80 Dni (PC)

ObserwujMam (58)Gram (72)Ukończone (11)Kupię (20)

Poradnik do 80 Dni (PC)


Ogidogi @ 23:37 22.08.2006
Jerzy "Ogidogi" Kościelny
Komputery oraz gry interesują mnie od wielu lat. Nie mam konkretnych upodobań co do gatunków gier, jednak są tytuły których nie jestem w stanie strawić.

80 Days nie jest grą typowo przygodową, dlatego w tym poradniku opiszę tylko najważniejsze rzeczy, które pozwolą wam przejść główny wątek gry.
Musze zacząć od tego, że podczas podróży, bardzo przydatne są pieniądze. Oczywiście, to co przekaże nam wuj, powinno wystarczyć na pokrycie większości wydatków, ale jeżeli jesteście spragnieni większych bogactw powiem, że podczas gry można znaleźć dodatkowe fundusze. Przeważnie znajdują się one w miejscach, przez które nie chodzi się zbyt często. Przykładowo w Kairze po przejściu przez port i ominięciu strażników, zaraz za bramą należy skręcić w prawo. Znajduje się tam uliczka, a na jej końcu nieco kasy. Również podczas podróży statkiem, sterowcem czy pociągiem, możecie znaleźć pieniądze. Najważniejszą rzeczą którą musicie wiedzieć jest fakt, że przez cały czas na mapie zaznaczone są miejsca do których trzeba dojść, bądź gdzie jakaś czynność musi zostać wykonana. Jeżeli ikonka na kompasie ma kolor zielony, oznacza to, że nasz cel znajduje się na tej samej wysokości co my. Jeżeli jest niebieska to powinniśmy się nieco wspiąć, natomiast czerwona oznacza, że musimy zejść nieco niżej. To znacznie ułatwia szukanie i z dotarciem do celu nie powinno być większych problemów. Tyle tytułem wstępu, przygodę czas zacząć....

Kair
Dopłynąwszy szczęśliwie do pięknego miasta jakim jest Kair, pogadaj z nerwowo chodzącym marynarzem. Podejdź do dwóch rozmawiających ludzi i popatrz się w prawo.



Zobaczysz metalowy pręt, podnieś go i zejdź krętymi schodami na dół. Obejdź przystań na około i podejdź do łodzi, jest ona zaznaczona na mapie zielonym punktem.



Za pomocą pręta, odłącz łańcuch i wsiądź do wymyślnego środka lokomocji. Przy pomocy mapy, dotrzyj do portu. Kiedy będziesz na miejscu, musisz dostać się do głównej bramy. Warunek jest jeden, nie mogą Cię zobaczyć strażnicy. Aby tego dokonać, trzymaj się cały czas lewej strony portu. Wykorzystaj skrzynie oraz beczki, żeby żaden z strażników nie miał szans Cię zauważyć. Kiedy poznasz ich ścieżki, dość łatwo przedostaniesz się do miasta. Teraz kieruj się za strzałką do hotelu, jeżeli chcesz dotrzeć tam szybciej, wynajmij sobie jakiś pojazd. Na miejscu przekaż recepcjoniście pieniądze, w ten sposób wynajmiesz pokój, zdobędziesz pierwsze punkty, a do inwentarza trafi pewna suma pieniędzy oraz wiadomość od wuja. Odsłuchaj jej na wymyślnej maszynie, znajdującej się na lewo do recepcji, po czym idź na górę i prześpij się. Teraz pora odnaleźć handlarza, jednak zanim to zrobisz, podczas wychodzenia z hotelu zaczepi Cię mężczyzna. Musisz porozmawiać z czterema członkami grupy GPAK i każdemu z nich wręczyć podręcznik. Dzięki temu zdobędziesz cenne informację, które zaprowadzą Cię do Twojego kolejnego celu. Nie opisuje drogi do każdego ze szkotów, ponieważ ich odnalezienie nie jest zbyt trudne. Jednak radzę wynająć sobie pojazd, gdyż są oni rozlokowani po całym mieście i dotarcie do każdego z nich może zająć sporo czasu. Tak więc kiedy wszyscy zdradzą nieco tajemnicy, udaj się na targ. Porozmawiaj z Youssoufem, po obejrzeniu animacji idź za nim aż do katakumb. Przed wejściem otrzymasz klucz, którego użyj na drzwiach. Głównym celem jest odnalezienie archeologa, jednak ja opiszę jak zrobić zadanie dodatkowe. W środku natkniesz się na bandę złodziejaszków, których trzeba uwięzić wewnątrz, a to osiągniesz zamykając 5 wyjść. Zaraz po dotarciu do głównego holu idź w prawo i wejdź w pierwszy możliwy korytarz. Podążaj nim, a znajdziesz pierwszą bramę oraz drabinę. Wyjdź po niej i za pomocą koła zamknij 1 wyjście. Zejdź i idź dalej, miń pierwszą komnatę i w drugiej obróć się w lewo.



Wejdź w szczelinę i idź nią do samego końca, użyj mechanizmu aby zamknąć kolejne wyjście. Zeskocz na ziemię i wróć do komnaty, tym razem wespnij się na kamienie leżące zaraz po lewej. Obejdź całe pomieszczenie po gzymsie, opuść drabinę i zablokuj kolejne wejście. Idź dalej, w następnej komnacie pierwsze wyjmij podporę podtrzymującą kulę.



Teraz kiedy masz możliwość skorzystania z nasypu, wyjdź na półkę i zamknij przedostanie przejście.

poprzedni rozdziałnastępny rozdział
Screeny z 80 Dni (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosklopotek10   @   14:01, 28.01.2010
mozesz mi pomuc? jestem w Bombaju i nie moge znalesc hotelu dal bys mi jakies wskazowki?
0 kudoscastrol2   @   22:22, 02.04.2010
żal poszukaj czy to takie trudne na mapkę się patrz
0 kudosSomix12   @   21:56, 06.02.2011
Gierka wciąga
Dzięki za Poradnik
0 kudosmarysia99   @   16:01, 16.02.2011
Hej.Mam właśnie tą misje(Bombaj częsc 1) I nie za bardzo rozumniem opisu zrobiłam tak ale nic sie nie stało?? Więc co mam zrobic????
1 kudosDaenerys   @   11:09, 02.05.2013
Ja osobiście zawsze mam największy problem z tym mostkiem w Yokohamie. Poirytowany Ciężko wyczuć moment . Nawet próbowałam wyczuć to odliczając czas stoperem Szczęśliwy Kiedy jest się jeszcze na dole za tym dużym domem tuż przed wejściem do pierwszego budynku odliczam ile czasu zajmie strażnikowi przejście z jednej strony ścieżki na drugą i ile trwa jego postój, robię tak dwa razy . Potem mniej więcej się orientuję gdzie jest strażnik Uśmiech Ale jeśli chodzi o przechodzenie przez mostek ... to nie radzę przechodzić kucając. Raz - bo Oliver najpierw ma tryb wolnego przechodzenia, a zanim się przestawi na ten pół-bieg w pozycji kucającej to strażnik może go zauważyć. Radzę biec wyprostowanym na żywioł Szczęśliwy Serio . tak jest najlepiej Uśmiech
0 kudosGudo33   @   13:57, 03.06.2022
Mam problem z teleskopem, nie mogę pierwszej gwiazdy odczytać bo teleskop do niej nie dochodzi tylko zatrzymuje się w połowie. Pomoże ktoś jak to rozwiązać?
Dodaj Odpowiedź