Premiery miesiąca - marzec 2018 roku
Far Cry 5 (PC, Xbox One, PlayStation 4) | 27 marca |
---|
Far Cry: Primal wydany w 2016 roku był tylko drobną odskocznią o współczesnych realiów poruszanych w kolejnych częściach głównego nurtu tego cyklu. Far Cry 5 wraca na szczęście (albo odwrotnie) na właściwie dla marki tory i zamierza pokazać chrześcijańskich fanatyków, sektę, redneków i amerykańską prowincję.
Studio Ubisoft postanowiło wsadzić gracza w postać niemego zastępcy komendanta policji, który zostaje uwikłany w konflikt pomiędzy władzą, a przywódcą religijnego kultu, terroryzującego region. Jego zadaniem jest zbudowanie lokalnego ruchu oporu. Trafiamy, jak zawsze, do otwartego świata, a jest nim fikcyjny region o nazwie Hope County, w amerykańskiej Montanie, na który przypadają rozległe obszary wiejskie, lasy, rzeki oraz tereny górskie.
Ważnym, jeśli nie nawet najważniejszym, „ficzerem” w „piątce” ma być tryb kooperacji, wokół którego właściwie toczy się rozgrywka. Związany jest z tym właśnie niemy protagnista lub protagonistka – to ważne, ponieważ możemy określić płeć kierowanej postaci! Deweloperzy oferują przejście całej kampanii w co-opie. Reszta zaś pozostaje w starym, „far cry’owym” stylu. Jest więc eksploracja, aktywności poboczne (polowanie czy też łowienie ryb), a także nieskrępowana rozwałka np. wrogich baz.
Agony (PC, Xbox One, PlayStation 4) | 30 marca |
---|
Agony to kolejna rodzima produkcja, która ma aspiracje do zawładnięcia sercami wielbicieli horrorów i klimatów gore. Dzieło bydgoskiego studia Madmind łączy ze sobą trochę Outlasta, trochę stareńkiego FPS-a FEAR, czerpiąc również poniekąd z Layers of Fear.
Historia Agony opowiada o losach bohatera, który w niewyjaśnionych okolicznościach trafia w piekielne odmęty. Jako że nie jest to miejsce, w którym pragnie spędzić całą wieczność, jak najszybciej pragnie się stamtąd wydostać. W tym celu niezbędne jest odzyskanie utraconej pamięci oraz zdobycie mistycznego przedmiotu - Red Goddess.
Głównymi założeniami rozgrywki jest unikanie starć z demonami, ponieważ nie dzierżymy żadnej broni, ani nie jesteśmy specjalnie wprawni w walkę wręcz. Jedyną umiejętnością jest przejmowanie kontroli nad zbłąkanymi duszami oraz pomniejszymi przeciwnikami. Uciekając przed wrogami i kontrolując poczynania innych trzeba przebrnąć przez cztery kręgi piekła.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler