będą wyniki sprzedaży za czerwiec i lipiec.
Coś czuję, że Xbox miał fatalny początek tej generacji, ale to chyba PS4 zakończy tą generację jako ten zły i najbardziej zhejtowany.
To może się odbić na starcie nowej generacji przy PS5 i X2.

Apropo dzieci dla gier typu Fornite i inne.
Te dzieci będą zaraz potencjalnymi klientami nowych konsol !!!

Oczywiście tu chodzi o cały crossplay,
Crossplay to przyszłość, chyba bliższa niż PS5 i X2.
EA, Bethesda, Ubisoft, activision każdy z nich pójdzie na uniwersalny crossplay, bo to dla nich większy zysk.
Kupisz nową fifę czy battlefield albo COD nie ważne na jaką konsolę, a grac mozesz ze wszystkimi.
Oczywiście, że Ci wydawcy tego chcą, mają w D*** ludzi z obsesją na exclusivy itd..
SONY na tym straci.
0 kudosmadock   @   11:20, 28.06.2018
Cytat: angryJOE
Coś czuję, że Xbox miał fatalny początek tej generacji, ale to chyba PS4 zakończy tą generację jako ten zły i najbardziej zhejtowany.

Xbox One 26mln sprzedanych konsol
PS4 76,5 mln sprzedanych konsol

Zhejtowany bo wydaje exlusivy?

0 kudosfrycek88   @   19:55, 02.10.2018
Konsolę kupuje się dla gier i to właśnie exlusivy są tymi które przekonują do wyboru konsoli.