I Love Gaming #5 – Moje pierwsze spojrzenie na Nintendo 3DS


Antares @ 11:47 24.03.2011
Jerzy "Antares" Bartoszewicz





Test nowej konsolki Nintendo oraz rozmowa z panią Beatą uświadczyły mnie w przekonaniu, że jesteśmy świadkami wydarzeń przełomowych nie tylko dla fanów Nintendo, ale i wszystkich graczy. Oto otrzymujemy konsolę przenośną, naszpikowaną technologią tylko w jednym celu – nieskrępowanej i czystej rozrywki. Ktoś złośliwy powiedział kiedyś „po co marnować technologię na ratowanie życia, róbmy gry wideo!” i ciężko się z tym nie zgodzić, patrząc na dzieło wielkiego N. Technologia jutra zajrzała do naszych domów celem uczynienia interaktywnego wideo czymś więcej, niż było kiedyś. Oczywiście zastosowane sztuczki nie uczynią typowo rozrywkowej gry dziełem sztuki. Lecz w rękach ambitnych twórców, to wspaniałe płótno jakim 3DS jest, może stać się obrazem nie tylko ciekawym, ale i głębokim. Wystarczy zagrać w Silent Hill: Shattered Memories na Wii, by zrozumieć, że nawet kontrolery ruchowe można wykorzystać do tego, by przejmujący psychologiczny thriller stał się jeszcze bardziej wyrazisty. Dzięki wymienionym przeze mnie funkcjom oraz wmontowanemu żyroskopowi, konsola 3DS może pójść o krok dalej. Wyobrażacie sobie poważną historię w stylu „Heavy Rain” umieszczoną w świecie, który przeplatałby się między fikcją, a alternatywną rzeczywistością? Technologicznie jest to możliwe dzięki wysiłkom inżynierów z Nintendo, teraz tylko zadziałać muszą uzdolnieni programiści.

Sprawdź także:
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   12:06, 24.03.2011
W 3DSie fajny bajer wymyślili typu te karty promocyjne które mamy do naszych mini gierek, dosyć fajnie to w praniu wychodzi szkoda że to są takie gierki tylko aby pokazać pewne możliwości konsoli i są one na góra 30-45min.
0 kudosAntares   @   13:24, 24.03.2011
Fakt, ale biorąc pod uwagę, że otrzymujemy je gratis wraz z konsolą, jest to bardzo miły gest. Mam nadzieję, że Nintendo nie porzuci pomysłu i w aktualizacjach oprogramowania będzie dodawać nowe gry - karty moglibyśmy sobie drukować sami Uśmiech
0 kudosRavnarr   @   14:34, 24.03.2011
Ciekawe, bardzo ciekawe. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz - mianowicie, czy aby efekt 3D był najlepszej jakości, konsola musi pewnie spoczywać na jakimś stałym podłożu? Co z graniem w trzęsącym się autobusie, czy pociągu? I w związku z tym, ile wytrzymuje bateria? Dużo tych niewiadomych jak dla mnie, jak na tak wysoką cenę konsoli.
0 kudosRavnarr   @   15:09, 24.03.2011
Ło matko, ile czytania... Hmm, trochę krótki ten czas działania. Nie spodziewałem się oczywiście jakichś 24 godzin, czy cuś, ale liczyłem na co najmniej 7 godzin...
0 kudosAntares   @   16:26, 24.03.2011
@Zomo
Specjalnie nie komentowałem namiotu i otoczki, żeby nie dodawać kolejnej strony artykułu. Wypowiem się zatem tutaj, skoro przytoczyłeś filmik Qam'a (nomen omen współpracował kiedyś z MG i chodzimy na jedną uczelnię ;) ) Faktycznie, wizualnie wyglądało to biednie, bo Nintendo dostało tylko mały namiocik, gdzie mogło wejść maksymalnie z 10 osób. Toteż później ustawiła się tam mała kolejka. Pojawili się jednak ludzie z branży, w tym Piotr Gnyp z Polygamii, któremu najwidoczniej na tyle spodobał się 3DS (widział go już wcześniej na zamkniętym pokazie), że postanowił przetestować go raz jeszcze. Natomiast połączenie klimatu gier Nintendo z imprezą BMXową uważam za pomysł udany; oba światy wbrew pozorom istnieją od lat bardzo blisko siebie, a dokładniej wokół gatunku muzyki nintendocore, będącego podgatunkiem hardcore-punk - bardzo popularnego wśród fanów tego sportu.

@Ravnarr - zgadzam się w kwestii pracy na baterii, niemniej pamiętajmy, że pierwszy model PSP też pod tym kątem nie zachwycał - z dyskiem UMD w napędzie starczało mocy na maksimum 6 godzin grania. Za dwa lata, Nintendo pewnie wypuści 3DS w wersji Pocket/Lite/Slim, ale nie jestem przekonany, czy chcę czekać tak długo ;) Zawsze można dokupić drugą baterię Dumny

Rozwieję natomiast twoje wątpliwości na temat efektu 3D - w przypadku "Samurai Warriors" faktycznie było krucho, ale to była wina samej gry. Podczas zabawy alternatywną rzeczywistością, zaprojektowaną przez speców z Nintendo, siłą rzeczy ruszałem konsolą i zmieniałem lekko kąt patrzenia, lecz efekt pozostawał widoczny bez zmian. Głębia 3D znika, gdy na ekran patrzy się z boku - ale szczerze mówiąc, nawet zwykły ekran LCD nie prezentuje się najlepiej gdy patrzymy nań w ten sposób. Na pewno nie jest to konsola, którą da się szpanować w towarzystwie gapiów - efekt 3D zobaczy co najwyżej ktoś stojący za nami ;) Granie na 3DS w środkach masowej komunikacji, nie powinno być zatem bardziej niewygodne niż w przypadku innych konsolek i telefonów. Inna sprawa, że nie wiadomo, czy po dłuższej partyjce z efektami "wstrząsowymi" nie dostalibyśmy zawrotów głowy.
0 kudosFox46   @   16:30, 24.03.2011
Jak dla mnie 3D w tej konsoli jest zbyteczne . Tylko dodatkowy bajer dzięki któremu konsola jest droższa nic więcej. W najbliższym czasie będę miał okazje zagrać na 3D + Killzone 3 zoabczymy jak to wyjdzie w praniu i jak ja działam na te 3D a raczej mój organizm.
0 kudosAntares   @   16:38, 24.03.2011
Nie jest do końca takie zbyteczne i nie chodzi nawet o dyskomfort zakładania okularów 3D, czy ich cenę Uśmiech Klasyczne stereoskopowe 3D, które możemy zobaczyć w kinie, czy w domowych warunkach z odpowiednim telewizorem, zawsze lekko przyćmiewa kolory i ostrość. W przypadku ekranu 3DS nie ma tego problemu, bo to nasze oczy dokonują "korekty" obrazu, co przekłada się na widok głębi. Polecam przetestować efekt samemu - od początku byłem zafascynowany urządzeniem, ale miałem olbrzymie obawy względem wyświetlacza. Tymczasem okazało się, że były one bezpodstawne. Szkoda tylko, że nie prędko doczekamy się dużych telewizorów w tej technologii. Liczę jednak, że Sharp popracuje nad takimi matrycami i za kilka lat nie będą bardzo drogie Uśmiech
0 kudosbat2008kam   @   12:04, 26.03.2011
Kolejna platforma od Nintendo, na której 4/5 tytułów to jRPG w różnej postaci, po których normalny gracz (vide ja) dostaje szału... Co najgorsze, najlepiej zapowiadające się tytuły na to coś, to tylko zwykłe remaki (Ocarina of Time i MGS).

Mam nadzieję, że platforma pod względem gier nawiąże walkę z PSP2 i zaoferuje nam coś ponad ,,My Little Pony''.

A 3D to zbędny bajer moim zdaniem.
0 kudosSzajch   @   17:54, 28.03.2011
no ;p tak, tak bat, oczywiscie pomijasz fakt, iz jRPGi sa genialne ;p
0 kudosbat2008kam   @   18:51, 28.03.2011
Jeśli Zeldę zaliczyć to jRPG-ów, to owszem, są genialne. Każdy inny jRPG z miejsca ,,out''.
0 kudosRJ_romario   @   09:30, 28.09.2011
A czy tę konsolkę warto wybrać zamiast PSP czy jednak PSP lepsze. Pytam bo dzieciaki chcą jakąś przenośną konsolkę i nie mogą zdecydować którą. PS Vita raczej nie wchodzi w grę ze względu na cenę.
Dodaj Odpowiedź