Olbrzymie wymagania sprzętowe Assassin's Creed: Unity to ściema?
Jak zapewne pamiętacie, wymagania Assassin's Creed: Unity podane przez Ubisoft narobiły sporo zamieszania wśród graczy, bowiem były piekielnie wysokie.
Dirian @ 08.11.2014, 14:27
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc
Jak zapewne pamiętacie, wymagania Assassin's Creed: Unity podane przez Ubisoft narobiły sporo zamieszania wśród graczy, bowiem były piekielnie wysokie. Sporo osób twierdziło, że są one mocno zwyższone i jak się okazuje, bardzo możliwe, że coś jest tutaj na rzeczy.
Powodem całego zamieszania jest firma NVIDIA, która udostępniła na swojej stronie specjalne narzędzie, analizujące wydajność naszego PeCeta, a następnie porównujące ją z wymaganiami Unity. Przypomnijmy, że według Ubisoftu, do zagrania na minimalnych detalach potrzebna jest karta pokroju GTX 770 / R9 280X. Tymczasem po odpaleniu wspomnianej aplikacji na komputerze wyposażonym w układ GTX 660, moim oczom ukazał się następujący komunikat:
Wynika z niego, że moja poczciwa 660'tka spełnia minimalne wymagania gry i wcale nie trzeba mieć sporo wydajniejszej 770'tki. Co ciekawe, po odpaleniu narzędzia na laptopowym GTX 880M, który jest odczuwalnie wydajniejszy od GTX 660, wyskoczył mi komunikat o braku zgodności:
Nie do końca wiadomo więc co o tym myśleć. Z jednej strony, zauważalnie słabszy GTX 660 teoretycznie spełnia minimalne wymagania gry, z drugiej, wydajniejszy GTX 880M okazuje się za słaby. Warto natomiast zwrócić uwagę na fakt, że jako zupełne minimum do odpalenia gry NVIDIA podaje GTX 580. Karta ta prezentuje podobną wydajność do GTX 660, no ale od laptopowej 880'tki jest jednak sporo wolniejsza.
Wniosek jest więc taki, że oficjalne wymagania sprzętowe Assassin's Creed: Unity najpewniej są dość mocno przesadzone. Póki co nie możemy powiedzieć, że na pewno, ale NVIDIA ściśle współpracowała z Ubisoftem przy produkcji PeCetowej wersji gry, więc dane przedstawione przez wspomniany analizator wydają się być wiarygodne. W każdym razie, jeżeli GTX 660 miałby zapewnić płynną zabawę na minimalnych detalach, to wymogi nie będą aż tak tragiczne. Z drugiej strony, w Assassin's Creed IV: Black Flag grałem na wspomnianej karcie przy wysokich detalach, a - oprócz znacznie większej ilości postaci - Unity na pierwszy rzut oka nie prezentuje się znacząco lepiej od swojego poprzednika. No nic, poczekajmy na premierę i testy wydajnościowe, wówczas wszystko się wyjaśni.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler