Kurs: Wyspa Skarbów (PC)

ObserwujMam (10)Gram (3)Ukończone (2)Kupię (5)

Poradnik do Kurs: Wyspa Skarbów (PC)


Ogidogi @ 19:57 16.12.2007
Jerzy "Ogidogi" Kościelny
Komputery oraz gry interesują mnie od wielu lat. Nie mam konkretnych upodobań co do gatunków gier, jednak są tytuły których nie jestem w stanie strawić.

Idąc dalej wskazówkami, jakie zostawił Ci długi John, kieruj swe kroki z powrotem do jaskini w kształcie czaszki. Zaraz przed nią, zauważysz drzewo. Użyj na nim noża i do stojącego koło niego pojemniczka, nabierz żywicy.



Wejdź do środka jaskini, przesuń drewno z lewej strony na miejsce, gdzie można rozpalić ognisko. Teraz połącz ze sobą krzesiwo z pakułą, dzięki czemu zyskasz coś na kształt zapalniczki. Rozpal nią ognisko i podgrzej żywice. Tak przyrządzonym klejem, napraw pękniętą figurkę. Postaw ją naprzeciwko tej drugiej i patrz gdzie padają cienie.



Teraz młotkiem uderzaj w kwadraty na których widnieją kolejno: hak, proteza, nóż i pistolet. Po prawidłowo „wbitej” kolejności, otworzy się sekretny schowek, z którego zabierz drugi, barani róg. Zatrąbisz również i na nim, co zaowocuje spadnięciem szkieletu przy bramie, do której teraz musisz się udać. Zanim to zrobisz, zabierz jeszcze figurki.



Koło szkieletu leży zepsuty zegarek(1), szklane oko(2), hak(3), oraz kawałek materiału(4), zabierz wszystkie te rzeczy. Teraz skieruj swój wzrok w górę i śpiewaj z papugą: „Piją na zdrowie, resztę czart uczyni....”, „Majtek zdechł, gdy bosak nań spadł, A bosman, kiedy w zwrocie handszpaka zjadł”, „Kuk na gardle sińce miał, że fest, Palców dziesięć odciśniętych na nim jest”, „ Z całej załogi nie został nawet duch, Choć wypłynęło ich czterdziestu dwóch!”. Po tak odśpiewanym hymnie piratów, ptaszek zrzuci Ci woreczek z kasą. Podnieś go i obróć się za siebie. Przy pomocy haka, otwórz schowek. W środku znajduje się waga, na której użyj woreczka z pieniędzmi.



Połóż na odważniku 2 x 28, 2 x 23, 1 x 5 i 2 x 1. Otrzymasz wtedy 109 szylingów, w postaci siedmiu monet, które symbolizują góry, lasy, morza – słynne powiedzenie. Kiedy krata się podniesie, zabierz pochodnię, widoczną po lewej. Zanurz ją w żywicy, wstaw na miejsce z którego ją zabrałeś i podpal przy pomocy „zapalniczki”. Cała droga zostanie oświetlona, jednak Ty, wróć nad morze – dokładnie w miejsce gdzie znalazłeś muszelkę i pióra. Napełnij hełm słona wodą, po czym, przy którymś z rozpalonych ognisk, przeprowadź proces krystalizacji – odparuj wodę. Z otrzymaną w ten sposób solą, śmiało idź przez rozświetlony tunel. Sól tą wsyp do miski, leżącej na pieńku, zaraz przy zagrodzie dla barana. Udaj się do miejsca, gdzie widać kraty – mijając po drodze pułapkę. Zaproponuj zwierzakowi pyszną sól, dzięki czemu znajdzie się on zamknięty w zagrodzie. Przy pomocy nożyc, przystrzyż mu co nieco, a zobaczysz dalszą część mapy wraz z podpowiedziami.



Idź do miejsca, gdzie otworzona została krata i dostępne stały się miecze.

poprzedni rozdziałnastępny rozdział
Screeny z Kurs: Wyspa Skarbów (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):