Twórcy The Last of Us obawiali się, że gra zniszczy ich dobre imię
Twórcy The Last of Us, studio Naughty Dog, odpowiedzialne także m. in.
bigboy177 @ 16.07.2015, 13:24
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
ps3, ps4
Twórcy The Last of Us, studio Naughty Dog, odpowiedzialne także m.in. za serię Uncharted, nie byli do końca pewni, że produkcja poradzi sobie na rynku. Wręcz obawiali się o to, że negatywnie odbije się ona na renomie dewelopera.
The Last of Us okazało się hitem. Jego deweloperzy nie wierzyli jednak w sukces projektu. Obawiali się, że okaże się on klapą, a w dodatku zniszczy renomę całej ekipy. Takie informacje przynajmniej docierają do nas z ostatniego epizodu Conversations With Creators, w którym udział wzięli członkowie studia Naughty Dog.
"Myśleliśmy, że będzie klapą", powiedział dyrektor rozgrywki, Bruce Straley. "Myśleliśmy, że zniszczymy wizerunek studia, który budowaliśmy przez lata potem, krwią i łzami. Obawialiśmy się, że zniszczymy wizerunek Naughty Dog".
"Opowiadaliśmy nawet żart, w którym do przedsięwzięcia odnosiliśmy się, jak do 'Gry, która będzie końcem Naught Dog", dodał Neil Druckmann, scenarzysta gry.
Skąd wynikały wszelkie wątpliwości? Ano głównie ze względu na problemy, jakich doświadczyła ekipa w trakcie opracowywania mechaniki rozgrywki.
"Jakoś nie mogło się to zgrać. Wszystko połączyło się w jedną całość za sprawą szczęśliwych decyzji, które podjęliśmy podczas projektowania gry. Dzięki nim dostaliśmy coś, co okazało się przyjemnym podczas ogrywania", powiedział główny projektant, Anthony Newman.
Cały wywiad znajdziecie poniżej. A ja przypomnę, że studio pracuje obecnie nad Uncharted 4 oraz otwarcie mówi już o The Last of Us 2.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler