Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata (PC)

ObserwujMam (144)Gram (52)Ukończone (36)Kupię (11)

Poradnik do Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata (PC)


Little Horror @ 12:32 07.09.2006

We śnie ujrzysz zbliżających się pod Twoje drzwi oprawców. Po chwili drzwi zaczną drżeć od uderzeń siekier. Przebiegnij do drugiego pokoju, zamknij za sobą drzwi i zamknij na zasuwę. Następne podbiegnij do szafy i odsuń ją (nie, nie mogłeś tego zrobić wieczorem). Za szafą znajdują się drzwi do kolejnego pokoju. Zamknij je za sobą na zasuwę. Podbiegnij do drzwi na korytarz i zamknij zasuwę. Przebiegnij do trzeciego pokoju. Powtórz operację z drzwiami. Drzwi na korytarz zasuń szafą. Odsuń szafę blokującą okno. Wyjdź przez nie i przeskocz na drugą stronę. Przejdź przez drzwi zamknij je za sobą i zasuń zegarem. Kucnij i w ten sposób przejdź przez korytarz, gdyż przez okna będzie się sypać grad kul. Biegnij dalej, aż dotrzesz do schodów. Zejdź piętro w dół. Przebiegnij przez pokój ze śpiącą grubaską i wejdź do kolejnego. Wyjdź przez okno i przeskocz na drugą stronę. Wejdź po drabinie na górę i przejdź przez zawieszoną deskę. Podbiegnij do drabiny i wespnij się na dach. Biegnij na koniec dachu i zejdź drabiną do magazynu. Na wprost masz apteczkę (uważaj pomost się wali) a po lewej, o radości, punkt zapisu.

Skradanie w tej grze nie zostało rozwiązane najlepiej (nie ma na przykład wskaźnika "niewidzialności" jak choćby w serii Thief) więc możesz spróbować przejść ten etap na dwa sposoby. Skradając się, lub też, na tak zwaną "pałę". Drugi sposób jest szybszy, zwłaszcza, że autorzy założyli, że MUSISZ się tu skradać i zdarza się jak wyskoczysz biegiem na przeciwników, Ci po prostu głupieją. Należy przedostać się na drugą stronę magazynu. Tam po kładce podejść do okien, znaleźć wybitą szybę i wyskoczyć przez nią. Kolejny krokiem jest wpełźnięcie do szybu wentylacyjnego (znajdziesz tam symbol umożliwiający zapis). Znajdziesz się w magazynie na poziomie ulic. Poprzez dziurę w podłodze dostań się do biura. Znajdziesz tam apteczkę i punkt zapisu sytuacji (za szafą). Pościg opuści magazyn zostawiając otwarte drzwi, w środku pozostanie jedynie dwóch strażników o kaprawych ślepiach. Pora na pokonanie ulic. Wszędzie są patrole, jednak zawsze znajdziesz miejsce, gdzie możesz się ukryć. Można po prostu puścić się biegiem. Droga nie jest przesadnie skomplikowana. Należy iść do przodu, a na końcu czekają otwarte drzwi do walącego się budynku. Gdy tylko wkroczysz do pomieszczenia z góry spadnie człowiek. Poniesie śmierć na miejscu. Jego kolega, który był świadkiem wypadku nic nie mógł zrobić. Poradzi Ci, że jedyne miejsce ukrycia przed Ezoterycznym Porządkiem Dagona to kanały. Ostrzeże Cię, że są zamieszkałem przez istoty które nazwie „shoggothami”. Zdaje się że nie masz innego wyjścia.



Na ulicy skieruj się w górę, w stronę ciężarówki. Wyciągnij spod koła klocek i wskocz na pakę. Samochód zacznie jechać w dół ulicy, uderzy w coś, a Ty po krótkim omdleniu ockniesz się przy wejściu do kanałów. Z góry padają strzały i to bynajmniej nie Amora, więc się pośpiesz. Podnieś metalową rurę (sturdy looking metal bar) i za jej pomocą złam jedno ze skrzydeł wiatraka. Gdy spowolni obroty ostrożnie pod nim przepełźnij. I tak oto znalazłeś się w kanałach.




Idź naprzód aż usłyszysz płacz dziecka. Za kratą zobaczysz... Ramonę? To niemożliwe. Dziecko ucieknie, a ty podążaj dalej. Po chwili natkniesz się na parzący śluz, ślady krwi i zwłoki (obok znajduje się symbol Starszych Bogów, przy którym możesz wykonać zapis sytuacji). Na górze znajdziesz drzwi, a za nimi pomieszczenie z dźwigniami, których na razie nie ruszaj. Zabierz apteczkę i przejdź do drugiego pomieszczenia. Znajduje się tu basen pełen szlamu, a obok kołowrót spuszczający ścieki. Wróć się, przełącz prawą i lewą dźwignię (która uruchamia wypływ czystej wody). Spuść szlam, wyłącz dopływ czystej wody i spuść ją. Basen jest pusty więc przejdź do rury kanalizacyjnej. Na jej końcu znajduje się studnia pełna ludzkich kości. Po chwili na dół spadną kolejne zwłoki. Gdy podejdziesz bliżej, zza krat wyłonią się macki które porwą trupa. Nie zostawaj dłużej w tym upiornym miejscu tylko pnij się do góry.



W końcu dotrzesz do piwniczki, w której znajdziesz apteczkę i klapę w podłodze. Na dole usłyszysz dziecięcy śpiew. Ramona? Widziadło po chwili zniknie, jakby nigdy nie istniało. Wskocz do dziury w podłodze. W tym kanale znajdziesz symbol i kraby objadające ludzkie zwłoki. Uważaj na nie - są jadowite. Szybko obok nich przebiegnij i wskocz do drugiego tunelu. Z góry usłysz rozmowę Twoich prześladowców. Pobiegnij do najbliższego zamkniętego włazu i narób przy niej hałasu. Biegnij do kolejnego i powtarzaj tą operację aż odciągniesz ich na koniec ulicy. Wróć wtedy do otwartego włazu i wyjdź na górę. Wejdź na drabinę na tyłach płonącego domu. Najpierw musisz się dostać do kołowrotu, który uniesie skrzynię blokującą drzwi. Budynek się rozpada, więc bardzo uważaj. Na ulicy wejdź w drzwi po prawej. To dom Rebecci. Zanim z nią porozmawiasz wejdź na górę i zabierz dziennik pastora (diary of church minister). Napisał, iż wśród ludzi w Innsmouth dostrzegł zjawisko które nazwał "ichtiozą". Hmmm. Porozmawiaj z Rebeccą która Ci powie, że Porządek Dagona tylko dlatego trzyma Briana przy życiu, by złożyć go w ofierze na Diablelskiej Rafie.



Wręczy Ci pocztówkę. Po chwili padną strzały. Znaleźli was! Biegnij za Rebeccą do kościoła metodystów. Pod drzwiami trafiona kulą kobieta padnie martwa... Nie masz czasu na zwłokę, wbiegnij do kościoła i zatrzaśnij za sobą drzwi.

Nie zwracaj uwagi na krzyki i dobijanie się do drzwi. Po lewej znajdziesz symbol. Nad ołtarzem wiszą zwłoki powieszonego pastora...



Po prawej stronie ołtarza znajduje się wejście do podziemi o którym mówiła Rebecca, ale jest zamknięte. Wejdź na górę, gdzie znajdują się sznury do trzech dzwonów. Wedle informacji zapisanych na pocztówce, należy zadzwonić w kolejności od najniższego dzwonu do najwyższego. Jeśli to uczynisz, przejście do podziemi stanie otworem. Zejdź do katakumb. W krypcie, na biurku, znajdziesz rejestr narodzin i zgonów (registry of births, deaths & marriages). Przyjrzyj się z bliska kamiennej tabliczce z cyframi i nałóż na nią wyciętą pocztówkę. Wyłonią się cztery cyfry które stanowią szyfr do sejfu za Twoim plecami: 3157. W sejfie znajdziesz kamienny krzyż (stone cross). Idź dalej i umieść krzyż w przeznaczonym mu miejscu. Otworzy się droga prowadząca do kanałów. Usłyszysz w nich śmiech dziecka. Za kratą ponownie zobaczysz Ramonę. Widmo po chwili zniknie. Zanim wyjdziesz z kanałów będziesz mógł znaleźć tu apteczkę. Na powierzchni stwierdzisz, że pościg wciąż depcze Ci po piętach. Jedyna droga ucieczki wiedzie poprzez dopalający się budynek banku. Wejdź do środka. Po belce przejdź na drugą stronę i przejdź przez drzwi. W skarbcu znajdziesz punkt zapisu sytuacji. Wejdź na górę i przejdź po rusztowaniu na drugą stronę. Po belce wespnij się wyżej i ponownie przejdź na drugą stronę do drzwi. Wyjdziesz na taras przed wieżą ciśnień. Lęk wysokości zacznie dawać Ci się we znaki. Zejdź niżej i skocz na drabinę na wieży. Na jej szczycie znajdziesz symbol. Przeskocz na balkon. Z kolejnego tarasu skocz na dach budynku z napisem Export. Tam wejdź przez okno. Przejdź przez budynek, wyjdź przez okno, przeskocz na kolejny taras i ze skrzynki skocz na drewniane rusztowanie wieży ciśnień. Przejdź na drugą stronę i przeskocz na balkon. W mieszkaniu znajdziesz naboje i spotkasz Mackeya. Wskaże Ci drogę na posterunek. Wyskocz przez okno na ulicę.

poprzedni rozdziałnastępny rozdział
Screeny z Call of Cthulhu: Mroczne Zakątki Świata (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosolos1234   @   22:13, 02.01.2010
Fajna i ciekawa ale dla mnie za krótka.
0 kudosCallOfCthulhu   @   13:50, 05.08.2010
Gdy idę do działa i przybliżam nie widzę na rafię niebieskich świateł,a trzeba ich zabić i zaraz muszę uciekać bo fala się podnosi, nie wiem czemu nie widać świateł.Jest taka mgła. Proszę o pomoc. P.S gra jest super
0 kudosCallOfCthulhu   @   14:22, 05.08.2010
PPM można przybliżyć tylko raz lunetę?
0 kudosjimi88   @   20:16, 07.12.2010
to dlatego że macie "bug" (błąd gry) Ale na tym filmiku jest ukazane jak obejść go.

https://www.youtu(...)8z5dcpTQ

Dla tych co nie wierzą,ten sposób naprawdę działa sam próbowałem.

A co do gry to majsterszyk gdyby nie tę "bugi" przechodzę ją 4 raz i jeszcze szukam w niej tajemnic Szczęśliwy