Pytajnik z gry Watch_Dogs
Najnowszy projekt firmy Ubisoft - wyczekiwane od dwóch lat Watch_Dogs jest już na półkach sklepowych. Część graczy na pewno tytuł ograło, część jednak wciąż czeka, rozważając wydanie ciężko zarobionych pieniędzy. Jeśli nasza recenzja nie rozwiała wątpliwości, to przygotowaliśmy jeszcze jeden materiał. Tym razem z serii „Pytajnik”. O co w nim chodzi? Ano zebraliśmy po prostu najciekawsze pytania, które mieliście na temat projektu, a poniżej znajdziecie odpowiedzi. Zaczynajmy!
Kilka pierwszych pytań zadaje czytelnik o pseudonimie EziovonKozer. Na początek chce on wiedzieć jak długie jest Watch_Dogs i jak wygląda średnia z tych konkretniejszych misji. Jeśli chodzi o cały wątek fabularny, to jego przejście wymaga około 15-20 godzin, zależnie od tego, czy na każdą akcję wpadamy z bronią w ręku, czy może staramy się raczej realizować zlecenia po cichu, skradając się – niczym haker, a nie komandos. Średnia długość misji, to dość trudne zagadnienie, ale jeśli koniecznie muszę coś wyliczyć, to powiedziałbym, że około 30 minut wystarczy na większość fabularnych zadań.
Kolejne pytanie od tego samego czytelnika dotyczy hakowania, a konkretnie jak ono wygląda. Już wyjaśniam. Proceder włamywania się rozwiązany został na dwa sposoby. Pierwszy to po prostu wykorzystanie profilera. Włączamy go w „swoim” smartfonie, a następnie, widząc możliwość hakowania czegoś, przytrzymujemy na chwilę odpowiedni przycisk. Po około sekundzie mamy już dostęp do informacji na temat osoby, którą chcemy inwigilować, albo przedmiotu, z którego chcemy wyciągnąć jakieś konkrety. Całość jest banalnie prosta. Nieco bardziej skomplikowane jest łamanie systemów zabezpieczeń. Wówczas włącza się mini-gierka, polegająca na tym, aby doprowadzić sygnał do specjalnych węzłów. Gdy to zrobimy, węzeł możemy otworzyć, przepuszczając sygnał dalej. Finalnie docieramy nim do ostatniego węzła, otrzymując dostęp do hakowanego systemu. Czasem schematy są łatwiejsze, czasem trudniejsze. Niektóre są też dodatkowo zabezpieczone zaporą (firewallem), który wymusza na nas szybkie włamywanie się.
Trzecie pytanie od EziovonKozer dotyczy postaci głównego bohatera, Aidena. Czytelnik chce wiedzieć, czy jest on płytki. Miło mi poinformować, że nie. Nasze wirtualne alter ego jest ciekawie skonstruowane. Ubisoft wykreował herosa charyzmatycznego i charakterystycznego. Łatwo go zapamiętać i powiedziałbym, że jest on dość życiowy, czyli można się z nim utożsamić. Ostatnie, czwarte pytanie od tej samej osoby dotyczy systemu strzelania. EziovonKozer chce wiedzieć czy jest on dobry. W mojej ocenie, jak najbardziej. Można się bowiem skrywać, każda broń strzela nieco inaczej, są też specjalne gadżety, jak np. wabik, czy zdalnie detonowana bomba. Dzięki temu można przeprowadzać bardzo fajne, pełne dynamiki akcje.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler