Wywiad z twórcami gry Frostpunk - tajemniczej produkcji polskiego studia 11 bit
MG: Przy Frostpunk pracuje kilkakrotnie większy zespół niż przy This War of Mine. To wina skomplikowania projektu czy po prostu zależy Wam na czasie?
PM: Nie, czas nas nie goni. Robimy rzeczy na spokojnie, mając na uwadze ich jakość. Ten projekt powstaje już ponad 3 lata, zaczęliśmy go robić nawet zanim ukazała się This War of Mine. Natomiast wymaga większej skali – ilość modeli, świateł, systemów rozgrywek – to wszystko jest o wiele bardziej skomplikowane niż w This War of Mine. To jest większy projekt, wymaga pracy kilkukrotnie większej grupy.
MG: Na czym się inspirujecie Tworząc Frostpunk - jakieś filmy, książki, komiksy?
PM: Na pewno gdzieś rezonuje „Lód” Jacka Dukaja i film „Snowpiercer”. Sporo po prostu dyskutowaliśmy, w którą stronę ma iść gra, żeby była mocnym doświadczeniem dla gracza, więc inspiracje pochodzą też z rozmów wewnętrznych.
MG: Na jakim silniku graficznym działa Frostpunk?
PM: Na naszym własnym, czyli Liquid Engine.
MG: Pracujecie obecnie nad innymi grami? Może choć kilka słów na ich temat?
PM: Jak najbardziej – wydawnictwo pracuje nad Tower 57, szalonym pixelartowym shooterem z naciskiem na rozpierduchę w co-opie i Moonlighterem – grą, w której jesteś tym gościem, który zawsze w RPGach ma sklep z mieczami, tarczami, magicznymi miksturami i różdżkami. Za dnia prowadzisz sklep, a w nocy wchodzisz do lochów nawalać potwory, z których potem robisz te mikstury. Niesamowita gra. Celem jest dotarcie do legendarnego piątego lochu, do którego nie dotarł jeszcze żaden śmiałek. Natomiast jako 11 bit studios pracujemy już w tle nad kolejną grą, przy której liderem projektu jest Artur Ganszyniec, mega-doświadczony designer. Projekt ma tytuł „8” ale to tylko po prostu numer naszej kolejnej gry, a nie finalny tytuł. Nic więcej nie powiem oprócz tego, że Artur dostał zupełną swobodę do wymyślenia gry i zaproponował taki pomysł, że urwało nam dupy z korzeniami!
I to by było na tyle. Więcej informacji na temat gry, jak przeczytaliście powyżej, niebawem, bo w trakcie targów E3. Być może wkrótce deweloperzy ujawnią też datę premiery. Na chwilę obecną, nie licząc enigmatycznego "druga połowa roku" pozostaje ona niestety tajemnicą.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler