Poziomy w DOOM są prawie jak skate parki, twierdzi deweloper

W trakcie targów E3 2015 firma Bethesda zaprezentowała całkiem spory fragment rozgrywki z najnowszej części serii DOOM.

@ 07.07.2015, 12:15
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

Poziomy w DOOM są prawie jak skate parki, twierdzi deweloper

W trakcie targów E3 2015 firma Bethesda zaprezentowała całkiem spory fragment rozgrywki z najnowszej części serii DOOM. Można z niego wywnioskować, że rozgrywka w "Zagładzie" będzie dynamiczna, szybka i wymagająca. Strzelaniu towarzyszą liczne akrobacje.

DOOM to nie Dying Light, jeśli chodzi o eksplorację terenu, ale mimo wszystko protagonista najnowszego dzieła studia id Software jest także wysportowany i uzdolniony manualnie. Z tego właśnie powodu deweloperzy postanowili zbytnio nie ograniczać grających i oddali w ich ręce sporych rozmiarów poziomy, po których swobodnie mogą się poruszać i samodzielnie znajdować sposoby eksterminacji pokrak oraz interakcji z otoczeniem.

"Musisz się wdać w te rozległe trakty, wielkie otwarte przestrzenie, aby gracz mógł się odpowiednio bawić", powiedział Marty Stratton, producent wykonawczy gry, w rozmowie z Metro.

"A nawet w tych terenach dodaliśmy możliwość przemieszania się w pionie. Mamy mechanikę podwójnego skoku oraz wspinaczki, co sprawia że szybko wchodzisz do góry".

Poziomy w DOOM są prawie jak skate parki, twierdzi deweloper
Producent wyjaśnił też, że poszczególne lokacje da się przejść na wiele różnych sposobów. Nie jesteśmy ograniczeni do podążania jednym szlakiem.

"Możesz grać na wiele sposobów, możesz wspiąć się do góry i zasypać demony deszczem pocisków, a następnie poczekać, aż będą próbowały się do Ciebie dostać - wtedy zeskoczysz spokojnie na dół".

"Odnosimy się do tych aren jak do skate parków, na które wpadasz i improwizujesz, tańcząc z przeciwnikami. Możesz wracać i grać wielokrotnie".


Czy faktycznie będzie tyle swobody i inwencji ze strony grającego przekonamy się już w przyszłym roku. Nowy DOOM zadebiutować winien wiosną 2016 roku, a większej liczby informacji należy się spodziewać w trakcie zaplanowanego na bieżący miesiąc QuakeConu. Aha, gra trafi do posiadaczy komputerów PC oraz konsol Xbox One i PlayStation 4.

Sprawdź także:
DOOM 2016

DOOM 2016

Premiera: 13 maja 2016
PC, PS4, XBOX ONE, SWITCH

Czwarta odsłona pierwszoosobowej strzelanki osadzonej w dalekiej przyszłości, która podbiła serca graczy w 1993 roku i wielce przyczyniła się do dynamicznego rozwoju gatu...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospetrucci109   @   13:15, 07.07.2015
Kurczę, a gdzie w tym wszystkim fabuła? Ja wiem, że fabuła w Doomie nie jest najważniejsza ale żeby tak po prostu arena i rozwalanie potworów... Jak dla mnie słabo to się zapowiada. Mi się poprzednia część podobała.
0 kudosEvilScrooge   @   17:29, 07.07.2015
i oto chodziło! Wielu twórców tak naprawdę zapomina o co chodziło w klasycznych FPS'ach wypełniając proste korytarze masą potworów. Labiryntowe poziomy były domeną starych gierek. dopiero po roku 2005 zamordowano kreatywność aren zmagań, zaczynając od Unreal2 aż po Duke Nukem Forever. Mam nadzieję tylko, że będą tam sekety. W starych grach to eksploracja quasi-liniowych poziomów w poszukiwaniu sekretów ułatwiającyhc standardowo trudną rozgrywkę stanowiła największy powód do grania ponownie.
0 kudosartur02   @   16:02, 18.07.2015
Ja tam wolałbym pobłądzić po poziomach, jak w Doom 3, troche strachu też by nie zaszkodziło. Widze że singiel będzie wyglądał jak quake tylko z potworami xd