Cyberpunk 2077 - wszystko co wiemy o nowej grze twórców Wiedźmina
Po wielu latach milczenia, CD Projekt RED zawitał na targach E3 2018 ze swoją kolejną produkcją, którą jest wyczekiwany od wielu lat Cyberpunk 2077. Podczas konferencji firmy Microsoft zaprezentowano nowy zwiastun tytułu, natomiast w trakcie targów przedstawiciele polskiego studia odwiedzili stoiska największych branżowych redakcji. Co więcej, zorganizowano także zamknięte pokazy dla prasy, a pierwsze teksty zaczęły już trafiać do sieci.
Poniżej znajdziecie większość informacji opublikowanych przez takie redakcje jak IGN, Gamespot, Gameinformer i VG247. Całość rozpisaliśmy w podpunktach i dodatkowo podzieliliśmy na kategorie.
.:: Postać
- gra zaoferuje rozbudowany system tworzenia postaci – do wyboru są różne rodzaje sylwetki, fryzury, ubrania, tatuaże, blizny, makijaż; możemy również dostosowywać poszczególne części ciała;
- bohaterem gry jest cyberpunk o imieniu V - możemy grać zarówno mężczyzną, jak i kobietą;
- podczas tworzenia postaci określamy jej życiorys, co wpłynie na rozmaite sytuacje i odblokowywanie treści na późniejszych etapach gry;
- jak wyjawia jeden z dziennikarzy, wybory, którymi określamy postać przed startem gry są czasem nawet „kłopotliwe” i, wraz z decyzją o wyborze płci, będą one odgrywały ważną rolę w miarę naszych postępów; pojawiają się również inne rodzaje wyborów, jak choćby ten dotyczący "ulubionego bohatera z dzieciństwa";
- wizytówką CDPR jest fabuła budowana wokół unikalnych postaci, więc studio nie chciało zaoferować "pustej karty" na początku gry;
- postanowiono zbudować podstawę dla grywalnego bohatera/bohaterki nadając imię, dodając głos i delikatnie określając ich rolę w świecie;
- pokierujemy postacią będącą esencją cyberpunkowych bohaterów, a w zasadzie anty-bohaterów, czyli najemnikiem podejmującym się rozmaitych zadań zlecanych przez megakorporacje, wpływowych ludzi, czy też przez gangi - całą resztę tworzy gracz łącznie z budowaniem osobowości postaci.
.:: Umiejętności oraz klasy
- system rozwoju postaci jest bardzo rozbudowany, zarówno pod kątem umiejętności, perków, jak i cybernetycznych wszczepów;
- system klas jest bardzo elastyczny - nie wybieramy danej profesji na początku zabawy, lecz to, kim chcemy zostać będzie zależało od naszych wyborów i umiejętności, z jakich zdecydujemy się korzystać; projektanci nie chcą blokować gracza na danej ścieżce od samego początku gry;
- klasę postaci kreujemy na przestrzeni całej gry;
- z perspektywy gracza rozgrywka będzie czerpać elementy z takich klas, jak Solo, Netrunner oraz Techie, znanych z podręcznika Cyberpunk 2020; możemy skupić się na podążaniu za wybranym archetypem lub dowolnie łączyć umiejętności wszystkich trzech;
- reszta klas, jak choćby Corporates czy Rockerboys, będzie stanowiła tło dopasowane do punktu widzenia postaci niezależnych, a także uniwersum i wątków, z którymi gracz ma styczność;
- pokonywanie przeszkód napotkanych podczas misji może odbywać się na różne sposoby i jest zależne od naszych możliwości; jeśli nie posiadamy rozwiniętych wszczepów hakowania nie otworzymy elektronicznych drzwi, lecz posiadając zdolności technika możemy otworzyć panel zabezpieczeń i je wyłączyć;
- gra oferuje dwa rodzaje punktów doświadczenia: punkty za misje główne oraz "street cred" za aktywności poboczne;
- zdobywając kolejne ilości "street cred" będziemy podnosić poziom współczynnika o tej samej nazwie, wpływając ego na odbieranie naszej postaci na ulicach; w ten sposób uzyskamy dostęp do nowych handlarzy, specjalistów od tworzenia przedmiotów i ekwipunku oraz postaci zlecających zadania, tzw. "fixerów"; punkty te mogą być pozyskane nawet za założenie stylowej kurtki;
- do głównych atrybutów, jakie rozwijamy należą: Strength (Siła), Constitution (Wytrzymałość), Intelligence (Inteligencja), Reflex (Zręczność), Tech (Technologia) oraz Cool (Prezencja?), pochodzące z Cyberpunka 2020.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler