Paradox ma sposób na piratów pobierających Cities: Skylines

Cities: Skylines to najlepiej sprzedająca się gra w historii firmy Paradox, o czym pisaliśmy niedawno.

@ 16.03.2015, 16:05
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Paradox ma sposób na piratów pobierających Cities: Skylines

Cities: Skylines to najlepiej sprzedająca się gra w historii firmy Paradox, o czym pisaliśmy niedawno. Niestety wysoka popularność idzie w parze z liczbą pobranych nielegalnie egzemplarzy. Co jednak ciekawe, wydawca ma na piratów sposób.

Cities: Skylines sprzedaje się świetnie, ale na każdy zakupiony legalnie egzemplarz przypadają też kopie pobrane nielegalnie. W związku z tym Paradox postanowiło wypowiedzieć wojnę piratom, ale na linię frontu korporacja nie weźmie broni, lecz miłość, wygodę użytkowania i inne takie. Wydawca chce przekonać ludzi do zakupu gry, oferując im doznania lepsze od tych, jakie dostępne są dla piratów.

Głos w sprawie pobieranych egzemplarzy Cities: Skylines zabrał Sham Jorjani, wrzucając garść ciekawych wpisów na Twittera.

"Drobnostka na temat Cities: Skylines - 1 dnia mieliśmy 0% piractwa. Całkiem fajnie. Dnia 2 16%".

"Jak zwykle, nasz plan na piratów to uczynienie świetnej gry jeszcze lepszą, poprzez darmowe aktualizacje - czyniąc aktualizacje przy pomocy Steam wygodniejszymi".

"Chodzi o to, aby zaoferować lepszą usługę. W ten sposób zniszczymy piractwo. Czyniąc płatną usługę lepszą".

"Zaktualizowaliśmy grę Magicka 14 razy w 13 dni. Nawet piraci przestali udostępniać nowe wersje po jakimś czasie. Automatyczna aktualizacja w Steam była łatwiejsza".


Myślicie, że wydawca ma rację? Czy taka droga jest lepsza od stosowania coraz mocniejszych i bardziej zakręconych zabezpieczeń? Przekonamy się najpewniej za jakiś czas. Co ciekawe, CD Projekt RED stosuje podobną technikę i dlatego Wiedźmin 3 pozbawiony będzie DRM.

Sprawdź także:
Cities: Skylines

Cities: Skylines

Premiera: 10 marca 2015
PC, XBOX ONE, PS4, SWITCH, PS5, XBOX X/S

Cities: Skylines to projekt studia Colossal Order (twórcy Cities in Motion), który najłatwiej porównać do słynnej serii SimCity. Oznacza to, że mamy do czynienia z grą st...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdenilson   @   22:41, 16.03.2015
Jest na to metoda. Traktowanie gracza z szacunkiem, a nie jako potencjalnego złodzieja. Odgradzanie się wielkimi murami zabezpieczeń tylko potęguje niechęć do twórców.
0 kudosKreTsky   @   02:46, 17.03.2015
To nic nowego. Często wypuszcza się nie grywalne grę + 2gb pacza na premierę.
0 kudosguy_fawkes   @   09:04, 17.03.2015
Ja natomiast uznaję prawo twórców do zabezpieczenia swojego dzieła za święte, dopóki oczywiście nie odbywa się to w sposób upierdliwy dla tych, którzy grę nabędą w legalny sposób. Wypuszczanie gier produkowanych dużym kosztem bez nich to trochę tak, jakby zostawiać otwarte drzwi wychodząc rano do pracy.
Największym wrogiem developerów jest ludzka mentalność i społeczne przyzwolenie na piractwo - gdyby złodzieje na każdym kroku spotykali się z wyszydzaniem i potępianiem ich postępowania, powoli zaczęliby nabierać rozumu; że już nie wspomnę o konkretnych zmianach w prawodawstwie. Wielka szkoda, bo piractwo uderza tym bardziej właśnie w takich wydawców, nie produkujących gier dla mas, a często dość wąskiego grona.