XCOM 2: War of The Chosen - wywiad z deweloperami


bigboy177 @ 14:48 21.08.2017
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

MG: Możemy zantagonizować frakcje?

Firaxis: Możesz zignorować ich misje i zabijać ich żołnierzy, jeśli chcesz, ale to szybki sposób na przedwczesne zakończenie gry.

MG: Niektórzy przeciwnicy mogą przesłuchiwać naszych żołnierzy, co to znaczy dla gracza?

Firaxis: Wybrańcy mogą przesłuchiwać Twoich żołnierzy na i poza polem bitwy. Chcą w ten sposób uzyskać informacje na temat tego, gdzie przebywa Avenger i złapać Komandora. Ponieważ chcą informacje od Twoich żołnierzy, nie będą chcieli od razu wyeliminować członków Twojego oddziału. Zamiast tego spróbują przesłuchać żołnierzy podczas misji albo porwać ich.

MG: Będziemy w stanie robić to samo?

Firaxis: Sposób pokonania Wybrańców jest związany z tą mechaniką, choć nieco przebudowaną. XCOM musi dowiedzieć się gdzie przebywają Wybrańcy. Robią to pozyskując informacje w trakcie Operacji. Mając potrzebne szczegóły, mogą zaatakować Twierdzę Wybrańca.

MG: Przygotowujecie nowe lokacje? Ile oraz jak duże?

Firaxis: Jest kilka nowych środowisk oraz lokacji. Są nowe biomy, jak np. Opuszczone Miasta, Podziemie Tunele oraz Xenoformowana Dzicz, w których możesz zrealizować dowolną misję. Opuszczone Miasta są moimi ulubionymi z trzech. To miasta, które zostały zaatakowane podczas inwazji w ramach XCOM: Enemy Unknown, ale zostały przerobione na Centra Adentu. Misje w tym środowisku są unikatowe, ponieważ ciągle wchodzisz i wychodzisz ze zrujnowanych budynków.

MG: Czy w naszej bazie będą nowe instalacje?

Firaxis: Jest kilka nowych pomieszczeń, które musisz przygotować, aby w pełni wykorzystać nowe możliwości Avengera. Jest nowe pomieszczenie do zarządzania Operacjami. Jest też Centrum Szkoleniowe, w którym żołnierze budują relacje między sobą.

MG: War of the Chosen oferuje szersze możliwości dopasowywania misji. Jakie?

Firaxis: Rozpoczynając nową kampanię, możesz ustawić kilka modyfikatorów. Jeśli chcesz mieć łatwiejsze misje, możesz podnieść liczniki. Możesz również sprawić, aby gra była trudniejsza. Kilka opcji będzie szczególnie interesujących dla wszystkich fanów.

MG: War of the Chosen oferuje całkiem nową historię czy rozwinięcie obecnej?

Firaxis: Nowa narracja w War of the Chosen wpisuje się w kampanię z XCOM 2 w taki sam sposób, jak Enemy Within wpisywało się w Enemy Unknown. Nowa historia podkreśla opowieść z podstawowej gry i daje fanom głębsze zrozumienie jej świata.

MG: Ile czasu potrzebne będzie na przejście gry z dodatkiem?

Firaxis: To trudne pytanie. Odpowiedź zależna jest od tego, jak dużo rozszerzenia gracz chce doświadczyć. Standardowa kampania XCOM 2 wymagała przejścia około 25-30 misji. Samo odnalezienie Wybrańców doda kilka kolejnych misji do kampanii. Oczywiście gracze mogą odpuścić poszukiwanie Wybrańca i skupić się na głównej misji.


Jako że do premiery pozostało już niewiele czasu, niebawem będziemy mieć dla Was recenzję. Wypatrujcie jej więc na łamach portalu.

Sprawdź także:

XCOM 2: War of The Chosen

Premiera: 29 sierpnia 2017
PC, PS4, XBOX ONE

XCOM 2: War of the Chosen to spore rozszerzenie dla drugiej odsłony strategicznej serii XCOM, traktującej o walce z najeźdźcami z kosmosu. Za projekt odpowiada studio Fir...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdarkslide16   @   15:28, 03.09.2017
Bardzo dobry wywiad, na temat gry nie wiedziałem nic, po tej recenzji idę chwile pobuszować na yt w celu poszerzenia wiedzy na temat w/w gry Uśmiech