Wywiad z twórcami gry Frostpunk - tajemniczej produkcji polskiego studia 11 bit


bigboy177 @ 14:52 10.05.2017
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Na nasze pytania dotyczące Frostpunk odpowiada jeden ze scenarzystów, Paweł Miechowski.

Frostpunk to niedawno zapowiedziana gra polskiego studia 11 bit. Twórcy do tej pory na temat projektu powiedzieli niewiele, a w związku z tym, postanowiliśmy z nimi porozmawiać. Rezultatem jest poniższy, ciekawy nieskromnie dodamy, wywiad.

Jeśli czujecie się zaintrygowani unikatowym światem opracowanym na potrzeby przedsięwzięcia. Światem, w którym najistotniejsze jest przetrwanie, a jednym z kluczowych surowców jest para, zerknijcie poniżej. Na nasze pytania odpowiada Paweł Miechowski, starszy scenarzysta studia.

MG: O Frostpunk powiedzieliście bardzo niewiele. Zacznijmy więc od tego, z jakim gatunkiem będziemy mieć do czynienia? Podobno czymś całkiem nowym.

Paweł Miechowski: Zamiast opisywania gatunkami, wolę opisywanie gry tematem, bo to precyzyjniej mówi czym właściwie jest Frostpunk. Aczkolwiek na stronie mamy angielski termin society survival, czyli survival społeczeństwa. Stworzyliśmy taki termin, aby podkreślić nietypowe połączanie city buildera, gry survivalowej i symulacji społeczeństwa. Tym właśnie jest Frostpunk. Przetrwaniem społeczeństwa w prawdopodobnie ostatnim mieście na planecie. Historia toczy się w alternatywnej wizji w XIX wieku.

MG: Znaczącą rolę w grze odegra para wodna. Jaką? Do czego ją wykorzystamy?

PM: Para jest naturalnym źródłem i nośnikiem energii. Mamy zamarznięty świat w XIX wieku – topienie lodu, aby wytwarzać parę potrzebną do generowania ciepła i energii jest naturalnym procesem. Dlatego w grze mamy steampunk – nie dla samego steampunka, ale dlatego, że para naturalnie pasuje do tego świata.

MG: Para będzie najważniejsza czy może będziemy zarządzać czymś jeszcze?

PM: Para jest jednym z elementów świata – ale mamy miasto jako w pewnym sensie żywy twór, mamy ludzi, mamy wszechogarniające zimno i walkę o przetrwanie. W tej grze jest sporo, ale nie chcę na razie wszystkiego odkrywać. Niedługo E3, na którym pokażemy więcej, a potem w drugiej połowie roku różne imprezy, na których gra będzie obecna, w tym polskie PGA w Poznaniu.

MG: Gdzie toczy się akcja Frostpunk, w jakimś prawdziwym miejscu na ziemi czy całkowicie fikcyjnym?

PM: Historia opowiada o alternatywnej wersji rozwoju świata, naszego realnego świata, w XIX wieku, kiedy z niewiadomych przyczyn planeta zamarzła, wybijając masę gatunków, choć oczywiście nie do końca. Odkrywanie tego, co się stało i gdzie jest jednym z elementów tła gry, który zostawiamy dla graczy do poznania. Podpowiem, że na półkuli północnej.

Sprawdź także:

Frostpunk

Premiera: 24 kwietnia 2018
PC, PS4, XBOX ONE

Frostpunk to produkcja z gatunku survivalu, przygotowana przez warszawskie studio 11 bit studios. Rodzimi deweloperzy znani są dzięki takim grom jak Anomaly: Warzone Eart...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospetrucci109   @   16:00, 10.05.2017
Najbardziej w tym wywiadzie zainteresowało mnie to: "(...)wydawnictwo pracuje nad (...) Moonlighterem – grą, w której jesteś tym gościem, który zawsze w RPGach ma sklep z mieczami, tarczami, magicznymi miksturami i różdżkami. Za dnia prowadzisz sklep, a w nocy wchodzisz do lochów nawalać potwory, z których potem robisz te mikstury." Szczęśliwy Szczęśliwy
0 kudosTheCerbis   @   16:16, 10.05.2017
Świetne pomysły mają ludzie w 11 bit, życzę aby dalej tworzyli innowacyjne i ciekawe produkcje oraz przecierali szlaki gatunkowe. Uśmiech
0 kudostinyLiza   @   17:34, 10.05.2017
Ciekawy wywiad. Sama gra również zapowiada się dobrze. Trzeba obserwować Uśmiech