Poradnik do Divinity II: Ego Draconis (PC)
Raaistlin @ 21:52 02.11.2009
Wojciech "Raaistlin" Onyśków
Zadanie: Papierkowy ślad
Lovis da Ci klucz do świątyni Maxosa. Jest to jednak teren zamieszkały przez potężne istoty, dlatego będziesz musiał zdobyć trochę doświadczenia, wykonując inne zadania. Gdy już nadejdzie moment, w którym zapuścisz się na teren świątyni, spotkasz Rhode. Rozpozna ona w Tobie Smoczego Rycerza, tak więc będziesz musiał ją zgładzić.
Zadanie: Zagubiona Dusza
Lovis poprosił Cię o odzyskanie jego duszy, więzionej przez Amduzjasza. Zamieszkuje on świątynię Maxosa. Po rozmowie z duchem Abalamem (jak do niego się dostać, przeczytasz z opisu przejścia świątyni) dowiesz się, iż Lovis w rzeczywistości był brutalnym tyranem. Już teraz musisz opowiedzieć się, czy chcesz uratować duszę Lovisa, czy może zniszczyć ją na ołtarzu. Jeśli opowiesz się za Lovisem, będziesz zmuszony stoczyć walkę z duchami.
Zadanie: Z zimną krwią
Quest jest dostępny jedynie, gdy zdecydujesz się zniszczyć kamień duszy Lovisa. Musisz go odebrać Amduzjaszowi i zniszczyć na ołtarzu.
Zagadki we wnętrzu świątyni:
Aby otworzyć drzwi do wnętrza świątyni, musisz dotknąć prawej urny, stojącej przed drzwiami.
W środku musisz rozwiązać 3 zagadki, aby uaktywnić teleport. Pierwsza z nich, znajdująca się za lewymi drzwiami polega na dotknięciu przedmiotu, który nie jest wykonany ze złota. W tym konkretnym przypadku jest to dynia.
Zagadka na wprost polega na odnalezieniu różnicy pomiędzy dwoma stronami symetrycznej komnaty. Jest nią kubek stojący na gzymsie po lewej stronie. Trzecie zadanie, najbardziej irytujące, polega na dostaniu się na górę i przełączeniu dźwigni. Skacz od jednej platformy do drugiej, aż w końcu uruchomisz teleport.
Dostań się nim do 3 dźwigni, którymi musisz ustawić odpowiedni poziom kolejnych platform. Ostatni krok jest już prostszy, wystarczy poskakać po zbudowanym moście i osiągnąć cel. W sali głównej właśnie uaktywnił się portal. Korzystając z niego, przeniesiesz się do 4 komnat połączonych korytarzem. W dwóch z nich znajdują się fałszywe ściany, za którymi znajdziesz dźwignie otwierające główne wrota. Lokalizacje ukrytych pomieszczeń zostały zaznaczone na mapie(x).
Zadanie: Historia dwóch tomów
Duch bibliotekarza poprosił nas o odnalezienie pierwszego tomu Orbis Arcesso. Twierdzi, iż księga znajduje się gdzieś na terenie świątyni. Jak ją znaleźć, przeczytasz w opisie zadania Już nie smok. Oddaj książkę Bibliotekarzowi.
Zadanie: Już nie smok
Korzystając z książki znajdującej się na dole, dowiemy się, iż w pomieszczeniach tych uwięziony został Amduzjasz w smoczej formie. Jak nie trudno się domyślić, naszym zadaniem jest jego eksterminacja. Jednak jest to niemożliwe, dopóki znajduje się pod smoczą postacią. Wychodząc z biblioteki, udaj się w lewo, znajdziesz 4 grobowce. Z miejsca spoczynku Benedykta zabierz dziennik. Klucz leżący na grobie otwiera skrzynię znajdującą się w tym samym pomieszczeniu. Z grobu Fendrela zabierz jego pamiętnik oraz kawałek książki Maxosa. Z grobowca Francisa zabierz pamiętnik. Udaj się do grobu Amduzjasza, tam dotknij księgi, a odkryjesz tajemną skrytkę. Zabierz fiolkę z krwią i klucz, którym otworzysz skrzynię znajdującą się w sali pod schodami. W środku będzie Orbis Arcesso. Udaj się teraz do sali tronowej, gdzie lata Amduzjasz. Dobiegnij do tronu i szybko podnieś smocze łuski. Teraz użyj Orbis Arcesso, aby odczytać zaklęcie. Zmieszane smocze łuski ze smoczą krwią przemienią Twojego oponenta w człowieka. Po krótkiej rozmowie szybko dobiegnij do Amduzjasza, gdyż jest on silny tylko w walce dystansowej. Kilka szybkich ciosów powinno załatwić sprawę. Zejdź drogą, która wcześniej była zablokowana. Ujrzysz Damiana, który na pożegnanie zostawi Ci dwóch swoich strażników. Zabij ich i wejdź w portal.
poprzedni rozdziałnastępny rozdział
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler