Wywiad z twórcami gry Frostpunk - tajemniczej produkcji polskiego studia 11 bit


bigboy177 @ 14:52 10.05.2017
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

MG: Przy Frostpunk pracuje kilkakrotnie większy zespół niż przy This War of Mine. To wina skomplikowania projektu czy po prostu zależy Wam na czasie?

PM: Nie, czas nas nie goni. Robimy rzeczy na spokojnie, mając na uwadze ich jakość. Ten projekt powstaje już ponad 3 lata, zaczęliśmy go robić nawet zanim ukazała się This War of Mine. Natomiast wymaga większej skali – ilość modeli, świateł, systemów rozgrywek – to wszystko jest o wiele bardziej skomplikowane niż w This War of Mine. To jest większy projekt, wymaga pracy kilkukrotnie większej grupy.

MG: Na czym się inspirujecie Tworząc Frostpunk - jakieś filmy, książki, komiksy?

PM: Na pewno gdzieś rezonuje „Lód” Jacka Dukaja i film „Snowpiercer”. Sporo po prostu dyskutowaliśmy, w którą stronę ma iść gra, żeby była mocnym doświadczeniem dla gracza, więc inspiracje pochodzą też z rozmów wewnętrznych.

MG: Na jakim silniku graficznym działa Frostpunk?

PM: Na naszym własnym, czyli Liquid Engine.

MG: Pracujecie obecnie nad innymi grami? Może choć kilka słów na ich temat?

PM: Jak najbardziej – wydawnictwo pracuje nad Tower 57, szalonym pixelartowym shooterem z naciskiem na rozpierduchę w co-opie i Moonlighterem – grą, w której jesteś tym gościem, który zawsze w RPGach ma sklep z mieczami, tarczami, magicznymi miksturami i różdżkami. Za dnia prowadzisz sklep, a w nocy wchodzisz do lochów nawalać potwory, z których potem robisz te mikstury. Niesamowita gra. Celem jest dotarcie do legendarnego piątego lochu, do którego nie dotarł jeszcze żaden śmiałek. Natomiast jako 11 bit studios pracujemy już w tle nad kolejną grą, przy której liderem projektu jest Artur Ganszyniec, mega-doświadczony designer. Projekt ma tytuł „8” ale to tylko po prostu numer naszej kolejnej gry, a nie finalny tytuł. Nic więcej nie powiem oprócz tego, że Artur dostał zupełną swobodę do wymyślenia gry i zaproponował taki pomysł, że urwało nam dupy z korzeniami!


I to by było na tyle. Więcej informacji na temat gry, jak przeczytaliście powyżej, niebawem, bo w trakcie targów E3. Być może wkrótce deweloperzy ujawnią też datę premiery. Na chwilę obecną, nie licząc enigmatycznego "druga połowa roku" pozostaje ona niestety tajemnicą.

Sprawdź także:

Frostpunk

Premiera: 24 kwietnia 2018
PC

Frostpunk to produkcja z gatunku survivalu, przygotowana przez warszawskie studio 11 bit studios. Rodzimi deweloperzy znani są dzięki takim grom jak Anomaly: Warzone Eart...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospetrucci109   @   16:00, 10.05.2017
Najbardziej w tym wywiadzie zainteresowało mnie to: "(...)wydawnictwo pracuje nad (...) Moonlighterem – grą, w której jesteś tym gościem, który zawsze w RPGach ma sklep z mieczami, tarczami, magicznymi miksturami i różdżkami. Za dnia prowadzisz sklep, a w nocy wchodzisz do lochów nawalać potwory, z których potem robisz te mikstury." Szczęśliwy Szczęśliwy
0 kudosTheCerbis   @   16:16, 10.05.2017
Świetne pomysły mają ludzie w 11 bit, życzę aby dalej tworzyli innowacyjne i ciekawe produkcje oraz przecierali szlaki gatunkowe. Uśmiech
0 kudostinyLiza   @   17:34, 10.05.2017
Ciekawy wywiad. Sama gra również zapowiada się dobrze. Trzeba obserwować Uśmiech