Dragon Age: Inkwizycja miało być grą sieciową

Bardzo ciekawe informacje napływają do nas od jednego z deweloperów Dragon Age: Inkwizycja. Jak się bowiem okazuje, BioWare wstępnie chciało, aby gra należała do gatunku sieciówek.

@ 20.11.2014, 10:23
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one

Dragon Age: Inkwizycja miało być grą sieciową

Bardzo ciekawe informacje napływają do nas od jednego z deweloperów Dragon Age: Inkwizycja. Jak się bowiem okazuje, BioWare wstępnie chciało, aby gra należała do gatunku sieciówek. Finalnie jednak zmieniono koncepcję, a na rynek trafiła ta, którą dostaliśmy dziś o północy.

Redakcja portalu GamesIndustry rozmawiała niedawno z jednym z pracowników studia BioWare, niejakim Markiem Darrah. Podczas wywiadu padło pytanie o to, w jaki sposób zrodził się cały projekt, a odpowiedź okazała się dość zaskakująca. Pierwszy przygotowany prototyp nie przypominał bowiem zbytnio gry, którą można kupić obecnie. Był on nastawiony na rozgrywki wieloosobowe.

"Mieliśmy projekt nazwany kodowo Blackfoot, który był pierwszą grą, jaką przygotowaliśmy z wykorzystaniem silnika Frostbite. Była to gra Dragon Age, wyłącznie wieloosobowa, a zaczęliśmy ją przygotowywać jeszcze przed premierą Dragon Age II", wyjaśnił Darrah.

Opracowana na potrzeby prototypu technologia została finalnie skasowana i zaczęto kleić nowe rozwiązania.

"To był rdzeń tego, co później przemieniło się w Dragon Age: Inkwizycja, technologia, bardziej niż praca, więc patrzyliśmy na to przez długi czas".

Tego, dlaczego zrezygnowano z zabawy dedykowanej wyłącznie wielu osobom nigdy się pewnie nie dowiemy, co nie zmienia faktu, że Dragon Age: Inkwizycja oferuje także potyczki w większym gronie. Jak wyjaśnia Darrah, karciane RPG to projekty wieloosobowe, więc singlowe cRPG ewoluowały z zabawy ze znajomymi.

Dragon Age: Inkwizycja miało być grą sieciową
"U podstaw, RPG to rozgrywka wieloosobowa. Siedzisz przy stole ze znajomymi i grasz w doświadczenie typu pen and paper. Na komputerach było to doświadczenie dla jednej osoby od dawna, ale Baldur's Gate miało tryb współpracy podczas fabuły. To próba odzyskania tego uczucia, coś co możesz zrobić, doświadczyć świata fantasy, ale na mniejszą skalę".

Oczywiście nie sposób się nie zgodzić, ale jednocześnie łatwo też zrozumieć dlaczego fabularne cRPG jest dedykowane jednej osobie, a krótkie epizody wielu graczom. Przejście historii w takim Dragon Age: Inkwizycja to dziesiątki godzin i niełatwo byłoby się w dzisiejszych czasach zgrać ze znajomymi, aby dobrnąć do finału.

Na koniec przypomnę, że nowy projekt BioWare jest już w sklepach. Tytuł dostaniecie na komputerach PC oraz konsolach Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 i PlayStation 4. Nasza recenzja wisi na stronie od wczoraj, zachęcam do zapoznania się z nią.

Sprawdź także:
Dragon Age: Inkwizycja

Dragon Age: Inkwizycja

Premiera: 18 listopada 2014
PC, PS3, XBOX 360, PS4, XBOX ONE

Dragon Age: Inkwizycja to trzecia odsłona cyklu cRPG od studia BioWare, w której gracz zostaje przeniesiony do mrocznego świata fantasy.Inkwizycja kontynuuje znaną z "jed...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   10:30, 20.11.2014
Nie wyobrażam sobie takiego Dragon Age jako pełnego "masowca". Przyjemność z czerpania fabuły byłaby zerowa. Dobrze, że wyszło tak, a nie inaczej.
0 kudosfrycek88   @   10:52, 20.11.2014
Dobrze że jednak tego nie zrobili. Dosyć już tych gier sieciowych. Solowych gier prawie nie ma
0 kudosshuwar   @   11:12, 20.11.2014
Uf... i dzięki bogu nie zrobili z tego MMO. Do MMO mamy inne tytuły. Myślę, że strzeliliby sobie w stopę gdyby 3 część gry byłaby MMO.
0 kudosluki505   @   16:22, 20.11.2014
No to zamiast hitu mieliby shit.
0 kudosRogi2   @   19:23, 20.11.2014
popieram przedmówców. Ja w te kilka MMO które grał lub grałem to zawsze solo a jak się nie dało to przeklinałem na czym świat stoi.
0 kudosFox46   @   21:31, 20.11.2014
Albo co gorsza mogła by być F2P
0 kudosRogi2   @   21:57, 20.11.2014
to mogło by być fajne pod warunkiem , że to byłoby te lepsze free-to-play jak Cliker heroes czy Shakes i Fidger gdzie mikro płatności są ułatwieniem w grze a nie obowiązkiem jak w sexgangsters
0 kudosshuwar   @   22:16, 20.11.2014
nie, nie i jeszcze raz nie... wydaje mi się, że gry z tak rozbudowaną fabułą nigdy nie będą się nadawały na MMO i tyle Dumny
0 kudosRogi2   @   01:36, 21.11.2014
po namyśle przyznaje ci rację
0 kudosJackieR3   @   06:53, 21.11.2014
Ale o ile większa byłaby uciecha pójść do łóżka z Merrill mając świadomość że nie jest ona SI tylko to inny gracz np.ja. Pokręcony Shuwi ,nie przeleciał byś mnie? Diabelski pomysł
A zresztą jak miałaby być taka fabuła jak w DA2 to mała strata. Dumny
0 kudosshuwar   @   07:03, 21.11.2014
Ciebie Jackie, to co najwyżej jakimś toporkiem bym zaciukał i zamknęli by mnie do jakiegoś wirtualnego więzienia Dumny
0 kudosJackieR3   @   07:09, 21.11.2014
Ale zapewne straciłbyś trochę kaski albo ikspeków jak to bywa w takich sytuacjach. Dumny
Nie lepiej się poświęcić na tę jedną noc? Pocałunki oczywiście bez "języczka". Szczęśliwy
0 kudosshuwar   @   07:31, 21.11.2014
Nie, zmieniłem zdanie... najpierw bym się spalił, potem posiekał, a na koniec ściągnął jakiś łotrzyków odmiennej orientacji, żeby dokończyli dzieła ... jak w Pulp Fiction, zrobiliby Ci z d. jesień średniowiecza Uśmiech
0 kudosJackieR3   @   07:45, 21.11.2014
Rany Boskie Shuwi,co te gry komputerowe z Tobą zrobiły?Jestem przerażony. Zdziwiony
Ja tu wolna miłość,flower power,wszyscy równi a Ty mi tu z paleniem wyjeżdżasz. Zdziwiony
A może to nie gry tylko "Pulp Fiction" notabene mój ukochany film. Szczęśliwy
Dodaj Odpowiedź