Wywiad z Tomkiem Bagińskim - rozmawiamy m.in. o serialu Wiedźmin


bigboy177 @ 19:55 17.05.2017
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

MG: Czy fakt, że współpracowaliście z CD Projekt RED wpłynie na serial o Wiedźminie?

TB: Mam ogromny szacunek do zespołu CDPR. Mam w tym zespole wielu znajomych i bardzo dużo wspólnych wspomnień. Gra, którą zrobiło CDPR jest wybitna i kibicuję też bardzo mocno "Cyberpunkowi". Im więcej takich przedsięwzięć, tym ciekawszym rynkiem i miejscem do życia staje się Polska. Nie zmienia to jednak faktu, że na obecną chwilę w naszej pracy skupiamy się przede wszystkim na oryginale Andrzeja Sapkowskiego.


MG: Co myślisz o Wiedźminie 3? Grałeś, podobał Ci się?

TB: W Wiedźmina 3 nie grałem. Wynika to z tego, że jako gracz zwyczajnie nie jestem wielkim fanem RPG'ów. Spore partie gry z ciekawości "przeszedłem" z youtuberami, jako obserwator. Poza tym byłem na wczesnym etapie zaangażowany bardzo mocno w niektóre filmy, które powstały dla Wiedźmina 3. Z grą mam same dobre wspomnienia.

MG: W jakie gatunki gier w takim razie grasz? Twoja ulubiona gra z ostatnich lat?

TB: Kiedyś bardzo dużo grałem w FPS'y. To się skończyło koło Modern Warfare 2, kiedy wyszło Black Ops i nagle odechciało mi się uczyć jeszcze raz nowych mapek. Seria COD weszła wtedy w taki rytm, że nowa gra wychodziła praktycznie co roku. Człowiek uczył się nowych map, gra zaczynała sprawiać frajdę i nagle bach - trzeba było wszystko wywalić do kosza.

Mniej więcej wtedy zacząłem też dużo więcej reżyserować, a reżyseria i produkcja są tak piekielnie zajmujące i dają tyle emocji, że gry adrenalinowe zeszły na dalszy plan. Grywam trochę w małe gry. Przeszedłem Broforce na hardzie. Jestem zakochany w Space Marshalls i Space Marshalls 2 malutkiego studia Pixelbite. Z małych polskich gier grywałem sporo w Sky Force. Wiążę pewne nadzieje z Quake Champions. Grywam, ale już mniej niż kiedyś. Doba za krótka.

MG: Jak wspomniałeś, Platige Image przygotowało wiele zwiastunów dla Wiedźmina 3. Czy pamiętasz, który wymagał najwięcej czasu? Który Tobie osobiście najbardziej się podobał, jako finalny efekt?

TB: Mam duży sentyment do dwóch zwiastunów Wiedźmińskich, w których miałem też najwięcej do powiedzenia kreatywnie (a ja akurat lubię bardzo pisać). Konkretnie było to intro do W2 ze statkiem i - oczywiście - zwiastun Zabijając potwory (powyżej), który wydaje mi się w krótkiej formie streszczać podejście do świata Geralta. Zresztą cytat, który się tam znajduje pochodzi z jednego z moich ulubionych opowiadań - "Mniejszego Zła" i mówi bardzo wiele o Geralcie, jako postaci.

MG: Serial o Wiedźminie oparty będzie na powieściach Andrzeja Sapkowskiego - masz może ulubiony tom?

TB: Z powieści i opowiadań Andrzeja Sapkowskiego - bardzo lubię "Mniejsze Zło" i "Ostatnie życzenie" . No i oczywiście rozgrzewkę do sagi w drugim tomie opowiadań i samą sagę. Moja sympatia nie idzie tomami, raczej scenami, postaciami, zdaniami. Proza Andrzeja to ogromny zbiór nietuzinkowych spostrzeżeń, momentów, zdań. Rzecz wyjątkowa w skali światowej.

MG: Pierwszy zwiastun Cyberpunk 2077, Waszego autorstwa, to wspaniały materiał. To jednorazowe przedsięwzięcie w przypadku tej gry, czy szersza współpraca, jak przy Wiedźminie?

TB: To był pojedynczy projekt. Bardzo dobrze go wspominam. Rzeczywiście się udało. W tej chwili nie współpracujemy z CDPR przy kolejnych produkcjach, ale nie wykluczam takiej współpracy w przyszłości.

MG: Wróćmy się terach trochę w czasie. Jak zaczynałeś, lata temu, praca przy grafice i animacjach wyglądała inaczej niż obecnie, prawda?

TB: Tak. Zdecydowanie. Postęp, jaki się wydarzył przez te 20 lat jest nieprawdopodobny. Coś, co było zabawą hobbystów zamieniło się solidny przemysł, a grafika jest obecna wszędzie. Podstawy są zbliżone, ale narzędzia, wielkości zespołów i wyzwania są na zupełnie innym stopniu skomplikowania. Kiedyś generalnie dawało się ogarnąć większość funkcji. Teraz mamy bardzo daleko idącą specjalizację.

MG: Co obecnie stanowi największe wyzwanie techniczne dla studia pokroju Platige?

TB: To pytanie trzeba by zadać ludziom, którzy są naszymi supervisorami i szefami technicznymi. Tak, jak wspomniałem. Specjalizacja poszła bardzo daleko, a ja na swoim stanowisku spędzam o wiele więcej czasu na planach zdjęciowych i pracując pisarsko nad scenariuszami i pitchami niż grafiką. Grafiką w studio zajmują się ludzie znacznie bardziej w tym utalentowani ode mnie.


I to by było na tyle. W miarę upływu czasu w sieci na pewno będzie pojawiać się coraz więcej informacji na temat wiedźmińskiego serialu. Doniesienia obserwować będziemy na bieżąco, przekazując co istotniejsze. Spodziewajcie się też kolejnych wywiadów, twórcy serialu niebawem na pewno będą bowiem w stanie powiedzieć coś więcej.

Sprawdź także:

Wiedźmin

Premiera: 25 października 2007
PC

Wiedźmin to pierwsze, naprawdę rozbudowane RPG zbudowane w całości w Kraju nad Wisłą. Produkcja oferuje nie tylko wciągający wątek fabularny, ale także świetną mechanikę ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosElPolaco   @   12:01, 19.05.2017
Gratulacje, że udało się zdobyć fajny materiał. Szkoda, że na razie wiemy tak mało.
0 kudossebogothic   @   20:34, 19.05.2017
Tomek dobrze podsumował ten ból dupy wokół wypowiedzi ASa.