Poradnik do Dreamfall: The Longest Journey (PC)
Ogidogi @ 18:29 05.11.2006
Komputery oraz gry interesują mnie od wielu lat. Nie mam konkretnych upodobań co do gatunków gier, jednak są tytuły których nie jestem w stanie strawić.
Jerzy "Ogidogi" Kościelny
Zoe Castillo
Jest to dość dziwne, ale musisz po prostu iść do ciemnego domku i przyglądać się temu co się wydarzy.
Ockniesz się gdzieś.... pod ziemią. Idąc prosto natrafisz na dwóch gnomów, z którymi musisz się rozprawić. Kiedy to załatwisz, zabierz świecące jajo z widocznej nad brzegiem latarni, po czym idź dalej. Po prawej stronie zauważysz olbrzymie koło młyńskie. Wyjdź po schodach, a trafisz do dziwnego panelu kontrolnego. Użyj na nim jaja a następnie rusz koło.
Dzięki temu uruchomisz mechanizm. Zabierz świecidełko i podejdź do koła. Chwytając sie go, zostaniesz wytransportowany na samą górę. Tu próba przejścia po deskach, zakończy się ich rozleceniem. Aby dostać się na drugą stronę, musisz przeskoczyć nad dziurą. Zauważysz za pewne bardzo długą drabinę, po której wyjdź na samą górę. Brnij w głąb jaskini, aż dojdziesz do ściany, która na pierwszy rzut oka jest normalna. Przyjrzyj się jej jednak z bliska, używając jaja jako latarki. Twoim oczom ukażą się nuty.
Zagraj kombinację 1, 2, 1, 3. Otworzy się tajemnicze przejście, przez które bez chwili zawahania przejdź. Znajdziesz się w piwnicy karczmy, w Markurii. Kopnij dwa razy w drzwi stojące na wprost, aby dostać się do spiżarni. Z niej schodami na górę i już będziesz w knajpie. Pogadaj z Benrim, kobieta skieruje Cię do Ślepego Boba. Facet siedzi zaraz po lewej stronie, kiedy wyjdziesz z gospody. Podejdź do niego i porozmawiaj z nim. Aby udzielić Ci informacji, musi się napić grzanego wina z przyprawami pani Mullins. Wróć do gospody i poproś o wino. Niestety kobiecie skończyły się przyprawy i będziesz musiał je zdobyć. Wyjdź z gospody i leć w lewo. Kiedy dojdziesz do wieży, skręć pomiędzy dwoma strażnikami w prawo i idź w dół. Dojdziesz do dzielnicy handlowej. Na samym dole po lewej stronie znajduje się stragan z przyprawami.
Jest tylko jeden mały problem – nie ma na nim żadnych przypraw, gdyż wóz z dostawą utknął w dzielnicy złodziei. Wracaj przed knajpę, jednak nie wchodź do niej, a idź prosto. Miń kolejnego strażnika, aby po chwili ujrzeć zdenerwowanego faceta, stojącego koło wozu.
Porozmawiaj z nim i przekonaj go aby dał Ci przyprawy, z którymi wróć do kupca. Ten z kolei wydzieli Ci odpowiednią porcję, dzięki której Benrim będzie mogła przygotować pyszne wino. Wracaj do gospody, podejdź do kotła z winem. Dodaj do niego przyprawy i nalej nieco do naczynia stojącego po prawej stronie.
Nowo nabyty trunek podaruj Bobowi, dzięki czemu dowiesz się jak dotrzeć do Stukniętej Klary. Leć więc do targu i podejdź do straganu z zupą. Zaraz za nim znajduje się brama, którą przejdź i idź do prosto aż spotkasz wariatkę. Ponieważ kobieta straciła zwierzaka, nic Ci nie powie. Wróć na targ i stań koło wejścia w jedną z uliczek, której pilnuje strażnik. Kiedy duże zwierze zasłoni Cię, prześlizgnij się do alejki i uwolnij małego. Wróć do Klary. Po krótkiej rozmowie dowiesz się, że Magda to ta kobieta, która stoi przy straganie z zupą. Porozmawiaj z nią, kiedy skończysz podejdzie do Ciebie chłopak którego widziałeś w gospodzie. Po krótkiej rozmowie i zapewnieniach, podążaj za nim. Teraz obejrzyj animację...
Kian Alvane
Pokonaj trzech przeciwników w walce, po czym podejdź do swojego nauczyciela. Waszą rozmowę przerwie mała dziewczynka, która wezwie Cie przed oblicze Rady Szóstki. Idź za nią i otwórz olbrzymie drzwi. Przysłuchaj się jaką masz misję do spełnienia. Wróć na plac i porozmawiaj jeszcze raz z trenerem.
Zoe Castillo
Po przebudzeniu, porozmawiaj z Charilem. Wyjdziesz na zewnątrz i w pewnym momencie zadzwoni do Ciebie Liv. Pojedziesz do Japonii dość nowoczesnym środkiem lokomocji.
April Ryan
Porozmawiaj ze wszystkimi towarzyszami, po czym opuść gospodę. Skieruj się na plac na którym stoi wielka wieża. Zauważysz olbrzymie rusztowanie. Obejdź je po cichu i zajdź od tyłu strażnika.
Walnij go z pięści po czym wyjdź na samą górę. Przez uchylone drzwi podsłuchaj rozmowę kobiety z Prorokiem. Odzyskawszy kontrolę idź w kierunku gospody. Po chwili zauważysz, że wieżę opuścił tajemniczy mężczyzna w kapturze. Śledź go, aż dotrzesz do baru. Niestety nie ma po nim ani śladu, nikt też gościa nie widział. Zejdź więc do piwnicy i wskocz za nim w magiczne przejście.poprzedni rozdziałnastępny rozdział
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler