Wywiad z twórcami gry Frostpunk - tajemniczej produkcji polskiego studia 11 bit


bigboy177 @ 14:52 10.05.2017
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

MG: W grze zajmujemy się zarządzaniem, podobnie jak w przypadku This War of Mine, ale z jest też eksploracja, prawda?

PM: Zarządzanie, rozbudowa miasta to jedno, a wyjście do zewnętrznego świata to drugie. Z czasem musimy zacząć organizować ekspedycje w celu czy to zdobycia surowców czy informacji. Poznajemy coraz więcej świata istniejącego poza miastem.

MG: Na czym polega symulacja społeczeństwa, chodzi o zależności pomiędzy różnymi grupami?

PM: Rządzisz i społeczeństwem i tkanką miejską. Zależało nam na tym, aby gracz mógł rządzić aktywnie, zgodnie ze swoją wizją, a nie tylko odpowiadając decyzjami na potrzeby chwili.

MG: Czy przetrwanie polegało będzie głównie na gromadzeniu surowców, czy chodzi tu też np. o obronę przed złowrogimi frakcjami?

PM: We Frostpunku wszystkie elementy współgrają ze sobą. Zamarznięty świat atakuje zimnem, wiatrem, lodem czy śniegiem i musimy się przygotować i jako społeczność ludzi i jako miasto – czyli nawet budowa miasta musi uwzględniać przygotowanie do przetrwania. Oczywiście trzeba też mieć do tego surowce, natomiast nie jest to gra o walce złowrogich sił, tylko o walce społeczeństwa z naturą i samym sobą.

MG: Przewidujecie jakiś tryb rozgrywek wieloosobowych albo rankingi?

PM: To jest gra jednoosobowa, ale nie myśleliśmy o jakichś rankingach. Tworzymy to jako mocne hardcore’owe doświadczenie dla gracza, bardziej liczy się dla nas emocjonalna moc niż porównywanie w rankingach. Nie jestem pewien czy pasują do tego, co robimy.

MG: Poznanie świata będzie ważne. Chodzi o jego przeszłość/genezę? Czy najważniejsze jest tu i teraz?

PM: Jedno i drugie. Dlaczego świat zamarzł? Jak się do tego przygotować i dostosować? Jakie są zagrożenia? Czy wszystkich czeka śmierć? Gracz zada sobie sporo intrygujących pytań.

Sprawdź także:

Frostpunk

Premiera: 24 kwietnia 2018
PC, PS4, XBOX ONE

Frostpunk to produkcja z gatunku survivalu, przygotowana przez warszawskie studio 11 bit studios. Rodzimi deweloperzy znani są dzięki takim grom jak Anomaly: Warzone Eart...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospetrucci109   @   16:00, 10.05.2017
Najbardziej w tym wywiadzie zainteresowało mnie to: "(...)wydawnictwo pracuje nad (...) Moonlighterem – grą, w której jesteś tym gościem, który zawsze w RPGach ma sklep z mieczami, tarczami, magicznymi miksturami i różdżkami. Za dnia prowadzisz sklep, a w nocy wchodzisz do lochów nawalać potwory, z których potem robisz te mikstury." Szczęśliwy Szczęśliwy
0 kudosTheCerbis   @   16:16, 10.05.2017
Świetne pomysły mają ludzie w 11 bit, życzę aby dalej tworzyli innowacyjne i ciekawe produkcje oraz przecierali szlaki gatunkowe. Uśmiech
0 kudostinyLiza   @   17:34, 10.05.2017
Ciekawy wywiad. Sama gra również zapowiada się dobrze. Trzeba obserwować Uśmiech