Wywiad z twórcami gry Frostpunk - tajemniczej produkcji polskiego studia 11 bit


bigboy177 @ 14:52 10.05.2017
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

MG: W This War of Mine kluczowym elementem zabawy były wybory, czy także we Frostpunk będą one istotne?

PM: Tak, jak najbardziej. Nie chcę porównywać Frostpunka do This War of Mine, bo to jednak bardzo różne światy, ale eksplorowanie decyzji moralnych w grach to coś, co nas bardzo pociąga. W kwestionowaniu moralności kryje się jakieś głębsze pytanie o istotę dobra i zła oraz człowieczeństwa. Nie chcę, żeby to zabrzmiało zbyt górnolotnie, ale chodzi mi o to, że prowokacyjny charakter naszych gier, przy jednoczesnym stworzeniu wciągającej rozgrywki, pozwala dać graczowi doświadczenia, po których ma on ochotę pomyśleć o danym zagadnieniu. W takim świetle gry nie są tylko pustą rozrywką, ale czymś więcej, jak książki i filmy.

MG: Jesteś w stanie podać przykład wyboru moralnego, przed którym stanie grający?

PM: Oczywiście mógłbym, ale tego nie zrobię, bo to by oznaczało spory spojler :)

MG: Czy brnąć będziemy w kierunku jakiegoś celu, czy jak w klasycznych city builderach samo budowanie i zarządzanie będzie celem?

PM: Jak najbardziej jest cel. To jest gra, która stawia przed graczem konkretne wyzwania.

MG: Czy przewidujecie jakieś scenariusze, tzn. coś w formie specjalnych misji, losowo pojawiających się podczas zabawy?

PM: Przewidujemy różne tryby, więcej będę mógł powiedzieć po targach E3.

MG: Na jak długo powinna wystarczyć rozgrywka?

PM: Ciężko oszacować, gra daje dużą swobodę w ramach tego, co się w niej robi, czyli budowanie miasta, zarządzanie ludźmi, eksploracja, więc można w niej spędzić setki godzin. W żaden sposób City Skylines nie jest podobną grą, ale dla porównania – możesz w niej spędzić 5 godzin budując sobie miasto, a możesz rozegrać 20 scenariuszy i zbudować metropolię. Ważne jest, aby złapała gracza za gardło. Jakość doświadczenia wydaje mi się o wiele ważniejsza od czasu trwania.

MG: Z tego, co kojarzę zapowiedzieliście wyłącznie wersję dla blaszaków, czy rozmyślacie o ewentualnych konwersjach konsolowych?

PM: Na razie robimy wersję pecetową i skupiamy się na zamknięciu wszystkiego tak, aby potem polerować i dopieszczać elementy przed premierą, którą planujemy gdzieś w drugiej połowie roku.

Sprawdź także:

Frostpunk

Premiera: 24 kwietnia 2018
PC, PS4, XBOX ONE

Frostpunk to produkcja z gatunku survivalu, przygotowana przez warszawskie studio 11 bit studios. Rodzimi deweloperzy znani są dzięki takim grom jak Anomaly: Warzone Eart...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospetrucci109   @   16:00, 10.05.2017
Najbardziej w tym wywiadzie zainteresowało mnie to: "(...)wydawnictwo pracuje nad (...) Moonlighterem – grą, w której jesteś tym gościem, który zawsze w RPGach ma sklep z mieczami, tarczami, magicznymi miksturami i różdżkami. Za dnia prowadzisz sklep, a w nocy wchodzisz do lochów nawalać potwory, z których potem robisz te mikstury." Szczęśliwy Szczęśliwy
0 kudosTheCerbis   @   16:16, 10.05.2017
Świetne pomysły mają ludzie w 11 bit, życzę aby dalej tworzyli innowacyjne i ciekawe produkcje oraz przecierali szlaki gatunkowe. Uśmiech
0 kudostinyLiza   @   17:34, 10.05.2017
Ciekawy wywiad. Sama gra również zapowiada się dobrze. Trzeba obserwować Uśmiech