Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata (PC)

ObserwujMam (144)Gram (52)Ukończone (36)Kupię (11)

Poradnik do Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata (PC)


Little Horror @ 12:32 07.09.2006

Hoover ma dość dowodów w ręku aby zrobić porządek z Ezoterycznym Porządkiem Dagona. Frontalny atak na ich siedzibę zatrzymał się w miejscu. Agenci którzy docierają do wejścia rezydencji popadają w szaleństwo. Hoover przypomniał sobie o starych przemytniczych tunelach, które mogą być użyteczne. Zgadnij kto ma się zająć atakiem z tej pozycji... Etap rozpoczynasz nad brzegiem zamarzniętej rzeki.



Biegnij za sierżantem Samem Carterem. Przy wodospadzie spuść się na linie. Teraz musisz bardzo uważać, gdyż kra jest bardzo krucha. Poruszaj się tylko po jasnych obszarach, aż dojdziesz do wąskiego kanionu gdzie znajdziesz symbol Starszych Bogów. Na końcu drogi spotkasz szeregowego Joe Parkera. Odnalazł on wejście do starego tunelu przemytników, ale drzwi skute są lodem. Podnieś apteczkę i użyj leżącego przy wejściu miotacza ognia, aby stopić lód. Parker nieostrożnie podejdzie do drzwi i zostanie wciągnięty do środka.

Wejdź do tunelu. Po chwili drogę zastąpi Ci przerażająca kreatura. To pomniejszy pomiot Cthulhu. Nawet nie próbuj do niego strzelać, tylko cofaj się do wejścia. Gdy potwór stanie w drzwiach ponownie użyj miotacza. Podążaj tunelem, po chwili dojdziesz do zwłok Parkera. Zabierz dynamit (chunk of dynamite) i idź dalej aż do odgałęzienia po lewej. Znajdują się tu cele, w jednej z nich siedzi Mackey. Na końcu korytarza znajdziesz karabin M1 i oraz klucz (bronze key). W jednej z cel znajdziesz też symbol Starszych Bogów i amunicję. Wróć do głównego tunelu.



Uwaga, znajdziesz tu drapieżne rozgwiazdy, których działanie nieodparcie przypomina atak facehuggera z filmu "Alien". Przy beczkach z rumem połóż dynamit i schowaj się w niszy tuż obok. Po wybuchu droga do rezydencji stoi dla Ciebie otworem. Wejdź schodami na górę. W korytarzu wejdź do pierwszych drzwi po prawej. Z jadalni zabierz apteczkę, nóż i przesuń szafę biblioteczną, a zdobędziesz dostęp do ukrytego korytarza z apteczkami. Dzięki temu ukrytemu przejściu będziesz mógł od zaatakować od tyłu przeciwników i przy okazji przećwiczyć ciche zabijanie za pomocą noża. Wejdź do pomieszczenia za jadalnią (wejście od strony głównego halu). W biurze odblokuj dwoje drzwi i zabierz zardzewiały klucz (rusty old key). Zauważ dwoje drzwi osłonięte barierami mocy. Obok tych z niebieską barierą znajduje się tabliczka ze starożytnym tekstem. Użyj Księgi Dagona aby ją odczytać. Drzwi za żółtą barierą to główne wejście do rezydencji. To właśnie dlatego ludzie Hoovera nie mogą dostać się do środka.

Wróć do pierwszego korytarza i za pomocą zardzerwiałego klucza otwórz zamknięte drzwi tuż przy wejściu. W magazynku znajdziesz amunicję, symbol do zapisu i drabinę prowadzącą w górę. Wejdź na górę i zbadaj pomieszczenia po bokach korytarza. W jednym z nich znajdziesz dubeltówkę i mechanizm którego na razie nie ruszaj, a w drugim kolejne drzwi osłonięte niebieskim polem siłowym. Na końcu korytarza drzwi prowadzą do pomieszczenia w którym znajduje się portal prowadzący w... ścianę.



Przejdź przez drzwi a znajdziesz się na tarasie. Wejdź w drugie drzwi na korytarzu. Z pokoju zabierz dziennik Roberta Marsha i strzałem rozbij witraż, aby dostać się do kolejnego pomieszczenia. Ramona? Chyba naprawdę zaczynasz popadać w szaleństwo. Przez kolejny witraż dostaniesz się do pokoju do którego prowadziły pierwsze drzwi na korytarzu. Na ścianie znajduje się tablica z zapiskami które odczytaj przy pomocy Księgi Dagona. Niestety tłumaczenie nie jest kompletne. Przez barykadę na schodach zejdź na dół. Pozostały Ci jedyne zamknięte drzwi na tym poziomie. W biurze otwórz sejf za pomocą kombinacji poznanej w dzienniku Roberta (1878). W środku znajdziesz dwa manuskrypty (I'a Dagon i Ponape Scripture) i pistolet. Przeczytaj je i wróć do gabinetu na piętrze, by za pomocą zwoju jeszcze raz przeczytać text na tablicy. Nauczysz się inskrypcji dzięki której zniwelujesz niebieską zaporę siłową. Bez znaczenia czy zrobisz to na parterze czy na piętrze, bowiem prowadzą one do jednego pomieszczenia. Na podeście leży klucz do celi - zabierz go i wróć się uwolnić Mackeya (w każdej chwili możesz mu kazać poczekać, co ułatwi Ci zadanie, bowiem gra zakończy się wraz z jego śmiercią).


Razem z nim idź na piętro, do pomieszczenia w którym znalazłeś strzelbę. Mackey będzie obsługiwał kołowrót, a Ty tymczasem wślizgniesz się do przejścia które on otwiera. Możesz się przyjrzeć temu procesowi przez okno. Zejdź schodami w dół i zapisz sytuację. W świątyni Dagona czeka Cię krótka potyczka z kapłanami. Robert Marsh ucieknie, a Ty przetłumacz tekst na tablicy wiszącej po prawej stronie. Symboli z tablicy po lewej strony nie można przetłumaczyć. Jest ona roztrzaskana i dwie jej części leżą na ziemi. Jeśli się przyjrzysz wszystkim fragmentom zauważysz że widnieją na niej trzy powtarzające się znaki. kotwica, obrócona kotwica i jeszcze jeden symbol. Klęknij przed posągiem Dagona (w końcu to jego świątynia) i zobacz jakie symbole odpowiadają tym z tablicy. Następnie przyjrzyj się tyłom posągów. Na każdym z nich jest symbol i przycisk. Kierując się interpretacją znaków spod posągu Dagona, wciśnij przyciski w takiej kolejności jak na tablicy. Aby ułatwić sprawę napiszę że będzie to: Dagon, Hydra, Dagon, Cthulhu, Dagon, Cthulhu. Drzwi się otworzą ukazując korytarz. Gdy będziesz po nim kroczył nagle się zawali i znajdziesz się w lodowatej wodzie...

poprzedni rozdziałnastępny rozdział
Screeny z Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosolos1234   @   22:13, 02.01.2010
Fajna i ciekawa ale dla mnie za krótka.
0 kudosCallOfCthulhu   @   13:50, 05.08.2010
Gdy idę do działa i przybliżam nie widzę na rafię niebieskich świateł,a trzeba ich zabić i zaraz muszę uciekać bo fala się podnosi, nie wiem czemu nie widać świateł.Jest taka mgła. Proszę o pomoc. P.S gra jest super
0 kudosCallOfCthulhu   @   14:22, 05.08.2010
PPM można przybliżyć tylko raz lunetę?
0 kudosjimi88   @   20:16, 07.12.2010
to dlatego że macie "bug" (błąd gry) Ale na tym filmiku jest ukazane jak obejść go.

https://www.youtu(...)8z5dcpTQ

Dla tych co nie wierzą,ten sposób naprawdę działa sam próbowałem.

A co do gry to majsterszyk gdyby nie tę "bugi" przechodzę ją 4 raz i jeszcze szukam w niej tajemnic Szczęśliwy