Cyberpunk 2077 - wszystko co wiemy o nowej grze twórców Wiedźmina


LuKaS77PL @ 10:05 13.06.2018
Łukasz "LuKaS77PL" Konieczny

.:: Rozgrywka oraz aktywności


  • Cyberpunk 2077 dostarczy rozgrywkę w perspektywie z pierwszej osoby - twórcy podjęli taką decyzją, gdyż chcą, aby gracz w odpowiedni sposób doświadczył atmosfery cyberpunkowego świata, osobistej opowieści; oraz dostrzegał smaczki i detale w ręcznie projektowanym środowisku; 
  • widok możemy przełączać na TPP tylko podczas prowadzenia pojazdu; ponadto nasza postać będzie bardzo często widoczna w przerywnikach filmowych i, oczywiście, w menu ekwipunku;
  • jeden z dziennikarzy był zachwycony systemem przerywników filmowych; przejścia między nimi, a faktyczną rozgrywką są tak płynne i pomysłowe, że czasem trudno ocenić kiedy kończy się jedno, a zaczyna drugie, co potęguje immersję;
  • kiedy prowadzimy pojazd w widoku z pierwszej osoby, interfejs gry zostaje zgrabnie wkomponowany w szybę samochodu;
  • rozgrywka jest wolniejsza niż w Borderlands, czy w Doom, lecz znacznie szybsza niż w serii Deus Ex, czy też Fallout 4;
  • to, że gra oferuje tryb FPP nie oznacza, że jest zwyczajnie pierwszoosobową strzelaniną - twórcy określają ją jako "RPG w pierwszej osobie z nieliniową fabułą";
  • na demie prezentowanym dziennikarzom interfejs był bardzo minimalistyczny (zaledwie kompas oraz nazwa wykonywanej misji); powiększa się za to wtedy, gdy rozpoczynamy walkę - widzimy poziomy przeciwników, ich zdrowie, a także imiona;
  • będzie można kupować mieszkania (a także posiadać więcej niż jedno) i przechowywać w nich ubrania, broń i wiele innych rzeczy;
  • w grze znajduje się system analizowania przedmiotów - możemy je oglądać z bardzo bliska i uzupełniać wiedzę na temat uniwersum;
  • twórcy nie chcą na ten moment zdradzać informacji na temat latających pojazdów (być może nadal trwa testowanie funkcjonalności tego elementu) -potwierdzono natomiast, że będzie można jeździć samochodami i motocyklami;
  • twórcy chcą aby gracze częściej przemierzali świat pieszo więc nie we wszystkie miejsca dojedziemy samochodem, a rozmaite pościgi (choć nadal obecne) nie będą dominującą część zabawy;
  • pojazdy możemy kupować lub kraść;
  • w kwestii eksploracji i budowy świata, Cyberpunk 2077 różni się od Wiedźmina 3 tym, że twórcy działają dużo bardziej w pionie - w grze znajduje się sporo budynków z wieloma piętrami, które można eksplorować;
  • pojawią się także tzw. "mega-budynki", które same w sobie będą złożonymi społecznościami - znajdziemy w nich części mieszkalne, sklepy, handlarzy bronią, a także nowe wątki i misje;
  • w mieście rozmieszczone są terminale, z których uzyskamy dostęp do cyberprzestrzeni.

.:: Walka, uzbrojenie oraz wszczepy


  • tytuł zaoferuje zarówno walkę na dystans, z wykorzystaniem broni palnej, jak również w zwarciu;
  • pojawią się trzy kategorie broni dopasowane do stylu rozgrywki: "power weapons" (broń tradycyjna, zbliżona do tej, jakiej używa się dziś), "tech weapons" (broń penetrująca ściany, obiekty i ciała) oraz "smart weapons" (broń zdolna namierzać cel i za nim podążać);
  • oprócz broni palnej, możemy w późniejszych etapach odblokować wszczep w postaci tzw. "Mantis blades", a mianowicie ostrzy wysuwanych z rąk (dokładnie takich, jak u bohaterki pierwszego zwiastuna);
  • potyczki pozwalają na wykorzystywanie rozmaitych stylów rozgrywki;
  • grając jako haker możemy starać się unikać przeciwników, grać taktycznie i się ukrywać, aby w dogodnym momencie łamać ich zabezpieczenia i wczytywać wirusy, mogące - przykładowo - sprawić, że adwersarze upuszczą broń;
  • w walce będziemy korzystać z pomocy postaci towarzyszących, a także wyposażyć się w robota, który będzie za nami podążał;
  • można również prowadzić otwartą walkę, szybko przemieszczać się po polu bitwy i korzystać z wielopoziomowego otoczenia, by atakować z różnych kierunków, także z góry; aby sobie pomóc możemy wyposażyć się w umiejętność podwójnego skoku;
  • wśród umiejętności zdobywanych na późniejszych etapach gry pojawi się bieganie po ścianach, a także atakowanie przeciwnika, skacząc na niego z góry;
  • jak wyjawił jeden z projektantów, będziemy sporo obrywać i często się leczyć;
  • wyposażając się w odpowiednie wszczepy, np. specjalne ulepszenie oka, możemy skanować otoczenie analizując przeciwników;
  • niektórzy przeciwnicy posiadają znaki zapytania zamiast poziomów – prawdopodobnie są to ci ze zbyt wysokim poziomem względem gracza;
  • podobnie jak w Wiedźminie 3, nie będzie skalowania poziomu przeciwników;
  • podczas walki ukazują się liczby prezentujące ilość zadanych obrażeń;
  • pojawia się „bullet-time” spowalniający czas podczas strzelania - bohater posiada tę umiejętność na starcie gry;
  • jednym z przedmiotów leczących są specjalne inhalatory;
  • możemy strzelać wychylając się z pojazdu, a stery nad nim przejmie wtedy system sztucznej inteligencji;
  • wszczepy możemy instalować w specjalnej klinice, lecz nie zaoferuje ona tych najlepszych - prawdziwie "cacka" kupimy na czarnym rynku.

Sprawdź także:

Cyberpunk 2077

Premiera: 10 grudnia 2020
PC, PS4, XBOX ONE, PS5, XBOX X/S

Cyberpunk 2077 to produkcja rodzimego studia CD Projekt RED, znanego wcześniej z serii Wiedźmin. Tytuł to przedstawiciel gatunku RPG akcji, jednak tym razem świat fantasy...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoslogan23   @   11:45, 13.06.2018
Ciekawy artykuł i widać że to co pokazali. napawa mnie optymizmem.
0 kudosTheCerbis   @   11:52, 13.06.2018
To tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że gra będzie genialna. 10/10 posypią się jak nic.
0 kudosshuwar   @   12:27, 13.06.2018
Gra może i będzie genialna, ja jednak obawiam się o to, czy trafi w mój gust. Bo to jak z grami o Zombie, ni czorta do mnie nie przemawia ten typ rozgrywki.
0 kudoslogan23   @   12:56, 13.06.2018
Cytat: shuwar
Gra może i będzie genialna, ja jednak obawiam się o to, czy trafi w mój gust. Bo to jak z grami o Zombie, ni czorta do mnie nie przemawia ten typ rozgrywki.
Shuwar to wyjdź z shuwarów. To zobaczysz ten przebłysk geniusz i że ta gra będzie cie wciągał jak bagno.
0 kudospetrucci109   @   08:28, 14.06.2018
W teorii to wszystko brzmi na prawdę świetnie. I faktycznie to zestawienie mnie również zachęciło do tej gry dużo bardziej niż sam zwiastun. Zobaczymy. W końcu to CDP Red, gniota raczej nie będzie...
0 kudoslogan23   @   08:37, 14.06.2018
Cytat: petrucci109
W teorii to wszystko brzmi na prawdę świetnie. I faktycznie to zestawienie mnie również zachęciło do tej gry dużo bardziej niż sam zwiastun. Zobaczymy. W końcu to CDP Red, gniota raczej nie będzie...
Nigdy nie wiadomo. Nie takie ambitne studia schodziły na psy.
0 kudosTheCerbis   @   12:42, 14.06.2018
Zbyt wysoko poprzeczka jest.
0 kudospetrucci109   @   13:17, 14.06.2018
Dali radę z Wiedźminem to dadzą też z jakims tam Cyberpunkiem. Kto ma dać radę jak nie oni... Bethesda? ;)
0 kudostinyLiza   @   13:33, 14.06.2018
Świetne zestawienie! Dziękuję, pomogło mi uporządkować sobie parę kwestii. Faktycznie zapowiada się hit. Nie ma wyjścia Puszcza oko
0 kudosTheCerbis   @   13:41, 14.06.2018
Cytat: petrucci109
Dali radę z Wiedźminem to dadzą też z jakims tam Cyberpunkiem. Kto ma dać radę jak nie oni... Bethesda? ;)
Nie ma to jak dobry żarcik. Dumny
0 kudoslogan23   @   13:48, 14.06.2018
Cytat: petrucci109
Dali radę z Wiedźminem to dadzą też z jakims tam Cyberpunkiem. Kto ma dać radę jak nie oni... Bethesda? ;)
Besthesda już przy Fallout 4 pokazali że nie potrafią zrobić gry z dobrą fabułą. Ja bym nie ulegał podkręcaniu nastrojów i poczekał aż gra będzie finalnym punkcie oraz śledził cierpliwie rozwój gry. Nie wsiadał do hypeowego pociągu.
1 kudosLuKaS77PL   @   15:07, 14.06.2018
Cytat: tinyLiza
Świetne zestawienie! Dziękuję, pomogło mi uporządkować sobie parę kwestii. Faktycznie zapowiada się hit. Nie ma wyjścia Puszcza oko


Przy chwilce wolnego czasu zostanie jeszcze zaktualizowane o kilka podpunktów :-)
0 kudostinyLiza   @   18:12, 14.06.2018
Cytat: LuKaS77PL

Przy chwilce wolnego czasu zostanie jeszcze zaktualizowane o kilka podpunktów :-)
Super! Będę czekać Uśmiech
0 kudosMicMus123456789   @   18:27, 17.06.2018
Tu jak w GTA będzie można z przechodniami robić co się chce, ciekawe czy będzie w ten sposób można niechcący zlikwidować kogoś ważnego dla fabuły?
Dodaj Odpowiedź