Poziomy w DOOM są prawie jak skate parki, twierdzi deweloper
W trakcie targów E3 2015 firma Bethesda zaprezentowała całkiem spory fragment rozgrywki z najnowszej części serii DOOM.
bigboy177 @ 07.07.2015, 12:15
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps4, xbox one
W trakcie targów E3 2015 firma Bethesda zaprezentowała całkiem spory fragment rozgrywki z najnowszej części serii DOOM. Można z niego wywnioskować, że rozgrywka w "Zagładzie" będzie dynamiczna, szybka i wymagająca. Strzelaniu towarzyszą liczne akrobacje.
DOOM to nie Dying Light, jeśli chodzi o eksplorację terenu, ale mimo wszystko protagonista najnowszego dzieła studia id Software jest także wysportowany i uzdolniony manualnie. Z tego właśnie powodu deweloperzy postanowili zbytnio nie ograniczać grających i oddali w ich ręce sporych rozmiarów poziomy, po których swobodnie mogą się poruszać i samodzielnie znajdować sposoby eksterminacji pokrak oraz interakcji z otoczeniem.
"Musisz się wdać w te rozległe trakty, wielkie otwarte przestrzenie, aby gracz mógł się odpowiednio bawić", powiedział Marty Stratton, producent wykonawczy gry, w rozmowie z Metro.
"A nawet w tych terenach dodaliśmy możliwość przemieszania się w pionie. Mamy mechanikę podwójnego skoku oraz wspinaczki, co sprawia że szybko wchodzisz do góry".
Producent wyjaśnił też, że poszczególne lokacje da się przejść na wiele różnych sposobów. Nie jesteśmy ograniczeni do podążania jednym szlakiem.
"Możesz grać na wiele sposobów, możesz wspiąć się do góry i zasypać demony deszczem pocisków, a następnie poczekać, aż będą próbowały się do Ciebie dostać - wtedy zeskoczysz spokojnie na dół".
"Odnosimy się do tych aren jak do skate parków, na które wpadasz i improwizujesz, tańcząc z przeciwnikami. Możesz wracać i grać wielokrotnie".
Czy faktycznie będzie tyle swobody i inwencji ze strony grającego przekonamy się już w przyszłym roku. Nowy DOOM zadebiutować winien wiosną 2016 roku, a większej liczby informacji należy się spodziewać w trakcie zaplanowanego na bieżący miesiąc QuakeConu. Aha, gra trafi do posiadaczy komputerów PC oraz konsol Xbox One i PlayStation 4.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler