Albion Online - wywiad z deweloperami z okazji testów beta


bigboy177 @ 14:01 01.12.2015
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Beta testy Albion Online już trwają, a my rozmawiamy z jednym z deweloperów na temat tego - jakże interesującego - przedsięwzięcia!

Twórcy Albion Online to bardzo otwarci ludzie. Z tego między innymi powodu (oraz ze względu na to, że Albion Online jest rzeczywiście unikatową produkcją) jakiś czas temu rozmawialiśmy chwilę z jednym z deweloperów, a następnie podzieliliśmy się z Wami wywiadem.

Dzisiaj, mniej więcej rok od tamtej pamiętnej chwili, ponownie zadajemy pytania przedstawicielowi Sandbox Interactive. Oczywiście nie musicie nam wierzyć na słowo. Albion Online jest w fazie testów beta i z miesiąca na miesiąc wygląda coraz lepiej - postępy widać gołym okiem. Jeśli chcielibyście zobaczyć samodzielnie co wysmażyli deweloperzy, zrobicie to w tym miejscu.

Poniżej rozmawiamy z Szymonem Wilkoszem, szefem marketingu i PR-u w Sandbox Interactive.

Na początek opowiedz co nieco na temat gry, z czym mamy do czynienia, jakie są założenia itd.

Albion Online to  gra MMO typu sandbox, która przenosi Cię do fantastycznego świata o zabarwieniu średniowiecza. W przeciwieństwie do konwencjonalnych MMO, w Albion Online nie musisz wybrać ani klasy, ani żadnej roli. Wynikną one z posiadanych przez Ciebie przedmiotów. Oznacza to, że możesz być wojownikiem z magiczną różdżką lub magiem w stalowej zbroi. Nie musisz się też definiować poprzez uzbrojenie. W świecie Albionu możesz być farmerem, rzemieślnikiem lub najemnikiem. Stworzyliśmy świat, w którym każdy znajdzie miejsce dla siebie. Stanowił będzie niewielki trybik ogromnej machiny.


Na jakich platformach dostępna jest Albion Online?

Po pierwsze: Albion Online zostało stworzone jako pełnowartościowa gra MMO na PC. Od samego początku mieliśmy jednak taką wizję, by można było w nią grać także na mobilnych tabletach oraz w systemach Linux i Mac. Mobilne sprzęty stanowią, w naszym rozumieniu, uzupełnienie, a nie konkurencję dla komputera. Zbieraj i kuj przy śniadaniu na tablecie, a ruszaj na wielkie bitwy na komputerze – wszystko tą samą postacią w tym samym świecie. Graj, gdzie chcesz i jak chcesz.


Na wszystkich platformach dostępne są dokładnie te same opcje i rozwiązania?

Owszem. Na wszystkich platformach jest to ta sama gra z tymi samymi funkcjami. Ten sam serwer i ten sam świat. Tylko interfejs użytkownika będzie się różnić, aby zapewnić największy komfort na każdorazowej platformie.


Dane pomiędzy poszczególnymi edycjami będą oczywiście aktualizowane w czasie rzeczywistym?

Zgadza się.


Czy na platformach przenośnych jest/będzie klient, czy zabawa będzie toczyć się w przeglądarce?

Aby grać w Albion Online, należy na każdej platformie ściągnąć klienta. Zrezygnowaliśmy z wersji w przeglądarce, ponieważ idzie ona w parze ze zbyt wieloma ograniczeniami, z powodu których ucierpiałyby pozostałe wersje.


Gra jest nieustannie rozbudowywana, co najbardziej zmieniło się od momentu ostatnich testów alfa?

Od ostatnich testów alfa powiększyliśmy wielokrotnie świat, który już podczas testów alfa sprawiał wrażenie ogromnego i zachęcał do poznania. Dodaliśmy wiele nowych frakcji i potworów, a w lochach roi się teraz od specjalnych bossów.


Która zmiana lub nowość sprawiła projektantom i programistom najwięcej problemów?

Myślę, że balansowanie walk. W Albion Online istnieją setki broni, które można łączyć ze sobą na wszystkie sposoby. Do tego na każdą broń można rzucić magiczne zaklęcie, co daje bardzo szerokie pole do popisu. Sprawdzenie, jak współgrają ze sobą wszystkie te bronie, było wielkim wyzwaniem.


Na jakim silniku graficznym działa Albion Online? Autorskim czy 3rd party?

Albion Online działa na Unity. To umożliwia nam obsługę wszystkich platform przy pomocy jednego systemu.


Czy w ostatnich miesiącach musieliście zmienić całkowicie jakiś istotny element gry? Zupełnie go przebudowując?

Nie ma takiej mechaniki, którą byśmy całkiem usunęli. Doszło jednakże do dalekosiężnych poprawek w systemie walki. Teraz trzeba wykazać dużo więcej umiejętności, aby pokonać innego gracza. Orientowaliśmy się przy tym na takich grach jak LOL lub DOTA.


Ekonomia wciąż jest kluczowa, to gracze za nią odpowiadają? Nie będziecie w nic ingerować?

Nie, od samego początku oddanie gospodarki w ręce graczy było naszym celem. Prawie wszystkie przedmioty i budynki są wykonywane/budowane przez graczy, a potem sprzedawane na rynku. Również ceny rynkowe zależą – podobnie jak w rzeczywistej gospodarce – od popytu i podaży. A ponieważ rynki w Albion Online mają lokalny charakter, handlarz może kupować towary w jednym mieście, aby potem  sprzedać je z zyskiem w drugim.


Czy jesteś w stanie opowiedzieć coś na temat mikrotransakcji?

Będziemy pracować z modelem premium, który można uzyskać za stałą miesięczną opłatę. Oferuje on bonusy na różne rzeczy, takie jak szybsze wytwarzanie przedmiotów lub zbieranie. Szczególna cecha tego systemu polega na tym, że można go zakupić bez problemów za walutę gry – o ile, rzecz jasna, zainwestowało się wystarczająco czasu i pracy.


Jakie frakcje występują w grze, czy gracz może do nich przynależeć?

Mamy w grze pięć podstawowych frakcji, są to Królewskie Siły Ekspedycyjne, Apostołowie Morgany, Heretycy, Stróże Albionu, Nieumarli i Demony Piekieł. Gracz może podjąć się zleceń dowolnej frakcji i przez to zwiększać jej reputację. Za specjalne zasługi przysługują wyjątkowe, niepowtarzalne zbroje frakcji – są one bardzo rzadkie i cenne. Każdy zawsze przy tym sam decyduje, dla kogo chce pracować. Można też zmienić zleceniodawcę.


W Albion Online jest mnóstwo budynków. Da się z nich tworzyć nawet niewielkie osady, czy będą one żyć nawet gdy gracz będzie niezalogowany?

Tak, w gospodarce, której motorem są gracze, każdy budynek ma jakieś znaczenie. Mogę na przykład wybudować w jakimś mieście kuźnię, a potem udostępnić ją za opłatą innemu graczowi. W obecnej becie mogliśmy zaobserwować, że niektórzy gracze zdążyli się już nieźle wzbogacić w taki sposób.


Jak długo potrwają obecne testy beta?

Testy beta potrwają kilka miesięcy. Dokładna data ich zakończenia zależy od tego, jak dalece będziemy zadowoleni z gry. Chcemy wydać gotowy produkt.


Planujecie otwarte testy?

To zależy od tego, jak dalece będziemy zadowoleni z gry.


No i co najważniejsze, kiedy debiut wersji finalnej, macie już jakieś plany?

Albion Online ukaże się w 2016 roku. Nie ma jeszcze dokładnej daty, bo zależy ona od rozwoju testów beta.


Na tym byśmy zakończyli. Jeśli mielibyście jakieś dodatkowe pytania do deweloperów, tudzież naszego rozmówcy, Szymona, to koniecznie dajcie znać w komentarzach. Postaramy się je przekazać gdzie trzeba, a po otrzymaniu odpowiedzi, zaktualizujemy niniejszy artykuł.

Sprawdź także:

Albion Online

Premiera: 17 lipca 2017
PC

Albion Online to przedstawiciel niezwykle popularnego gatunku MMORPG. Producenci, chcąc maksymalnie poszerzyć grono grających, zdecydowali się wybrać model free-to-play, ...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosamdep50   @   11:55, 02.12.2015
Z zainteresowaniem obserwowałam rozwój prac nad tą grą - bardzo podoba mi się koncepcja dużego otwartego świata oraz "oddanie gospodarki całkowicie w ręce Graczy". ;)
Nie skończyłam Ekonomii, bo poległam na statystyce ;) ale jest to nadal moje główne zainteresowanie, obserwacja jak w wirtualnym świecie działa prawo popytu i podaży, była by dla mnie niezwykle interesująca.
Ale po ostatnich, bardziej już konkretnych zapowiedziach i pokazanych materiałach, wiem już, że to kolejna gra nie dla mnie, niestety.

Coś, czego najbardziej nie lubię w grach MMO to PvP. A coś czego wręcz nienawidzę, to PvP BEZ mojej zgody.
Napadanie karawan na drogach z pewnością będzie zabawne dla facetów, pewnie nieco bardziej dla tych w kompleksami z reala Dumny
Dla mnie to pomysł rodem prosto z Piekła Gier i z wielkim żalem odrzucam wszelką myśl o zajrzeniu nawet na krótko do tak pomyślanej gry. Smutny

No i nadal czekam z utęsknieniem na grę MMO DLA KOBIET.
Z otwartym, pięknym światem, z mobami w trzech "kolorach" (wrogie, obojętne, przyjazne), z NPCami opowiadającymi ciekawe historie i zlecającymi zadania, oraz z Graczami, którzy NIE CHCĄ mnie zabić. Dumny
0 kudosLysander   @   19:35, 03.12.2015
"Napadanie karawan na drogach z pewnością będzie zabawne dla facetów, pewnie nieco bardziej dla tych w kompleksami z reala "

Co w tym zabawnego? To niema być zabawne, tylko być kolejnym sposobem na wzbogacenie się. Tak jak kowal kuje, wojownik morduje potwory, a biznesmen prowadzi swoje interesy, tak samo zbiry zdobywają informacje o bogatszych karawanach i organizują na nie zasadzki. O to chodzi w tej grze - o dowolność w wyborze swojej "ścieżki życiowej".

A Tobie polecam World of Fishing czy Fishing Hero.
0 kudosamdep50   @   22:43, 13.12.2015
A mnie się wydawało, że gry to ma być rozrywka, odskocznia od realnego świata... Dumny Innymi słowy, ma to być w mniejszym lub większym stopniu zabawne. ;)

Z pewnością nie zamierzam podchodzić do gry tak, jak do realnego życia, a wzbogacanie się poprzez PvP dla mnie jest pomysłem nie do przyjęcia.

Za bardzo antywychowawcze to jest, a w gry MMO gra dużo dzieci w różnym wieku, które nie powinny się uczyć, że można się wzbogacić cudzym kosztem.

A co do polecanych gier - łowienie ryb to też rozrywka dla facetów. Dumny ;)