Wiedźmin 3, Gwint, co dalej... - rozmawiamy z deweloperami z CD Projekt RED


bigboy177 @ 16:50 18.07.2017
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

MG: Wiemy, że podstawowa wersja Gwinta będzie dostępna w formie free-to-play, jeśli chodzi o rozgrywki w ramach trybu sieciowego. Czy myślicie jednak o edycji kolekcjonerskiej dla największych zapaleńców? Przykładowo, z pełnym zestawem kart w wersji fizycznej, przepustką sezonową na płatne kampanie dla pojedynczego gracza, planszą do gry i innymi podobnymi bonusami?

MD: Póki co myślimy głównie o tym, aby to była na tyle fajna gra, aby ludzie uważali, że chcą kupić beczki z kartami np. Dlatego, że warto nas wynagrodzić za ciężką pracę. Cała reszta to przyszłość - chociaż ta kolekcjonerka, o której mówisz to na dzień dzisiejszy nie jest kierunek, którym uważam, że podążymy.

MG: Czy oprócz talii dostępnych na starcie zabawy będziecie dodawać w przyszłości nowe? Czy jest szansa, że zobaczymy na przykład talię Toussaint czy może coś zupełnie nowego?

MD: No jasne, że będziemy dodawać! Natomiast w tej chwili nie mogę o tym mówić.

MG: Czy w kampaniach dla pojedynczego gracza pokierujemy wyłącznie Geraltem, czy pojawią się inni protagoniści? Jeśli w grę wchodzi drugi wariant, to czy będą to postacie powracające z gier lub książek czy zupełnie nowe?

MD: Postaci będą znane i lubiane, jak również zupełnie nowe.

MG: Podczas testów gry w ubiegłym roku mieliśmy okazję zobaczyć prezentację rozgrywki z kampanii. Czy moglibyście opowiedzieć, jak Wasz znak firmowy, czyli system wyborów i konsekwencji działa w tego rodzaju przygodówce przeplatanej partyjkami Gwinta? Czy działania gracza mają znaczenie, a rozgrywka w pewien sposób się zmienia? Czy fabuła oferuje różne ścieżki i zakończenia?

MD: Sytuacja wymyślona na potrzeby chwili, ale wyobraź sobie, że podróżujesz przez las i nagle widzisz potwora. Możesz mu pomóc, albo go zabić. Jeśli mu pomożesz, potwór dołącza jako karta do Twojej drużyny, ale tracisz kartę lokalnego wojownika, któremu potwór zrobił kiedyś krzywdę. Jeśli go zabijesz, dzieje się coś zupełnie innego, a zawsze możesz go też w ogóle nie spotkać. Myśląc o wyborach i konsekwencjach, myślimy w ten sposób.


Na tym nasze przesłuchanie zakończyliśmy. Podziękowaliśmy deweloperom, oni podziękowali nam i kazali pozdrowić czytelników, co czynimy! Jeśli wpadły Wam do głowy jakieś inne pytania, których my nie poruszyliśmy, dajcie znać w komentarzach, może uda nam się nawiedzić twórców raz jeszcze i podpytać o kolejne kwestie.

Sprawdź także:

Wiedźmin

Premiera: 25 października 2007
PC

Wiedźmin to pierwsze, naprawdę rozbudowane RPG zbudowane w całości w Kraju nad Wisłą. Produkcja oferuje nie tylko wciągający wątek fabularny, ale także świetną mechanikę ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosurban1212   @   23:10, 21.07.2017
Słaby ten wywiadzik z Tomaszkiewiczem szczerze mówiąc..
0 kudosIgI123   @   11:19, 22.07.2017
Mam wrażenie że obaj Panowie na niektóre pytania odpowiadali dość ,,agresywnie". Zwłaszcza na to ze zrobieniem gry w świecie nie będącym adaptacją już istniejącego.
0 kudossebogothic   @   20:57, 22.07.2017
Redzi niby tacy fajni (męczy mnie to spuszczanie się, jacy to z nich bogowie game devu, a spróbuj coś złego napisać na ich temat albo na temat ich gier, AS też już się o tym przekonał), ale nic spontanicznie nie powiedzą. Wszystko jest chłodną, wykalkulowaną przez PR kampanią marketingową. Także ten tego... nie warto z nimi robić wywiadów, bo nie powiedzą niczego poza tym co już powszechnie wiadomo. Też pamiętam, że zapowiadali dwa tytuły z mniejszym budżetem z czego jeden miał być erpegiem. Miałem nadzieję na jakąś grę w stylu Gothica albo Two Worldsa, w autorskim świecie, stworzonym przez Redów. Najwyraźniej Wiedźmin 3 sprzedał się na tyle dobrze, że nie mają takiej potrzeby. Zresztą sam dodatek Krew i Wino miał rozmiary pełnoprawnej gry. No i jak już wspomniałem, podobnie jak bigboy, chciałbym by Redzi stworzyli coś w 100% swojego, a nie jechali na adaptacjach znanych już uniwersów.
0 kudospetrucci109   @   21:38, 22.07.2017
Cytat: IgI123
Mam wrażenie że obaj Panowie na niektóre pytania odpowiadali dość ,,agresywnie". Zwłaszcza na to ze zrobieniem gry w świecie nie będącym adaptacją już istniejącego.
Ja też miałem wrażenie czytając ten wywiad, że odpowiedzi Redów były jak to ująłeś "agresywne". Jakby nie można było zadać im żadnych trudniejszych pytań poza poklepywaniem po plecach i mówieniem jaki to Wiedźmin jest wspaniały. Trochę się rozczarowalem ich odpowiedziami.
0 kudosdarkslide16   @   18:03, 25.07.2017
Mnie natomiast zastanawia co dalej bo w przypadku gry Horizon tytuł był przemyślany i wciągający była nawet przybita piątka między studiami odpowiadającymi za Horizon oraz Wiedźmin , Wiedźmin był zrobiony mega dobrze jednak to adaptacja a panowie z RED jacyś tacy nerwowi na przyszłość.
0 kudospetrucci109   @   08:55, 26.07.2017
Cytat: darkslide16
Mnie natomiast zastanawia co dalej bo w przypadku gry Horizon tytuł był przemyślany i wciągający była nawet przybita piątka między studiami odpowiadającymi za Horizon oraz Wiedźmin , Wiedźmin był zrobiony mega dobrze jednak to adaptacja a panowie z RED jacyś tacy nerwowi na przyszłość.
Nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź. Co ma to że Horizon było dobrą grą do Wiedźmina? Uśmiech Jakoś nie widzę związku.
0 kudosMicMus123456789   @   14:49, 26.07.2017
Odpowiedzi na pytania są raczej mało przyjazne. Czuć od nich obojętność i wyżej wspomnianą agresje. Nie wiem czy nie chcą mówić o swojej pracy czy też nie mogą, ale mam nadzieję, że po sukcesie jaki odniósł Wiedźmin 3 wraz z dodatkami nie udeży im sodówka do głowy. Oczywiście najlepsza odpowiedź to ta na pytanie o adaptacje. Pan Tomaszkiewicz "Nie do końca rozumie pytanie", a wszyscy którzy to czytają raczej nie rozumieją odpowiedzi, bo jego odpowiedź brzmi naprawdę zabawnie Szczęśliwy Takie masło maślane Dumny
0 kudosDirian   @   17:13, 26.07.2017
Chłopaki albo wstali lewą nogą, albo ktoś im wsadził kija w cztery litery. Odpowiedzi faktycznie są mocno wymijające i do tego niezbyt przyjemne, co mocno dziwi, bo przecież wywiad jest dość konkretny i nikt nie pyta tu o ulubiony kolor prześcieradła.
0 kudosdarkslide16   @   10:01, 27.07.2017
Cytat: petrucci109
Cytat: darkslide16
Mnie natomiast zastanawia co dalej bo w przypadku gry Horizon tytuł był przemyślany i wciągający była nawet przybita piątka między studiami odpowiadającymi za Horizon oraz Wiedźmin , Wiedźmin był zrobiony mega dobrze jednak to adaptacja a panowie z RED jacyś tacy nerwowi na przyszłość.
Nie bardzo rozumiem Twoją wypowiedź. Co ma to że Horizon było dobrą grą do Wiedźmina? Uśmiech Jakoś nie widzę związku.

W przypadku tych dwóch gier chodziło mi o to, że Horizon był zrobiony ot tak z pomysłu coś nowego a Wiedzmin to adaptacja, nie chodzi o samą grę a fakt co dalej w przypadku ekipy z RED chciałbym zobaczyć ich własne dzieło, talentu im nie brakuje.
Dodaj Odpowiedź