I Love Gaming #5 – Moje pierwsze spojrzenie na Nintendo 3DS


Antares @ 11:47 24.03.2011
Jerzy "Antares" Bartoszewicz

Na wstępie pragnę Wam gorąco podziękować za żywą dyskusję i pozytywne reakcje wyrażane w komentarzach pod moim ostatnim felietonem z cyklu. Tym razem przygotowałem coś specjalnego: wrażenia z testowania najnowszej konsoli Nintendo, czyli 3DS oraz krótki wywiad, który przeprowadziłem z panią Beatą Dudzic- przedstawicielką firmy Stadlbauer, będącej oficjalnym dystrybutorem produktów japońskiego giganta w Polsce.

Na wstępie pragnę Wam gorąco podziękować za żywą dyskusję i pozytywne reakcje wyrażane w komentarzach pod moim ostatnim felietonem z cyklu. Tym razem przygotowałem coś specjalnego: wrażenia z testowania najnowszej konsoli Nintendo, czyli 3DS oraz krótki wywiad, który przeprowadziłem z panią Beatą Dudzic- przedstawicielką firmy Stadlbauer, będącej oficjalnym dystrybutorem produktów japońskiego giganta w Polsce. Pani Beata zajmuje się marketingiem Nintendo w naszym nadwiślańskim kraju i zgodziła się odpowiedzieć na kilka pytań, które zrodziły się w mej głowie podczas sprawdzania możliwości nowego dzieła wielkiego N. Słowo „dzieło” nie jest w tym przypadku przesadzone i z przyjemnością śpieszę z wyjaśnieniami dlaczego tak uważam.



Gdy wiosną ubiegłego roku pojawiły się pierwsze plotki na temat 3DS nie mogłem uwierzyć w to, co czytam – informacje te przypominały raczej scenariusz filmu Sci-Fi. Z drugiej strony wiedziałem, że znakomita sprzedaż konsoli Wii, która urzekła mnie zastosowanymi rozwiązaniami tak, jak wcześniej zrobił to NDS, zapewniła japońskiemu gigantowi dostateczne podłoże finansowe, by inwestować w coś tak przyszłościowego. Targi E3 zatrzęsły całą branżą – oto technologia 3D, w kieszeni, bez potrzeby zakładania okularów. Poczułem się tak, jakbym znowu był małym chłopcem, który marzył o posiadaniu dużego Game Boya z monochromatycznym ekranem. Dnia 19 marca mogłem skonfrontować swoją fascynację nowym produktem Nintendo z rzeczywistością przy okazji imprezy „Nintendo BMX Day 2011”.


Sprawdź także:
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   12:06, 24.03.2011
W 3DSie fajny bajer wymyślili typu te karty promocyjne które mamy do naszych mini gierek, dosyć fajnie to w praniu wychodzi szkoda że to są takie gierki tylko aby pokazać pewne możliwości konsoli i są one na góra 30-45min.
0 kudosAntares   @   13:24, 24.03.2011
Fakt, ale biorąc pod uwagę, że otrzymujemy je gratis wraz z konsolą, jest to bardzo miły gest. Mam nadzieję, że Nintendo nie porzuci pomysłu i w aktualizacjach oprogramowania będzie dodawać nowe gry - karty moglibyśmy sobie drukować sami Uśmiech
0 kudosRavnarr   @   14:34, 24.03.2011
Ciekawe, bardzo ciekawe. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz - mianowicie, czy aby efekt 3D był najlepszej jakości, konsola musi pewnie spoczywać na jakimś stałym podłożu? Co z graniem w trzęsącym się autobusie, czy pociągu? I w związku z tym, ile wytrzymuje bateria? Dużo tych niewiadomych jak dla mnie, jak na tak wysoką cenę konsoli.
0 kudosRavnarr   @   15:09, 24.03.2011
Ło matko, ile czytania... Hmm, trochę krótki ten czas działania. Nie spodziewałem się oczywiście jakichś 24 godzin, czy cuś, ale liczyłem na co najmniej 7 godzin...
0 kudosAntares   @   16:26, 24.03.2011
@Zomo
Specjalnie nie komentowałem namiotu i otoczki, żeby nie dodawać kolejnej strony artykułu. Wypowiem się zatem tutaj, skoro przytoczyłeś filmik Qam'a (nomen omen współpracował kiedyś z MG i chodzimy na jedną uczelnię ;) ) Faktycznie, wizualnie wyglądało to biednie, bo Nintendo dostało tylko mały namiocik, gdzie mogło wejść maksymalnie z 10 osób. Toteż później ustawiła się tam mała kolejka. Pojawili się jednak ludzie z branży, w tym Piotr Gnyp z Polygamii, któremu najwidoczniej na tyle spodobał się 3DS (widział go już wcześniej na zamkniętym pokazie), że postanowił przetestować go raz jeszcze. Natomiast połączenie klimatu gier Nintendo z imprezą BMXową uważam za pomysł udany; oba światy wbrew pozorom istnieją od lat bardzo blisko siebie, a dokładniej wokół gatunku muzyki nintendocore, będącego podgatunkiem hardcore-punk - bardzo popularnego wśród fanów tego sportu.

@Ravnarr - zgadzam się w kwestii pracy na baterii, niemniej pamiętajmy, że pierwszy model PSP też pod tym kątem nie zachwycał - z dyskiem UMD w napędzie starczało mocy na maksimum 6 godzin grania. Za dwa lata, Nintendo pewnie wypuści 3DS w wersji Pocket/Lite/Slim, ale nie jestem przekonany, czy chcę czekać tak długo ;) Zawsze można dokupić drugą baterię Dumny

Rozwieję natomiast twoje wątpliwości na temat efektu 3D - w przypadku "Samurai Warriors" faktycznie było krucho, ale to była wina samej gry. Podczas zabawy alternatywną rzeczywistością, zaprojektowaną przez speców z Nintendo, siłą rzeczy ruszałem konsolą i zmieniałem lekko kąt patrzenia, lecz efekt pozostawał widoczny bez zmian. Głębia 3D znika, gdy na ekran patrzy się z boku - ale szczerze mówiąc, nawet zwykły ekran LCD nie prezentuje się najlepiej gdy patrzymy nań w ten sposób. Na pewno nie jest to konsola, którą da się szpanować w towarzystwie gapiów - efekt 3D zobaczy co najwyżej ktoś stojący za nami ;) Granie na 3DS w środkach masowej komunikacji, nie powinno być zatem bardziej niewygodne niż w przypadku innych konsolek i telefonów. Inna sprawa, że nie wiadomo, czy po dłuższej partyjce z efektami "wstrząsowymi" nie dostalibyśmy zawrotów głowy.
0 kudosFox46   @   16:30, 24.03.2011
Jak dla mnie 3D w tej konsoli jest zbyteczne . Tylko dodatkowy bajer dzięki któremu konsola jest droższa nic więcej. W najbliższym czasie będę miał okazje zagrać na 3D + Killzone 3 zoabczymy jak to wyjdzie w praniu i jak ja działam na te 3D a raczej mój organizm.
0 kudosAntares   @   16:38, 24.03.2011
Nie jest do końca takie zbyteczne i nie chodzi nawet o dyskomfort zakładania okularów 3D, czy ich cenę Uśmiech Klasyczne stereoskopowe 3D, które możemy zobaczyć w kinie, czy w domowych warunkach z odpowiednim telewizorem, zawsze lekko przyćmiewa kolory i ostrość. W przypadku ekranu 3DS nie ma tego problemu, bo to nasze oczy dokonują "korekty" obrazu, co przekłada się na widok głębi. Polecam przetestować efekt samemu - od początku byłem zafascynowany urządzeniem, ale miałem olbrzymie obawy względem wyświetlacza. Tymczasem okazało się, że były one bezpodstawne. Szkoda tylko, że nie prędko doczekamy się dużych telewizorów w tej technologii. Liczę jednak, że Sharp popracuje nad takimi matrycami i za kilka lat nie będą bardzo drogie Uśmiech
0 kudosbat2008kam   @   12:04, 26.03.2011
Kolejna platforma od Nintendo, na której 4/5 tytułów to jRPG w różnej postaci, po których normalny gracz (vide ja) dostaje szału... Co najgorsze, najlepiej zapowiadające się tytuły na to coś, to tylko zwykłe remaki (Ocarina of Time i MGS).

Mam nadzieję, że platforma pod względem gier nawiąże walkę z PSP2 i zaoferuje nam coś ponad ,,My Little Pony''.

A 3D to zbędny bajer moim zdaniem.
0 kudosSzajch   @   17:54, 28.03.2011
no ;p tak, tak bat, oczywiscie pomijasz fakt, iz jRPGi sa genialne ;p
0 kudosbat2008kam   @   18:51, 28.03.2011
Jeśli Zeldę zaliczyć to jRPG-ów, to owszem, są genialne. Każdy inny jRPG z miejsca ,,out''.
0 kudosRJ_romario   @   09:30, 28.09.2011
A czy tę konsolkę warto wybrać zamiast PSP czy jednak PSP lepsze. Pytam bo dzieciaki chcą jakąś przenośną konsolkę i nie mogą zdecydować którą. PS Vita raczej nie wchodzi w grę ze względu na cenę.
Dodaj Odpowiedź