Znamy wymagania sprzętowe Oculus Rift

Jak wiadomo, wielka premiera okularów wirtualnej rzeczywistości ma nastąpić w pierwszym kwartale 2016 roku.

@ 16.05.2015, 21:20
"Edgaro"
pc

Znamy wymagania sprzętowe Oculus Rift

Jak wiadomo, wielka premiera okularów wirtualnej rzeczywistości ma nastąpić w pierwszym kwartale 2016 roku. Tymczasem producenci udostępnili kolejną już wersje pakietu dla developerów oraz podali specyfikację komputera potrzebnego do płynnego działania gogli.

Niektórzy pewnie już mają uzbieraną kwotę potrzebną do tego, aby od razu po premierze zakupić sobie to cacko. Jednak zastanówmy się czy nie będzie także konieczne zmodernizowanie komputera, aby mieć konfigurację rekomendowaną do Oculusa. Wymagania są dość wysokie, lecz nie aż tak, aby były nieosiągalne przez graczy.

Twórcy zdają sobie sprawę, że zalecana specyfikacja może sprawiać problem wielu osobom, ale tłumaczą ją koniecznością zachowania stałej płynności wyświetlanych animacji, która będzie miała ogromny wpływ na doznania gracza.

"Celem tej konfiguracji jest, aby wszystkie gry i aplikacje Rift dostarczały jak najlepszych doznań" - oznajmia firma.

"Ta konfiguracja będzie obowiązywała przez cały okres funkcjonowania Rift, a podzespoły powinny taniec wraz z upływem czasu" pisze szef, Atman Binstock, na blogu.

Na koniec mamy dla was obiecaną specyfikację. Rzućcie okiem i piszcie co o niej myślicie.

Rekomendowane wymagania sprzętowe dla Oculus Rift:



● Procesor: Intel i5-4590 lub mocniejszy;
● Karta graficzna: NVIDIA GTX 970 / AMD 290 lub mocniejsza;
● Pamięć RAM: co najmniej 8 GB RAM;
● Złącza: wyjście HDMI 1.3; 2 porty USB 3.0;
● System operacyjny: Windows 7 SP1 lub nowszy.

I jak? Jest w porządku, czy musicie coś zmienić?

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudospawelecki96   @   21:44, 16.05.2015
Nie mam po co zmieniać - nie zamierzam kupować Dumny Nie oszukujmy się, że OR szturmem podbije serca graczy. Wymagania nie należą do najniższych, a nikt się na to nie porwie jeżeli nie będzie miał solidnej biblioteki gier. W pierwszej kolejności sprzęt pewnie kupią najwięksi gamingowi maniacy, dopiero potem, jeśli w ogóle, ten wynalazek dotrze do ogółu graczy.
0 kudosDawidci   @   21:50, 16.05.2015
Kiedyś się kupi, niech wydadzą więcej tytułów na Oculusa, niech on sam potanieje, a ja w tym czasie zacznę zarabiać. Szczęśliwy
0 kudosremik1976   @   21:52, 16.05.2015
To ma jakieś wymagania sprzętowe? Myślałem, że to będzie działać nawet z lodówką. Uśmiech To chyba miały być okulary podłączane do platformy, a nie dodatkowa platforma do gier.
0 kudospawelecki96   @   21:57, 16.05.2015
Tak, ale te okulary podpinane pod platformę będą ją obciążały w jakimś stopniu więc żeby płynnie w coś pograć musisz mieć peceta odpowiedniej jakości, żeby obciążenie przez grę + obciążenie Oculusem nie powodowało pokazu slajdów.
0 kudosPokora   @   22:16, 16.05.2015
Dziwna sprawa. Same okulary nie obciążają sprzętu prawie. Wymaganie raczej w stosunku do gier. Jasne jest, że na OR będą dużo wyższe niż w normalnych warunkach. Tylko co jeśli kogoś interesują starsze tytuły, albo lżejsze aplikacje. Nie rozumiem po co podawali wymagania w takim formacie.
0 kudosFox46   @   17:37, 06.01.2016
Cytat: Pokora
Dziwna sprawa. Same okulary nie obciążają sprzętu prawie. Wymaganie raczej w stosunku do gier. Jasne jest, że na OR będą dużo wyższe niż w normalnych warunkach. Tylko co jeśli kogoś interesują starsze tytuły, albo lżejsze aplikacje. Nie rozumiem po co podawali wymagania w takim formacie.


jak to po co przecież na Oculusię będą też gry AAA więc dziwi cię to że takie wymagania podali.Zwłaszcza że tutaj 60 klatek masz z palcem w tyłku, a nie pisze już o 90 które masz na starcie, bo do 120 klatek wymagany będzie mocniejszy sprzęt.
Dodaj Odpowiedź