Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata (PC)

ObserwujMam (144)Gram (52)Ukończone (36)Kupię (11)

Poradnik do Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata (PC)


Little Horror @ 12:32 07.09.2006

Samochody z agentami zajeżdżają pod fabrykę rodziny Marsh. Agenci zbliżają się do drzwi, otwierają je i... spoglądają prosto na gniazdo karabinu maszynowego. Oczywiście Ty jesteś tym który ma się tym zająć. Przekradnij się po lewej do drzwi, otwórz je i zastrzel człowieka obsługującego karabin maszynowy. Dzielni agenci ruszą przodem, a po chwili ciszę rozedrą przeraźliwe wrzaski. Nie przejmuj się tym i spokojnie kompletuj znaleziony ekwipunek, bo Hoover zostawił Ci jedynie pistolet. Zabierz z biura dubeltówkę i naboje. Po krótkim spacerze znajdziesz się w olbrzymim pomieszczeniu produkcyjnym. Znajdź Hoovera i porozmawiaj z nim. Wejdź na górę (Administration). Za kratą znajdziesz tam symbol do zapisu, wejście do windy (elevator maintance) i przycisk (hatch release). Zapisz sytuację i zejdź na dół.



Obok znajduje się zejście na dół oznaczone "G - Shipping". Drzwi na dole jednak są zamknięte, a dalszą drogę blokuje para buchająca z jednej z rur. Wróć do hali produkcyjnej i znajdź drugie zejście na dół (sublevel entrance). Idź tak długo, aż dojdziesz do drzwi i schodów prowadzących w dół (po prawej). Zejdź nimi na dół. Korytarz po prawej prowadzi do wejścia do wagoników, ale Ty na razie skieruj się na górę. W plątaninie korytarzy musisz znaleźć warsztat (workshop), w którym znajduje się pas do silnika (drive belt) oraz rewolwer i amunicja. Na balkoniku znajdziesz apteczkę. Wróć się tą samą drogą aż do drzwi przed schodami. W następnym pomieszczeniu zejdź drabiną na dół. Ponownie czeka Cię żmudna droga, na której końcu znajdziesz pomieszczenie z generatorem (generator room). Odstrzel kłódkę z siatki i załóż pas na silnik. Następnie uruchom generator dźwignią obok. W następnym pomieszczeniu zobaczysz zerwany pomost i maszynę uruchamiającą wagoniki. Przycisk włączający całą machinerię jest zabezpieczony szybką, którą należy rozbić. Gdy wagoniki ruszą przyjrzyj się dokładnie terenowi za zerwanym pomostem. W pokoju z generatorem odblokuj podwójne drzwi, a wyjdziesz dokładnie tam gdzie powinieneś. Tuż obok wejścia do wagoników znajduje się symbol, więc zapisz sytuację.

Wskocz do wagonika. Gdy dotrzesz do miejsca z zerwanym pomostem zeskocz po drugiej stronie. Zbierz co się da i wejdź wyżej. Po krótkim spacerze powinieneś znaleźć się w pomieszczeniu ciśnień (pressure control). Przekręć zawór (pressure release valve), odblokuj drzwi i przejdź przez nie. Znajdziesz się w korytarzu, który poprzednie zablokowany był przez parę, jednak teraz zmieniła ona kierunek i blokuje Ci wyjście na górę. Na ścianie znajduje się symbol, więc zapisz sytuację. Obok zwłok agenta znajduje się amunicja do pistoletu, a na beczce apteczka. Zejdź w dół. W korytarzu po prawej znajdziesz nieco amunicji. Korytarz po lewej zaprowadzi Cię do drzwi z napisem "Floor Acces Ore Transit". W pomieszczeniu za drzwiami wejdź najpierw na drabinę po prawej - znajdziesz tam apteczkę. Następnie wejdź na drabinę po lewej i podążaj wyłączonym taśmociągiem. Po chwili z góry przy akompaniamencie nieludzkich wrzasków spadną zmielone zwłoki agenta Nelsona. Idź schodami na górę. Po drodze znajdziesz Thompsona i apteczkę. Na kolejnym piętrze natkniesz się na symbol. Zapisz grę i idź dalej drugim taśmociągiem. W pewnym momencie w windzie zobaczysz Jacoba Marsha. Już go prawie masz, gdy ta szuja włączy taśmociąg... Musisz się poruszać zgodnie z jego ruchem, nie masz innego wyjścia. Tuż przed kruszarką przeskocz na zerwany mostek i przejdź na jego koniec. Mostek wpadnie w maszynę unieruchamiając ją. Ponownie idź do miejsca gdzie widziałeś Marsha. Gdy mostek zawali się pod Twoim ciężarem prześlizgnij się, lub przebiegnij w lewy kąt hali. Znajdziesz tam drabinę w górę. Zamknij za sobą klapę i idź dalej. W korytarzu pierwsze drzwi po lewej prowadzą do generatora zasilającego windę. Uruchom ją i przejdź do drugiego pomieszczenia. To biuro Marsha. Zabierz list od Sebastiana i idź dalej. Odtwórz podwójne drzwi a znajdziesz się na górze hali produkcyjnej do której trafiłeś na początku rozgrywki. Zapisz sytuację przy wejściu do szybu windy. Zejdź na dół, przywołaj przyciskiem windę, wejdź do środka i wciśnij przycisk.

Na kolejnym poziomie podążaj przed siebie (pod drodze znajdziesz nieco amunicji), aż dojdziesz do pomieszczenia z surówką.



Zejdź drabiną w dół i skorzystaj z symbolu. W kolejnym pomieszczeniu zobaczysz uroczą scenkę: Jacob Marsh spuszcza Hoovera do surówki. Pomimo "sympatii" jaką żywisz do szefa FBI, nie możesz pozwolić mu po prostu tak zginąć. Strzel do Marsha kilka razy, a gdy umknie biegnij prędko na górę i zatrzymaj maszynerię. Zejdź na dół i przejdź przez drzwi naprzeciwko drabiny. Znajdziesz się w odlewni. Przejdź na drugą stronę i wejdź w drzwi z napisem "Smecting Acces". W plątaninie korytarzy znajdziesz pomieszczenie o nazwie "Chemical Storage", gdzie będziesz mógł wykonać zapis. Tuż obok znajdują się drzwi z napisem "Electrolysys". Podążaj korytarzem, aż... dostaniesz czymś ciężkim w głowę. Gdy ockniesz się wciąż zamroczony na podłodze, zobaczysz Jacoba Marsha majstrującego przy jakiejś maszynerii. Gdy ją uruchomi ze szlamu wyłoni się stwór będący ucieleśnieniem najgorszych koszmarów.



Na początku schowaj się za skrzyniami. Po lewej znajduje się maszyna którą uruchomił Jacob, jednak brakuje przy niej bezpiecznika i nie da się jej uruchomić. Ukryj się za skrzyniami i unikając macek shoggotha zbiegnij na dół i za pomocą drabin dostań się na drugą stronę pomieszczenia. Tam uruchom pompę (vat pump) która wessie shoggotha w głąb. Wróć się na górę i idź dalej pomostem. Nieopodal znajduje się drugi shoggoth, drabinami schodź w dół, aż dotrzesz do schodów. W pomieszczeniu zabierz apteczkę i bezpiecznik (fuse) i wracaj na samą górę. Wymień bezpiecznik w maszynie i uruchom ją. Elektrody porażą drugiego shoggotha. Teraz spokojnie przejdź na drugą stronę i znajdziesz dokładnie w tym miejscu w którym otrzymałeś ogłuszający cios. Na ścianie znajduje się symbol więc skwapliwie z niego skorzystaj.

Czeka Cię teraz szybka akcja, więc lepiej się skoncentruj. Wyjdź przez drzwi obok symbolu (chemical store main acces). Gdy dojdziesz do drzwi przeciwpożarowych, odblokuj je, przejdź przez nie i natychmiast je zamknij. Od tej chwili zaczyna się szaleńcza ucieczka przed żądnym Twej krwi shoggothem. Dobiegnij do kolejnych drzwi przeciwpożarowych i powtórz akcję. Wbiegnij schodami na górę, a znajdziesz się w znanym Ci pomieszczeniu "Chemical Store". Możesz tu zapisać sytuację, lecz nie jest to konieczne. Wespnij się drabinką do góry i wpełznij do rury wentylacyjnej. Po drugiej stronie zeskocz w dół i wbiegnij w pierwsze drzwi po prawej. Wespnij się drabinką na górę i uważając na śluz shoggotha wejdź do kolejnej rury wentylacyjnej. Gdy wyjdziesz z drugiej strony, wejdź do windy i naciśnij przycisk. Podczas jazdy winda zostanie zaatakowana przez shoggotha i stanie w miejscu. Gdy włączy się alarm naciśnij przycisk otwierający drzwi i za pomocą skrzynek wydostań się ze śmiertelnej pułapki.

Na górze okaże się, że Hoover i jego agenci zdołali schwytać Jacoba Marsha. Pod budynkiem umieszczane są materiały wybuchowe i za pół godziny ma on wylecieć w powietrze. Pod groźbą ponownego zamknięcia w zakładzie Arkham Hoover wymusi na Tobie zbadanie jeszcze jednego ukrytego poziomu. Wręczy Ci pistolet i odeśle do szybu windy. Wejdź na górę i zapisz sytuację przy wejściu do szybu. Otwórz go za pomocą przycisku (hatch release) i wejdź do środka. Tam przeskocz na drabinę i wejdź na samą górę. Przenieś się na linę która utrzymywała windę i schodź na sam dół. Posuwaj się korytarzem aż dojdziesz do drabiny. Otwórz właz za pomocą przycisku obok i wyjdź na górę. Znajdziesz się w skarbcu rodziny Marsh (gold vault). Za pomocą przycisku otwórz drzw (gold vault A) i w następnym pomieszczeniu wespnij się na drabinę. Idź naprzód ignorując schody w dół, gdyż prowadzą jedynie do zamkniętych drzwi (otworzysz je później z drugiej strony). Znajdziesz się w dużej hali gdzie przebywa kolejny shoggoth. Znajdują się tu cztery miejsca w którym możesz odkręcić gaz, niestety tylko jedno wyposażone jest w zawór. Odkręć go (gas flow control 1), a strumień gazu usunie mackę shoggotha z mostku. Zakręć zawór i prędko przebiegnij na drugą stronę. Wejdź w drzwi po drugiej stronie i przejdź prosto przez korytarz ponownie ignorując schody w dół. Znajdziesz się w kolejnej komorze skarbca (gold vault B). Na końcu drogi zeskocz na skrzynki i otwórz podwójne drzwi za pomocą przycisku. W kolejnym pomieszczeniu odblokuj drzwi na końcu i wejdź w drzwi po lewej (na górze nic nie ma). Po przejściu korytarza znajdziesz się na dnie hali, gdzie znajduje się shoggoth. Jego macka się nie porusza, lecz gdy tylko ją przeskoczysz ten stan się zmieni. Przeskocz po rozbitych skrzynkach na drugą stronę, uważając na drugą mackę. W kolejnym pomieszczeniu natrafisz na nieboszczyka i leżący obok niego klucz francuski (heavy-duty wrench). Zabierz apteczkę, odblokuj drzwi i wejdź po schodach a znajdziesz się niemal na początku drogi. Wróć do sali z shoggothem. Ponownie za pomocą pierwszego zaworu pozbądź się macki z mostka i przejdź na drugą stronę. Za pomocą klucza odkręć zawory 2 i 3 i prędko się zmywaj, gdyż gaz jest wyjątkowo toksyczny. Ponownie musisz przebyć całą drogę, aby znaleźć się przy zaworze numer jeden. Odkręć zawór numer 2 i 1 i wracaj na sam początek do hali do której wszedłeś przez właz w podłodze. Podejdź do drzwi oznaczonych "Gold Vault C", stań przy przełączniku, wciśnij go i spokojnie poczekaj na eksplozję. Przejdź przez halę. Napotkasz korytarz prowadzący w dół. Na jego końcu znajduje się sala z olbrzymim posągiem przedstawiającym Wielkiego Cthulhu. Należy tu działać szybko, gdyż przez posąg emanuje obca energia Wielkiego Przedwiecznego która przyprawia Cię o utratę zmysłów. Pośrodku znajduje się ruchomy podest z umieszczonym na nim kamieniem. Używając panelu obok posągu powodujesz uruchomienie promienia przelatującego przez całą komnatę. Ustaw podest z kamieniem tak, aby promień przez niego przelatujący uderzył w czerwony kamień nad drzwiami. Zabierz kamień z podestu, a drzwi się otworzą i wejdzie przez nie Hoover wraz z agentem. Opuścicie fabrykę, która po chwili wyleci w powietrze.

poprzedni rozdziałnastępny rozdział
Screeny z Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosolos1234   @   22:13, 02.01.2010
Fajna i ciekawa ale dla mnie za krótka.
0 kudosCallOfCthulhu   @   13:50, 05.08.2010
Gdy idę do działa i przybliżam nie widzę na rafię niebieskich świateł,a trzeba ich zabić i zaraz muszę uciekać bo fala się podnosi, nie wiem czemu nie widać świateł.Jest taka mgła. Proszę o pomoc. P.S gra jest super
0 kudosCallOfCthulhu   @   14:22, 05.08.2010
PPM można przybliżyć tylko raz lunetę?
0 kudosjimi88   @   20:16, 07.12.2010
to dlatego że macie "bug" (błąd gry) Ale na tym filmiku jest ukazane jak obejść go.

https://www.youtu(...)8z5dcpTQ

Dla tych co nie wierzą,ten sposób naprawdę działa sam próbowałem.

A co do gry to majsterszyk gdyby nie tę "bugi" przechodzę ją 4 raz i jeszcze szukam w niej tajemnic Szczęśliwy