Cyberpunk 2077 - wszystko co wiemy o nowej grze twórców Wiedźmina
LuKaS77PL @ 10:05 13.06.2018
Łukasz "LuKaS77PL" Konieczny
.:: Rozgrywka oraz aktywności
- Cyberpunk 2077 dostarczy rozgrywkę w perspektywie z pierwszej osoby - twórcy podjęli taką decyzją, gdyż chcą, aby gracz w odpowiedni sposób doświadczył atmosfery cyberpunkowego świata, osobistej opowieści; oraz dostrzegał smaczki i detale w ręcznie projektowanym środowisku;
- widok możemy przełączać na TPP tylko podczas prowadzenia pojazdu; ponadto nasza postać będzie bardzo często widoczna w przerywnikach filmowych i, oczywiście, w menu ekwipunku;
- jeden z dziennikarzy był zachwycony systemem przerywników filmowych; przejścia między nimi, a faktyczną rozgrywką są tak płynne i pomysłowe, że czasem trudno ocenić kiedy kończy się jedno, a zaczyna drugie, co potęguje immersję;
- kiedy prowadzimy pojazd w widoku z pierwszej osoby, interfejs gry zostaje zgrabnie wkomponowany w szybę samochodu;
- rozgrywka jest wolniejsza niż w Borderlands, czy w Doom, lecz znacznie szybsza niż w serii Deus Ex, czy też Fallout 4;
- to, że gra oferuje tryb FPP nie oznacza, że jest zwyczajnie pierwszoosobową strzelaniną - twórcy określają ją jako "RPG w pierwszej osobie z nieliniową fabułą";
- na demie prezentowanym dziennikarzom interfejs był bardzo minimalistyczny (zaledwie kompas oraz nazwa wykonywanej misji); powiększa się za to wtedy, gdy rozpoczynamy walkę - widzimy poziomy przeciwników, ich zdrowie, a także imiona;
- będzie można kupować mieszkania (a także posiadać więcej niż jedno) i przechowywać w nich ubrania, broń i wiele innych rzeczy;
- w grze znajduje się system analizowania przedmiotów - możemy je oglądać z bardzo bliska i uzupełniać wiedzę na temat uniwersum;
- twórcy nie chcą na ten moment zdradzać informacji na temat latających pojazdów (być może nadal trwa testowanie funkcjonalności tego elementu) -potwierdzono natomiast, że będzie można jeździć samochodami i motocyklami;
- twórcy chcą aby gracze częściej przemierzali świat pieszo więc nie we wszystkie miejsca dojedziemy samochodem, a rozmaite pościgi (choć nadal obecne) nie będą dominującą część zabawy;
- pojazdy możemy kupować lub kraść;
- w kwestii eksploracji i budowy świata, Cyberpunk 2077 różni się od Wiedźmina 3 tym, że twórcy działają dużo bardziej w pionie - w grze znajduje się sporo budynków z wieloma piętrami, które można eksplorować;
- pojawią się także tzw. "mega-budynki", które same w sobie będą złożonymi społecznościami - znajdziemy w nich części mieszkalne, sklepy, handlarzy bronią, a także nowe wątki i misje;
- w mieście rozmieszczone są terminale, z których uzyskamy dostęp do cyberprzestrzeni.
.:: Walka, uzbrojenie oraz wszczepy
- tytuł zaoferuje zarówno walkę na dystans, z wykorzystaniem broni palnej, jak również w zwarciu;
- pojawią się trzy kategorie broni dopasowane do stylu rozgrywki: "power weapons" (broń tradycyjna, zbliżona do tej, jakiej używa się dziś), "tech weapons" (broń penetrująca ściany, obiekty i ciała) oraz "smart weapons" (broń zdolna namierzać cel i za nim podążać);
- oprócz broni palnej, możemy w późniejszych etapach odblokować wszczep w postaci tzw. "Mantis blades", a mianowicie ostrzy wysuwanych z rąk (dokładnie takich, jak u bohaterki pierwszego zwiastuna);
- potyczki pozwalają na wykorzystywanie rozmaitych stylów rozgrywki;
- grając jako haker możemy starać się unikać przeciwników, grać taktycznie i się ukrywać, aby w dogodnym momencie łamać ich zabezpieczenia i wczytywać wirusy, mogące - przykładowo - sprawić, że adwersarze upuszczą broń;
- w walce będziemy korzystać z pomocy postaci towarzyszących, a także wyposażyć się w robota, który będzie za nami podążał;
- można również prowadzić otwartą walkę, szybko przemieszczać się po polu bitwy i korzystać z wielopoziomowego otoczenia, by atakować z różnych kierunków, także z góry; aby sobie pomóc możemy wyposażyć się w umiejętność podwójnego skoku;
- wśród umiejętności zdobywanych na późniejszych etapach gry pojawi się bieganie po ścianach, a także atakowanie przeciwnika, skacząc na niego z góry;
- jak wyjawił jeden z projektantów, będziemy sporo obrywać i często się leczyć;
- wyposażając się w odpowiednie wszczepy, np. specjalne ulepszenie oka, możemy skanować otoczenie analizując przeciwników;
- niektórzy przeciwnicy posiadają znaki zapytania zamiast poziomów – prawdopodobnie są to ci ze zbyt wysokim poziomem względem gracza;
- podobnie jak w Wiedźminie 3, nie będzie skalowania poziomu przeciwników;
- podczas walki ukazują się liczby prezentujące ilość zadanych obrażeń;
- pojawia się „bullet-time” spowalniający czas podczas strzelania - bohater posiada tę umiejętność na starcie gry;
- jednym z przedmiotów leczących są specjalne inhalatory;
- możemy strzelać wychylając się z pojazdu, a stery nad nim przejmie wtedy system sztucznej inteligencji;
- wszczepy możemy instalować w specjalnej klinice, lecz nie zaoferuje ona tych najlepszych - prawdziwie "cacka" kupimy na czarnym rynku.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler