Olbrzymie wymagania sprzętowe Assassin's Creed: Unity to ściema?

Jak zapewne pamiętacie, wymagania Assassin's Creed: Unity podane przez Ubisoft narobiły sporo zamieszania wśród graczy, bowiem były piekielnie wysokie.

@ 08.11.2014, 14:27
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc

Olbrzymie wymagania sprzętowe Assassin's Creed: Unity to ściema?

Jak zapewne pamiętacie, wymagania Assassin's Creed: Unity podane przez Ubisoft narobiły sporo zamieszania wśród graczy, bowiem były piekielnie wysokie. Sporo osób twierdziło, że są one mocno zwyższone i jak się okazuje, bardzo możliwe, że coś jest tutaj na rzeczy.

Powodem całego zamieszania jest firma NVIDIA, która udostępniła na swojej stronie specjalne narzędzie, analizujące wydajność naszego PeCeta, a następnie porównujące ją z wymaganiami Unity. Przypomnijmy, że według Ubisoftu, do zagrania na minimalnych detalach potrzebna jest karta pokroju GTX 770 / R9 280X. Tymczasem po odpaleniu wspomnianej aplikacji na komputerze wyposażonym w układ GTX 660, moim oczom ukazał się następujący komunikat:

Olbrzymie wymagania sprzętowe Assassin's Creed: Unity to ściema?
Wynika z niego, że moja poczciwa 660'tka spełnia minimalne wymagania gry i wcale nie trzeba mieć sporo wydajniejszej 770'tki. Co ciekawe, po odpaleniu narzędzia na laptopowym GTX 880M, który jest odczuwalnie wydajniejszy od GTX 660, wyskoczył mi komunikat o braku zgodności:

Olbrzymie wymagania sprzętowe Assassin's Creed: Unity to ściema?
Nie do końca wiadomo więc co o tym myśleć. Z jednej strony, zauważalnie słabszy GTX 660 teoretycznie spełnia minimalne wymagania gry, z drugiej, wydajniejszy GTX 880M okazuje się za słaby. Warto natomiast zwrócić uwagę na fakt, że jako zupełne minimum do odpalenia gry NVIDIA podaje GTX 580. Karta ta prezentuje podobną wydajność do GTX 660, no ale od laptopowej 880'tki jest jednak sporo wolniejsza.

Wniosek jest więc taki, że oficjalne wymagania sprzętowe Assassin's Creed: Unity najpewniej są dość mocno przesadzone. Póki co nie możemy powiedzieć, że na pewno, ale NVIDIA ściśle współpracowała z Ubisoftem przy produkcji PeCetowej wersji gry, więc dane przedstawione przez wspomniany analizator wydają się być wiarygodne. W każdym razie, jeżeli GTX 660 miałby zapewnić płynną zabawę na minimalnych detalach, to wymogi nie będą aż tak tragiczne. Z drugiej strony, w Assassin's Creed IV: Black Flag grałem na wspomnianej karcie przy wysokich detalach, a - oprócz znacznie większej ilości postaci - Unity na pierwszy rzut oka nie prezentuje się znacząco lepiej od swojego poprzednika. No nic, poczekajmy na premierę i testy wydajnościowe, wówczas wszystko się wyjaśni.


Sprawdź także:
Assassin's Creed: Unity

Assassin's Creed: Unity

Premiera: 11 listopada 2014
PC, PS4, XBOX ONE

Assassin's Creed: Unity to kolejna odsłona kasowej serii gier skupionych na średniowiecznym bractwie Asasynów. Tym razem trafiamy do XVIII-wiecznego Paryża, wprost na bar...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosJ3DAJ   @   15:55, 08.11.2014
Cytat:
Wniosek jest więc taki, że oficjalne wymagania sprzętowe Assassin's Creed: Unity najpewniej są dość mocno przesadzone.


Ubisoft podaje GTX 680 na minimum, nie 770. GTX 660 jest z tej samej rodziny i ma dość VRAMu by grać w normalnych warunkach, 580 jako absolutne minimum ponieważ jest w stanie odpalić w kwestji samej wydajności, ale nie będzie miał dość VRAMu żeby uciągnąć wszystkie tekstury, więc najprawdopodobniej będzie przycinał. Twoja 880M to układ mobilny, a te najwyraźniej nie są wspierane przez ACU. Nie oznacza to jednak że nie odpalisz gry, jedynie tyle że nic ci nie gwarantują.

Zagadka rozwiązana. Uśmiech
0 kudosFox46   @   16:04, 08.11.2014
Po prostu Ubisoft to reklamuję jako wielki Next Gen a w cale nim nie jest i tryle w temacie. Podobnie zresztą robiło z Watch Dogsem.
0 kudosfrycek88   @   18:01, 08.11.2014
Oby tylko nie było takiego numeru jak z COD'em,
0 kudosshuwar   @   19:01, 08.11.2014
Ściema. Ja już od jakiegoś czasu odnoszę wrażenie, że to coś na zasadzie zmowy. Podają nawet na pudełkach znacznie wyższe wymagania niż te realne.
0 kudosDirian   @   19:37, 08.11.2014
Cytat: J3DAJ
Ubisoft podaje GTX 680 na minimum, nie 770.

Fakt, ale GTX 770 to nic innego jak lekko podkręcony GTX 680. Różnice w wydajności są na poziomie ~ 3% na korzyść GTX 770. Więc na jedno wychodzi.

Cytat: J3DAJ
Twoja 880M to układ mobilny, a te najwyraźniej nie są wspierane przez ACU. Nie oznacza to jednak że nie odpalisz gry, jedynie tyle że nic ci nie gwarantują.

Gdyby nie były wspierane, to NVIDIA raczej nie chwaliłaby się, że aby pograć w grę muszę kupić lapka z przynajmniej GTX 970M. Prędzej bym powiedział, że po prostu nie zawarto laptopowych kart w tej aplikacji, ew. wrzucono tam tylko najnowszą serię GTX 900M, która dopiero co pojawiła się na rynku.
0 kudoskobbold   @   19:42, 08.11.2014
Cytat: shuwar
Ściema. Ja już od jakiegoś czasu odnoszę wrażenie, że to coś na zasadzie zmowy. Podają nawet na pudełkach znacznie wyższe wymagania niż te realne.

Coś może być na rzeczy. Ilu teraz napalonych graczy poleci do sklepów kupić nowy sprzęt? oczywiście od zielonych bo jest rekomendowany.
0 kudoszvarownik   @   19:50, 08.11.2014
Te wszystkie wymagania to o kant dupy potłuc. Mi się wydaje, że podają zawyżone 2 razy, bo nie wiedzą czy optymalizacja wyszła byle jak, czy całkowicie tragicznie Dumny Osobiście mam GTX'a 650 Ti, czyli syfaSzczęśliwy, a jeszcze nie spotkałem gry, w której bym komfortowo przynajmniej na średnich nie pograł Dumny
0 kudosJ3DAJ   @   20:22, 08.11.2014
Cytat: Dirian
Gdyby nie były wspierane, to NVIDIA raczej nie chwaliłaby się, że aby pograć w grę muszę kupić lapka z przynajmniej GTX 970M. Prędzej bym powiedział, że po prostu nie zawarto laptopowych kart w tej aplikacji, ew. wrzucono tam tylko najnowszą serię GTX 900M, która dopiero co pojawiła się na rynku.
No to widocznie wolą promować najnowsza serie. Ale to nie zmienia reszty tego co napisałem. GTX 660 owszem jest słabszy od 680, ale widocznie nvidia uznała go za wystarczającego. Tylko teraz nie wiemy kto kłamie, bo równie dobrze to nvidia może zaniżać.

Jak gra będzie śmigać dowiemy się po premierze, ale ja bym nie liczyłbym na niskie wymagania. Puszcza oko
0 kudosDirian   @   20:29, 08.11.2014
Raczej nikt tu nie liczy na niskie wymagania Uśmiech No ale też niech będą one adekwatne do oprawy wizualnej. Póki co, poza ogromnymi tłumami, to ten GTX 680 w minimalnych wygląda tu mało poważnie. Choć najpewniej w dużej mierze wynika to z optymalizacji, a raczej jej braku. Ostatni przyzwoicie działający asasyn to Revelations... Choć w sumie AC IV nie działało tragicznie, pomijając detale ultra, gdzie dusiło nawet mocne karty.

0 kudosFox46   @   00:49, 09.11.2014
Cytat: zvarownik
Te wszystkie wymagania to o kant dupy potłuc. Mi się wydaje, że podają zawyżone 2 razy, bo nie wiedzą czy optymalizacja wyszła byle jak, czy całkowicie tragicznie Dumny Osobiście mam GTX'a 650 Ti, czyli syfaSzczęśliwy, a jeszcze nie spotkałem gry, w której bym komfortowo przynajmniej na średnich nie pograł Dumny


Masz rację ale też tym samym chcą pokazać jaki to "Next-Gen" wychodzi na rynek, a każdy wie że z Unity taki Next Gen jak z Watch Dogs next gen. Po prostu słabe konsole mocno zawyżają wymagania PCtowe, teraz doskładanie widzimy jak to się odbija na PCcie.
To jest takie na siłę pokazywanie tej next-genowości na PCcioe poprzez właśnie takie wymagania.

Cytat: Dirian
Raczej nikt tu nie liczy na niskie wymagania Uśmiech No ale też niech będą one adekwatne do oprawy wizualnej. Póki co, poza ogromnymi tłumami, to ten GTX 680 w minimalnych wygląda tu mało poważnie. Choć najpewniej w dużej mierze wynika to z optymalizacji, a raczej jej braku. Ostatni przyzwoicie działający asasyn to Revelations... Choć w sumie AC IV nie działało tragicznie, pomijając detale ultra, gdzie dusiło nawet mocne karty.


Nic dodać nic ując, śmieszą mnie niestety wypowiedzi niektórych graczy którzy z Pctami nie mają nic wspólnego a przesiadują na Konsolach gdzie twierdzą że Unity wniesie poro nowego jeżeli chodzi o oprawę wizualną. I że taki GTX680 jest jak najbardziej OK wymagany bo jest lepsza grafika, są tłumy szersze pole widzenia itp:...

A prawda jest taka że tłumy nie działają w czasie rzeczywistym to raz, dwa pole widzenia się spisuję w dużej mierze tylko na wysokościach. A graficznie nie ma jakiegoś super uber wyczynu by dawać z dupy GTXa 680, tu jak już pisałem w starym temacie na GTX550 wykazało że na minimum wymagany jest GTX580 a nie 680.

Cytat: J3DAJ
To ja radzę ograniczyć fora, skoro takie brednie czytasz,

W takim razie tu też musiałbym ograniczyć Poirytowany , więc nie pisz takich głupot na przyszłość.
0 kudosJ3DAJ   @   01:23, 09.11.2014
Cytat: Fox46
Nic dodać nic ując, śmieszą mnie niestety wypowiedzi niektórych graczy którzy z Pctami nie mają nic wspólnego a przesiadują na Konsolach gdzie twierdzą że Unity wniesie poro nowego jeżeli chodzi o oprawę wizualną. I że taki GTX680 jest jak najbardziej OK wymagany bo jest lepsza grafika, są tłumy szersze pole widzenia itp:...
To ja radzę ograniczyć fora, skoro takie brednie czytasz, mogłyby mieć zły wpływ na logiczne myślenie. Nikt normalny nie uważa że te wymagania są "OK", za to każdy po WD już wie co zrobi Ubisoft z optymalizacją. Puszcza oko Ale oczywiście można mieć nadzieję że "tym razem docenili PC"

Cytat: Fox46
W takim razie tu też musiałbym ograniczyć Poirytowany , więc nie pisz takich głupot na przyszłość.
Takich jak ta? Nie martw się, ja umiem czytać ze zrozumieniem, więc mi nie grozi.
Dodaj Odpowiedź